Lumea

Secretul genetic al girafei, cel mai faimos şi graţios gigant al savanei Africane, a fost elucidat

Anterior, era considerat că girafele sunt o singură specie care se divide în mai multe subspecii, însă studiile actuale asupra ADN-ului girafei au prezentat faptul că patru grupuri de girafe nu s-au reprodus prin încrucişare pentru a schimba material genetic de milioane de ani. Acest fapt indică că au evoluat în specii diferite, scrie Descoperă.

Conservarea a fost punctul de plecare al cercetării genetice. Giraffe Conservation Foundation a rugat echipa de cercetători să realizeze analize genetice ale girafelor din Namibia.

Fundaţia dorea să înţeleagă diferenţele genetice dintre diferitele populaţii de girafe, pentru a putea preveni modul în care ar putea fi afectate diferitele subspecii care sunt mutate împreună cu alte animale în zone protejate.

Axel Janke, un genetician de la Senckenberg Biodiversity and Climate Research Center, care a condus studiul, a declarat: ,,Subspeciile erau genetic total diferit. Nu am mai văzut acest lucru până acum în cadrul unui studiu al speciilor”.

Studiul iniţial a examinat ceea ce este cunoscut ca ADN mitrocondrial. Acesta nu face parte din codul care construieşte un animal, aşadar doctorul Janke a decis să examineze şi să compare părţi ale codului.

,,Se pare că tot grupul de girafe nordice este foarte diferit de girafele reticulata. Descoperirea noastră indică că există patru specii”.

Cele patru specii sunt:

-Girafa sudică (Giraffa giraffa);

-Girafa Masai (G. tippelskirchi);

-Girafa reticulară (G. reticulata);

-Girafa nordică (G. camelopardalis), care include girafa Nubiană.

sursa: mediafax.ro