Actualitate

Proiectul noului Nomenclator al domeniilor de formare profesională a fost discutat la Guvern

La discuţie au participat toate părţile implicate şi interesate de sistemul educaţional: reprezentanţii Guvernului, ai universităților, ai comunității științifice, ai societății civile, ai sindicatelor din domeniul educației și științei, dar şi ai petiționarilor.

În cadrul şedinţei a fost prezentat conceptul noului Nomenclator şi au fost organizate dezbateri privind deficiențele proiectului, avantajele şi dezavantajele celor două alternative – formarea profesorilor în cadrul domeniului Ştiințe ale Educației versus în cadrul domeniilor Științelor fundamentale.

În urma expunerii argumentelor pro şi contra aprobării noului Nomenclator, Premierul a menţionat că este necesară o comunicare mai bună şi consultarea adiţională a proiectului, dar şi o abordare complexă, adaptată la realităţile Republicii Moldova. „O ţară prosperă are la bază doi piloni: educaţia bună şi supremaţia legii. Este bine să preluăm modelele ţărilor străine, dar reformele trebuie să reiasă din realitatea şi necesitatea ţării noastre”, a adăugat în context Pavel Filip.

În concluzie, şeful Cabinetului de miniştri a propus ca pentru formularea unei soluții optime, care ar avea un impact pozitiv în formarea calitativă a cadrelor didactice, precum și pentru eliminarea unor disonanțe de ordin normativ, proiectul să fie consultat suplimentar, cu participarea tuturor actorilor implicaţi, cu scopul de a îmbunătăţi documentul şi a-l definitiva pentru aprobare de către Guvern.

Moldpres 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *