Astăzi 22 Ianuarie 2018, Luni - Ultima actualizare la 21 Ianuarie 2018
Abonamente

Actualitate 13 Ianuarie 2018, ora 11:41

Bazele economiei extraterestre: Un start-up japonez a strâns 90 de milioane de dolari pentru oportunitatea de a trimite conținut advertorial pe lună

Marime Font

a

 

 
 
Chişinău
Hânceşti
Tiraspol
Chişinău 40 Hânceşti 39 Tiraspol 39
 

 Companiile japoneze încearcă să dea lovitură cu conceptul mult vehiculat de „economie lunară”, susţinând misiunea unui startup de a aseleniza până în 2020, potrivit Bloomberg.

 Start-up-ul Ispace, cu baza în Tokyo, a strâns 90 de milioane de dolari (10,2 miliarde de yeni) de la unele dintre cele mai mari companii din Japonia, printre care Japan Airlines şi reţeaua de televiziune Tokyo Broadcasting System Holdings.

Fondurile vor fi folosite pentru trimiterea unei aeronave pe orbita lunii până în 2019, pentru a aseleniza un an mai târziu.



Companiile private joacă un rol mai important în dezvoltarea legăturilor dintre planeta noastră şi spaţiul cosmic, începând de la programul spaţial al lui Elon Musk, Space Exploration Technologies, până la compania Planetary Resources, aceste companii încearcă să îşi utilizeze capitalul pentru a trimite umanitatea în cosmos în timp ce asigură pofit pentru acţionariat.

Ispace spune că o economie lunară prolifică este la zeci de ani distanţă, dar scopul pe termen scurt este de a atrage companii, proiecte ale corporaţiilor şi a le vinde ideea de profit, pentru a pune capitalul străin de investiţii la baza misiunii lor în anii următori.

„Fiinţele umane nu ţintesc spre stele pentru a sărăci”, spune CEO-ul Ispace, Takeshi Hakamada. „De aceea este crucial să construim noţiunea de economie funcţională în spaţiul cosmic”.

Nu toţi investitorii pe care se bazează start-up-ul sunt corporaţii.

Innovation Network Corp of Japan este principalul investior şi este finanţat de guvern, investiţia acestui actor ridicându-se la 31 de milioane de dolari (3,5 miliarde de yeni), în timp ce Banca pentru Dezvoltare a Japoniei este de asemenea un investitor mare, suma pusă la bătaie de această instituţie nefiind scoasă la iveală.

Ispace spune că oportunitatea iniţială de business vine în principal din marketing, acesta incluzând imprimarea de logouri ale corporaţiilor pe navele spaţiale pe care le operează. Clienţii pot de asemenea să livreze conţinut care va fi folosit în advertising.

O aselenizare realizată cu succes ar genera start-up-ului oportunitatea de a instala panouri publicitare pe lună. Ideologia din spatele start-up-ului se bazează pe faptul că mai mulţi clienţi mari ar plăti sume uriaşe de bani pentru a obţine poze cu logo-ul lor, în timp ce Pământul este pe fundalul imaginii.


Sursa: Zf.ro

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi


Editorial 18 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Bradul sau hoțul

În fiecare an în preajma sărbătorilor apare problema bradului. Pe de o parte cei ca mine – nici un Crăciun fără brad, pe de altă parte cei cu adevărat eco – bradul poate lipsi, iar o altă parte derutată și declarată eco – brad de plastic, uitând că fabricarea acelor...

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Mărul, inelul sau cununa

De Crăciun am ajuns acasă, în Țara Făgetului, unde – cum v-am mai spus și în alți ani – există cele mai frumoase cete de colindători: dubașii.

() Citeşte tot articolul

Editorial 16 Ianuarie 2018, de Dan Nicu

Dodon trebuie să plece

R. Moldova s-a transformat într-un stat în care e nevoie ca Parlamentul să-l suspende, din când în când, pe preşedinte, și să se poată face modificări în structura Guvernului.

() Citeşte tot articolul

Editorial 15 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Crăciunul în tranșee

De sărbători avem mult timp liber și de multe ori îl consumăm, cu rost sau fără, în fața televizoarelor, ceea ce ne face să ne întrebăm despre cum sărbătoreau oamenii altădată.

() Citeşte tot articolul

Constantin Tănase 15 Ianuarie 2018, de Constantin Tănase

... pe sub deal, pe sub pădure...

 (Fabulă modernă cu morală eternă) ... cu alte cuvinte, pe sub deal, pe sub pădure se duc fetele la mure. Să se știe însă că treaba nu-i simplă, ci intercontextuală, alegorică, misterioasă și geopolitică, deoarece, dealul e fiul legitim al Carpaților, iar pădurea e fiica dreaptă a...

() Citeşte tot articolul

Actualitate 22 Decembrie 2017, de Marin Basarab

Domnule Jereghi, ne așteptam să turnați filme, nu să vă turnați colegii

„Noi îl mustrăm întotdeauna pe tovarășul Stalin, și da, cu siguranță o merită. Însă eu vreau să întreb – cine a scris 4 milioane de denunțuri?” (Serghei Dovlatov)

() Citeşte tot articolul

Editorial 18 Decembrie 2017, de Octavian Țâcu

Dosarul Centenarului (V): Sfatul Țării în polemica dintre Ioan Pelivan și Pavel Miliukov

Spuneam în articolul precedent dedicat problemei legitimității Sfatului Țării la Conferința de Pace de la Paris (1919), că unul din cei mai importanți și înflăcărați apărători ai intereselor Basarabiei a fost Ion Pelivan.  

() Citeşte tot articolul