Economie

Decizie şoc în această noapte: Kraft şi-a luat banii şi a plecat de la cea mai mare ofertă de preluare făcută vreodată. Unilever a rămas fără propunerea de 143 de miliarde de dolari

Kraft a făcut o ofertă surpriză pentru Unilever de a construi un mamut global în piaţa FMCG, care a fost respinsă vineri de către Unilever, producătorul ceaiului Lipton şi al săpunurilor Dove.

Kraft şi-a retras oferta pentru că a simţit că este prea dificil să negocieze în urma dezvăluirii publice a ofertei la atât de puţin timp după ce a abordat Unilever, potrivit unor surse citate de Reuters. 

Kraft nu se aştepta la o rezistenţă atât de puternică din partea Unilever. Unele îngrijorări cheie ridicate în timpul negocierilor au fost legate de o potenţială problemă din partea guvernului britanic, precum şi a diferenţelor între culturile şi modelele de afacere a celor două companii.

”Interesul Kraft a fost făcut public în stadii extrem de incipiente. Intenţia noastră era să continuăm o discuţie amicală, dar se pare că Unilever a fost foarte clară că nu vrea o tranzacţie. Este cel mai bine să ne retragem rapid astfel ca ambele companii să se poată concentra independent pe planurile de a genera valoare”, a spus purtătorul de cuvânt al Kraft.

Kraft a fost forţată vineri să facă publică oferta, pentru a se alinia reglementărilor Marii Britanii cu privire la fuziuni şi achiziţii, după ce zvonurile legate de Unilever au ajuns la brokeri.

Potrivi regulilor britanice de preluare, retragerea publică a ofertei Kraft împiedică compania să lanseze altă rundă de necogieri pentru şase luni.

O eventuală fuziune ar duce la a treia cea mai mare preluare din istorie şi cea mia mare achiziţie a unei companii britanice, potrivit datelor Reuters. Combinat, entităţile ar avea vânzări de 82 de miliarde de dolari.

Acţiunile Unilever au crescut de la oferta de preluare cu peste 15%, la o valoare record de 48.79 dolari/acţiune.

sursa: mediafax.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *