Astăzi 20 Ianuarie 2018, Sâmbătă - Ultima actualizare la ora 13:57

Actualitate 13 Ianuarie 2018, ora 11:10

Descoperire preţioasă pe planeta Marte: depozite uriaşe cu straturi de gheaţă

a

Chişinău
Hânceşti
Tiraspol
Chişinău 40 Hânceşti 39 Tiraspol 39

Oamenii de ştiinţă anunţă că au descoperit pe Marte straturi masive de gheaţă. Descoperirea ar putea schimba viziunea cercetătorilor în privinţa eventualei colonizări a planetei roşii.

Cercetătorii au descoperit straturi gigantice de gheaţă pe planeta Marte. Oamenii de ştiinţă au analizat imaginile captate de un vehicul spaţial ce zboară în jurul planetei roşii şi care studiază atmosfera şi solul marţian din 2006, potrivit The Independent.

În total, ar fi vorba de opt regiuni în care se găsesc depozite uriaşe de gheaţă pe câteva pante abrupte: şapte în emisfera sudică şi una în cea nordică a planetei.

Savanţii cred că gheaţa respectivă ar putea constitui o sursă accesibilă de apă pentru exploratorii care se vor aventura pe Marte sau chiar pentru viitorii colonişti umani permanenţi. Apa ar putea fi folosită atât pentru băut, cât şi pentru o eventuală conversie în oxigen, pentru a face aerul respirabil.

Cercetătorii ştiau de multă vreme că planeta roşie deţine unele rezerve de gheaţă, la mică adâncime de suprafaţă şi depozite importante la cei doi poli.

Acum, însă, oamenii de ştiinţă au aflat că există şi straturi masive de gheaţă de-a lungul unor pante care ajung şi la aproape 100 de metri înălţime.

Unii oameni de ştiinţă sunt entuziasmaţi de această descoperire ce ar putea schimba regulile jocului, în opinia lor. ”Oamenii au nevoie de apă oriunde se duc, doar că e foarte greu de transportat”, spune unul dintre coautorii studiului apărut în publicaţia Science, Shane Byrne, de la Universitatea Arizona.

„Am descoperit ceea ce credem că ar fi apă pură îngheţată şi îngropată la mică adâncime. Nu ai nevoie de o soluţie high-tech, ca să o scoţi la suprafaţă. Pur şi simplu, pui mâna pe o lopată şi o găleată şi-ţi iei câtă gheaţă ai nevoie”, mai declară savantul.

Marte este una dintre ţintele marilor agenţii spaţiale internaţionale şi companii private de explorare spaţială, care vor să trimită misiuni într-o primă fază robotizate şi apoi umane pe planeta roşie.

Să precizăm însă că până acum nu a fost inventată vreo tehnologie care să asigure un drum lipsit de griji pentru astronauţi până pe această planetă care fascinează omenirea de secole. Drumul până pe Marte durează între şase şi nouă luni.

Sursa: Rfi.ro

Actualitate 19 Ianuarie 2018, ora: 14:56

Zeci de elevi şi profesori au fost premiaţi la Gala tinerelor talente, ediţia 2017

Circa 50 de elevi şi peste 40 de profesori de la şcoli de arte, licee şi colegii cu profil artistic din ţară au fost premiaţi astăzi de către Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării în cadrul Galei tinerelor talente, ediţia a II-a, care s-a desfăşurat la Muzeul...

( ) Citeşte tot articolul

Editorial 18 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Bradul sau hoțul

În fiecare an în preajma sărbătorilor apare problema bradului. Pe de o parte cei ca mine – nici un Crăciun fără brad, pe de altă parte cei cu adevărat eco – bradul poate lipsi, iar o altă parte derutată și declarată eco – brad de plastic, uitând că fabricarea acelor...

Editorial 17 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Mărul, inelul sau cununa

De Crăciun am ajuns acasă, în Țara Făgetului, unde – cum v-am mai spus și în alți ani – există cele mai frumoase cete de colindători: dubașii.

Editorial 16 Ianuarie 2018, de Dan Nicu

Dodon trebuie să plece

R. Moldova s-a transformat într-un stat în care e nevoie ca Parlamentul să-l suspende, din când în când, pe preşedinte, și să se poată face modificări în structura Guvernului.

Editorial 15 Ianuarie 2018, de Moni Stănilă

Crăciunul în tranșee

De sărbători avem mult timp liber și de multe ori îl consumăm, cu rost sau fără, în fața televizoarelor, ceea ce ne face să ne întrebăm despre cum sărbătoreau oamenii altădată.

Constantin Tănase 15 Ianuarie 2018, de Constantin Tănase

... pe sub deal, pe sub pădure...

(Fabulă modernă cu morală eternă) ... cu alte cuvinte, pe sub deal, pe sub pădure se duc fetele la mure. Să se știe însă că treaba nu-i simplă, ci intercontextuală, alegorică, misterioasă și geopolitică, deoarece, dealul e fiul legitim al Carpaților, iar pădurea e fiica dreaptă a...

Actualitate 22 Decembrie 2017, de Marin Basarab

Domnule Jereghi, ne așteptam să turnați filme, nu să vă turnați colegii

„Noi îl mustrăm întotdeauna pe tovarășul Stalin, și da, cu siguranță o merită. Însă eu vreau să întreb – cine a scris 4 milioane de denunțuri?” (Serghei Dovlatov)

Editorial 18 Decembrie 2017, de Octavian Țâcu

Dosarul Centenarului (V): Sfatul Țării în polemica dintre Ioan Pelivan și Pavel Miliukov

Spuneam în articolul precedent dedicat problemei legitimității Sfatului Țării la Conferința de Pace de la Paris (1919), că unul din cei mai importanți și înflăcărați apărători ai intereselor Basarabiei a fost Ion Pelivan.

Cele mai citite articole Timpul.md