Astăzi 19 Ianuarie 2018, Vineri - Ultima actualizare la 18 Ianuarie 2018
Abonamente

Actualitate 19 Mai 2017, ora 14:47

Avia Invest finalizează primul segment al peronului Aeroportului Chișinău

Marime Font

În contextul lucrărilor care se desfășoară într-un ritm alert pe Aeroportul Internațional Chișinău, Avia Invest anunță despre rezultatele planului de modernizare a infrastructurii aeroportuare. Astăzi, declarăm finalizarea extinderii peronului cu 45 mii m2 și a lucrărilor de stabilizare a solului în zona de lărgire a pistei a doua. 

Peronul Aeroportului Chișinău a fost extins cu un segment care a fost construit de la zero. Indicele capacității portante a învelișurilor acestuia a fost majorată până la o valoare mai mare de 70 unităţi. Aceasta va permite staționarea aeronavelor de diferite dimensiuni inclusiv cele de capacităţi mari precum Boeing 777, 767, 787; Airbus A330, A340, A310. Astfel, în rezultatul extinderii peronului avem deja reconstruite 23 locuri noi de parcare pentru aeronave, ceea ce depășește esențial obligațiile de reconstrucție a peronului prevăzute pentru etapa I de modernizare.

Continuând reconstrucția celei de-a doua piste la Aeroportul Chișinău, deja au fost executate o serie din lucrările de terasament pe o suprafață de 24mii m2. Astfel, primul strat de stabilizare a părților laterale pe o lungime totală de 1100 m a fost finalizat. Pista a fost extinsă în lățime la 45m.



Totodată, lucrările de betonare pe un alt segment cu o suprafață de 24 mii m2 au fost finalizate. Aceste lucrări au fost realizate, respectând cele mai exigente cerințe și efectuate în confortmitate cu cele mai înalte standarde Europene.

În continuare, urmează lucrările de aplicare a trei straturi de stabilizare și ultimul de beton la pista nouă și reconstrucția celorlalte suprafețe ale aerodromului.

Avia Invest a luat decizia de a construi o a doua pistă pentru a nu restricționa traficul aerian pe Aeroportul Chişinău, pe perioada cât pista de bază (3590 m) se află în proces de reconstrucție. Astfel, sunt evitate toate problemele din punct de vedere al siguranţei zborurilor, disconfortul călătorilor precum şi cel al companiilor aeriene, prin oferirea acestora a posibilității de operare 24/24 de pe Aeroportul Chişinău.

Actualmente, pe șantierul Aeroportului Chișinău sunt implicaţi circa 150 de lucrători şi 50 unităţi de tehnică specială. Amestecurile de beton sunt produse de uzina giganţilor construcţiilor „Strabag Grup”, utilată cu propriul laborator şi instalată nemijlocit pe Aeroportul Internațional Chișinău.
La reconstrucţia acestor obiecte participă întreprinderea autohtonă „Exfactor-grup”, în colaborare cu „Strabag Grup”- compania germană cu renume mondial. De-a lungul experienţei sale de peste 150 de ani, “Strabag Grup” a realizat mai mult de 200 proiecte specifice construcţiilor aeroportuare ce sunt cunoscute la nivel mondial, şi anume la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, etc.


Timpul.md
 

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Actualitate 18 Ianuarie 2018, ora: 08:43

Scrisoarea săptămânii: Să fie Lumină

Scrisoarea săptămânii: Să fie Lumină Din editia print

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 18 Ianuarie 2018, ora: 08:42

Poporul vegetal

Poporul vegetal Din editia print

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 18 Ianuarie 2018, ora: 08:40

Crimele Comunismului: Copiii cadrelor sovietice – secrete de stat

Copiii cadrelor sovietice – secrete de stat

( ) Citeşte tot articolul


Editorial 18 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Bradul sau hoțul

În fiecare an în preajma sărbătorilor apare problema bradului. Pe de o parte cei ca mine – nici un Crăciun fără brad, pe de altă parte cei cu adevărat eco – bradul poate lipsi, iar o altă parte derutată și declarată eco – brad de plastic, uitând că fabricarea acelor...

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Mărul, inelul sau cununa

De Crăciun am ajuns acasă, în Țara Făgetului, unde – cum v-am mai spus și în alți ani – există cele mai frumoase cete de colindători: dubașii.

() Citeşte tot articolul

Editorial 16 Ianuarie 2018, de Dan Nicu

Dodon trebuie să plece

R. Moldova s-a transformat într-un stat în care e nevoie ca Parlamentul să-l suspende, din când în când, pe preşedinte, și să se poată face modificări în structura Guvernului.

() Citeşte tot articolul

Editorial 15 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Crăciunul în tranșee

De sărbători avem mult timp liber și de multe ori îl consumăm, cu rost sau fără, în fața televizoarelor, ceea ce ne face să ne întrebăm despre cum sărbătoreau oamenii altădată.

() Citeşte tot articolul

Constantin Tănase 15 Ianuarie 2018, de Constantin Tănase

... pe sub deal, pe sub pădure...

 (Fabulă modernă cu morală eternă) ... cu alte cuvinte, pe sub deal, pe sub pădure se duc fetele la mure. Să se știe însă că treaba nu-i simplă, ci intercontextuală, alegorică, misterioasă și geopolitică, deoarece, dealul e fiul legitim al Carpaților, iar pădurea e fiica dreaptă a...

() Citeşte tot articolul

Actualitate 22 Decembrie 2017, de Marin Basarab

Domnule Jereghi, ne așteptam să turnați filme, nu să vă turnați colegii

„Noi îl mustrăm întotdeauna pe tovarășul Stalin, și da, cu siguranță o merită. Însă eu vreau să întreb – cine a scris 4 milioane de denunțuri?” (Serghei Dovlatov)

() Citeşte tot articolul

Editorial 18 Decembrie 2017, de Octavian Țâcu

Dosarul Centenarului (V): Sfatul Țării în polemica dintre Ioan Pelivan și Pavel Miliukov

Spuneam în articolul precedent dedicat problemei legitimității Sfatului Țării la Conferința de Pace de la Paris (1919), că unul din cei mai importanți și înflăcărați apărători ai intereselor Basarabiei a fost Ion Pelivan.  

() Citeşte tot articolul