Auto

Dacia va lansa în primăvară pe plan local versiunile Logan şi Sandero cu transmisie „automată”

Transmisia Easy-R este o cutie de viteze mecanică (manuală), automatizată. Maşină are două pedale – frână şi acceleraţie – şi se comportă că o transmisie automată din punctul de vedere al percepţiei utilizatorului.

Modelele cu transmisie „pilotată” au fost lansate anul trecut în Franţa, unde preţurile pentru Sandero pornesc de la 12.000 euro.

Acest tip de transmisie manuală automatizată este cea mai accesibilă soluţie de a face o “maşină automată”, tehnologia regăsindu-se deja pe modele Fiat, Citroen şi Peugeot. Comportamentul acestei cutii de viteze este caracterizat de comoditate în utilizare, dar şi de întreruperi (pauze) semnificative atunci când sistemul automatizat schimbă vitezele.

Transmisia Easy-R va costă mai puţin de o mie de euro şi va fi, din perspectiva costului pentru client, poziţionată între o maşină cu transmisie manuală şi una cu transmisie automată (cu convertizor de cuplu sau dublu ambreiaj).

„Grupul Volkswagen cere circa 2.000 euro pentru o transmisie DSG, iar Renault 1.500-1.700 euro pentru o automată. Cu siguranţă propunerea Dacia Easy-R va fi la jumătate sau mai puţin de jumătate din acest preţ. (…) Mai întâi vrem să vedem reacţia publicului şi a clienţilor la transmisia Easy-R, iar apoi vom vedea ce vom propune că <<soluţie automată>> şi pentru Duster. Tot ce putem să spunem este că lucrăm la asta”, spunea în toamna trecută la Frankfurt, Marc Suss, director Program Gama Dacia.

Modelele Duster, Lodgy, Dokker şi Dokker Van nu vor beneficia de o cutie de viteze automatizată, cel puţin deocamdată.

Cum descrie Dacia cutia robotizată Easy R
În comparaţie cu o cutie de viteze manuală tradiţională, cutia de viteze robotizată Easy-R oferă:

• Un plus de confort şi de uşurinţă în utilizare:

Modul Drive îl scuteşte pe şofer de grijă de a acţiona ambreiajul şi de a schimbă treptele de viteză. Cutia efectuează singură aceste comenzi identificând momentul optim de schimbare a treptelor astfel încât să asigure cel mai bun compromis între acceleraţie şi consum. Sunt astfel evitate situaţiile în care motorul funcţionează supraturat sau subturat precum şi opririle generate de subturare;

În poziţia Manual / Impulsional, şoferul este cel care decide şi care efectuează schimbările de viteze. El poate astfel selecta treaptă de viteză potrivită pentru o depăşire neprevăzută sau în cazul unei aderenţe scăzute pe o şosea acoperită cu zăpadă. Pentru această este suficient că manetă să fie plasată în poziţia M. Din acest moment, trecerea la o viteză superioară sau inferioară se face prin acţionarea manetei în sensul + sau ¬;

În cazul în care este necesară o accelerare energică, cutia trece automat într-o treaptă inferioară şi furnizează astfel cât mai rapid performanţă maximă disponibilă (kick down). Ea poate retrogradă cu până la două trepte de viteză pentru a beneficia astfel de toată puterea motorului, ceea ce este extrem de util în situaţii precum accelerarea la intrarea pe autostrada de pe un drum secundar.

• Un plus de manevrabilitate: poziţia Drive permite un control optim al deplasării vehiculului la viteză foarte redusă. Prin ridicarea pedalei de frână, vehiculul avansează sau se deplasează înapoi cu viteză redusă fără a fi necesară acţionarea pedalei de acceleraţie. Această funcţie facilitează manevrele la viteză mică (în parcare) şi permite stabilizarea maşinii în rampele cu înclinare redusă, completând astfel sistemul Hill Start Assist. În plus, această funcţie este foarte utilă în cazul traficului aglomerat

• Consum redus: cutia de viteze robotizată oferă un consum şi emisii de CO2 identice cu cele specifice versiunii manuale. Întrucât sistemul de acţionare nu este solicitat decât în momentul schimbării rapoartelor, consumul de energie al cutiei Easy-R este mult mai redus decât cel înregistrat de o cutie automată tradiţională.
 
http://0-100.hotnews.ro/

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *