Astăzi 22 Noiembrie 2017, Miercuri - Ultima actualizare la 21 Noiembrie 2017

Hânceşti
Tiraspol
Chişinău 40 Hânceşti 39 Tiraspol 39

Actualitate 16 Iunie 2017, ora 14:30

Descoperire a unui nou antibiotic eficient împotriva bacteriilor rezistente

Oamenii de știință au descoperit într-un eșantion de sol prelevat din Italia un nou antibiotic, care este eficient împotriva bacteriilor rezistente la antimicrobienii cunoscuți, relatează vineri AFP.

Acest nou antibiotic, produs de un microb, a fost numit "pseudouridimicină" (PUM).

El a distrus un evantai larg de bacterii, dintre care multe sunt rezistente, în cadrul experiențelor de laborator. De asemenea, noul antibiotic a putut vindeca scarlatina la șoareci în testele de laborator.

Descoperirea face obiectul unui articol publicat joi în revista științifică americană Cell.

PUM neutralizează o enzimă esențială pentru aproape toate funcțiile fiecărui organism, polimeraza. Însă mecanismul său diferă de cel al rifampicinei, o clasă de anitibiotice care vizează aceeași enzimă.

Acest nou antimicrobian este de zece ori mai puțin susceptibil să declanșeze o rezistență la antibiotice decât cele care se află în prezent pe piață.

PUM a ucis aproape douăzeci de specii de bacterii în laborator și a fost îndeosebi eficient împotriva streptococilor și a stafilococilor, din care mai mulți sunt rezistenți la mai multe antibiotice.

Testele clinice pentru acest nou antibiotic ar putea începe în termen de trei ani și el ar urma să ajungă pe piață în zece ani, au indicat cercetătorii universității Rutgers-New Brunswick și firma italiană de biotehnologie Naicons.

Această descoperire arată încă o dată că bacteriile care se găsesc în sol sunt cea mai bună sursă de noi antibiotice, au subliniat oamenii de știință.

AGERPRES

Actualitate 21 Noiembrie 2017, ora: 16:41

Trei zodii care vor avea de luat o decizie grea în 2018. Vor simţi pe pielea lor durerea

Viata nu aduce intotdeauna numai surprize placute, ci vine si cu doza sa de amar. Trei dintre zodii vor trai pe pielea lor nefericirea, in 2018. Si vorbim despre necazuri in dragoste, care duc la rupturi definitive.

( ) Citeşte tot articolul

Editorial 17 Noiembrie 2017, de Octavian Țâcu

Experiențe belgiene pentru R. Moldova

Săptămâna trecută (9-11 noiembrie) la invitația eurodeputatei Monica Macovei am efectuat o vizită de trei zile în Parlamentul European și la sediul NATO din Bruxelles.

Editorial 16 Noiembrie 2017, de Pavel Păduraru

Minciuna noastră cea de toate zilele

Când eram adolescent, citeam câteodată în revistele despre VIP-uri interviuri cu oameni cunoscuți. Nu mai țin minte ce ziceau ei, dar un singur lucru îmi atrăgea atenția.

Editorial 16 Noiembrie 2017, de Moni Stănilă

Programare la Dumnezeu

Se apropie Postul Crăciunului și mă gândesc deja că preoții vor avea mai mult de spovedit. Într-un fel e foarte bine că lumea se împărtășește, dar e extrem de ciudat că o face după calendar.

Editorial 15 Noiembrie 2017, de Octavian Țâcu

Jurnal de călătorie: Capitala culturii Cucuteni

Ghinionul localităților aflate la răscruci de drumuri este faptul că în graba călătoriilor de a ajunge spre alte destinații, acestea rareori devin loc al cunoașterii profunde și nuanțate.

Editorial 15 Noiembrie 2017, de Constantin Tănase

Ideea națională a R. Moldova: dezrobirea femeii născătoare de prunci

Întotdeauna îmi aduc aminte cu o durere ce-mi arde toate celulele și cu un nelămurit sentiment de vină, zic, îmi aduc aminte de mama care, cu degetele mâinilor însângerate rodea rufele de tabla aia cu valuri căreia țăranii îi ziceau rusește „doskă.

Editorial 14 Noiembrie 2017, de Răzvan Munteanu

Rusia este agresivă (și) pentru că se teme

Începând cu 2008, agresivitatea militară a Federației Ruse în vecinătatea sa apropiată a atins cele mai înalte cote, fie că vorbim despre exerciții militare efectuate în scopul de a descuraja elemente externe, fie că vorbim, mai ales, de agresiuni de tipul celei din Georgia,...

Editorial 9 Noiembrie 2017, de Marin Basarab

Scrisoare deschisă din partea unui cetățean care nu vrea să-l demită pe Dorin Chirtoacă

Salutare! Sunt un cetățean al orașului Chișinău care nu va ieși pe data de 19 noiembrie la referendumul pentru demiterea primarului.