Astăzi 23 Noiembrie 2017, Joi - Ultima actualizare la ora 17:56
Abonamente

Actualitate 23 Octombrie 2017, ora 13:02

TRUCURI simple pentru a-ți stimula organismul să îți TRANSFORME grăsimile în energie

Marime Font

a

 

 
 
Chişinău
Hânceşti
Tiraspol
Chişinău 40 Hânceşti 39 Tiraspol 39
 

Cetoza este un proces metabolic care poate aduce multiple beneficii sanatatii. In timpul acestui proces, organismul transforma grasimile in cetone si incepe sa le utilizeze ca sursa de energie, scrie exquis.ro

A fost demonstrat stiintific faptul ca dietele care favorizeaza cetoza sunt eficace prin suprimarea apetitului. Alte studii au sugerat faptul ca acest proces ajuta in cazul tulburarilor neurologice, diabet de tip doi si alte afectiuni.

Iata 7 pasi prin care sa intri in starea de cetoza si sa-ti stimulezi practic organismul sa transforme grasimile in energie:



Minimizeaza consumul de carbohidrati

O dieta cu putini carbohidrati este foarte importanta. Celulele utilizeaza glucoza ca sursa de energie, insa pot folosi si alte surse de energie, cum ar fi cetonele.

Cand nu consumi carbohidrati, depozitele de glucoza, precum si nivelul insulinei, se reduc simtitor, permitand acizilor grasi sa se elibereze din depozitele de grasime.

Ficatul transforma o parte din aceste grasimi in acesti corpi cetonici, care pot genera “combustibil” pentru creier.

Cat de mult trebuie sa limitezi consumul de carbohidrati este o chestiune individuala. Unii oameni ar trebui sa se limiteze la 20 g de carbohidrati, altii mai mult pentru a ajunge in starea de cetoza.

Include uleiul de cocos in dieta

Uleiul de cocos are multe trigliceride de lant mediu, care ajuta la intrarea in starea de cetoza. Grasimile sunt absorbite rapid si ajung in ficat unde sunt transformate in cetone.

Cand incluzi uleiul de cocos in dieta, este recomandat sa il introduci gradat, pentru a minimiza efectele secundare precum diareea sau crampe abdominale. Incepe cu o lingurita pe zi, apoi creste gradat, pana la doua linguri pe zi.

Creste frecventa activitatii fizice

Starea de cetoza este benefica performantei atletice, in special cele de rezistenta. Cum nivelul glicemiei este mic, cetonele vor fi folosite pe post de combustibil si de catre muschi.

Tine minte ca, desi exercitiile sporesc productia de cetone, abia dupa o luna corpul va ajunge sa le utilizeze pe post de “combustibil”.

Creste consumul de grasimi

Consumul de grasimi sanatoase creste nivelul de cetone care ajuta organismul sa intre in cetoza. Opteaza pentru ulei de cocos, unt, untura, seu, ulei de avocado, ulei de masline.

Posteste

Cateva ore fara mancare te pot aduce in starea de cetoza. De altfel, inainte de a incepe dieta ketogenica, se recomanda o perioada de post de 24-48 de ore, pentru a intra mai repede in starea de cetoza.

O alta varianta este sa consume 1.000 de calorii pe zi, din care 80-90% sa fie grasimi. Combinatia de calorii putine si grasimi multe induce rapid starea de cetoza. Pentru a nu pierde din masa musculara, nu este recomandata aceasta dieta mai mult de 3-5 zile, scrie besthealthyguide.com

Mentine optim nivelul de proteine

Starea de cetoza necesita si un nivel optim de proteine. Ficatul are nevoie de proteine pe care sa le transforme in glucoza. Acestea vor fi combustibil pentru celulele si tesuturile care nu se pot hrani cu cetone. In plus, proteinele contribuie la pastrarea masei musculare. Cercetatorii spun ca un consum de 1,2-1,7 g per kilogram corp.

Fa-ti analizele mai intai!

Intrarea in starea de cetoza este o chestiune individuala, iar fiecare om are alta stare chimica. De aceea este nevoie de o serie de analize pentru a sti exact care este situatia cetonelor din organism.

Acidul acetoacetic se masoara in urina, cu benzi de culoare, rezultand nuante de la roz la mov. O culoare inchisa inseamna un nivel ridicat, o culoare mai pala inseamna un nivel scazut.

Acetona poate fi masurata in respiratie, in timp ce acidul betahidroxibutirat poate fi masurat in sange, printr-un procedeu asemanator cu glucometrul.

Atentie! Nu urma dieta ketogenica daca nu ti-ai facut in prealabil analize medicale si daca dieta nu este creata special pentru tine, in urma analizelor medicale, si monitorizata de catre un medic specialist. 

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi


Opinii & Editoriale 23 Noiembrie 2017, de Dan Nicu

Chişinău, cetate de necucerit pentru socialişti

Oamenii lui Igor Dodon nu au reuşit nici de această dată să-şi instaureze controlul asupra Chişinăului. 

() Citeşte tot articolul

Editorial 23 Noiembrie 2017, de Răzvan Munteanu

Rusia pierde un important atu în disputa cu UE. Și nu numai!

Cu mai puțin de o lună în urmă, în Turcia era anunțată lansarea rutei feroviare ce leagă capitala Azerbaidjanului, Baku, de cea a Georgiei, Tbilisi, cu orașul turc Kars, denumită generic BTK.

() Citeşte tot articolul

Constantin Tănase 23 Noiembrie 2017, de Constantin Tănase

O, țară tristă, plină de... mister

Moto:  „Rămâne mut Serafim și se uită lung în urma celor ce se duc (cu boul, la pravlenie - n.n.). Se mai gândește: „Hm... Toate le pricep eu, Doamne, da „oare cum mi l-au prins ei de coarne?” (V. Vasilache „Povestea cu cocoșul roșu”)

() Citeşte tot articolul

Editorial 22 Noiembrie 2017, de Marin Basarab

Ce modele oferă societatea noastră pentru tineri?

În ultima vreme suntem asaltați de știri înfiorătoare care par a fi desprinse dintr-un film de groază.

() Citeşte tot articolul

Editorial 22 Noiembrie 2017, de Moni Stănilă

Voinicul și cerbul

Că tot se apropie iarna cu pași repezi de noi, nu avem cum să nu ne gândim la sărbători. Mai ales că deja și programele de știri ne anunță de săptămâni întregi cum și unde vom petrece Crăciunul.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Noiembrie 2017, de Octavian Țâcu

Experiențe belgiene pentru R. Moldova

Săptămâna trecută (9-11 noiembrie) la invitația eurodeputatei Monica Macovei am efectuat o vizită de trei zile în Parlamentul European și la sediul NATO din Bruxelles.

() Citeşte tot articolul

Editorial 16 Noiembrie 2017, de Pavel Păduraru

Minciuna noastră cea de toate zilele

Când eram adolescent, citeam câteodată în revistele despre VIP-uri interviuri cu oameni cunoscuți. Nu mai țin minte ce ziceau ei, dar un singur lucru îmi atrăgea atenția.  

() Citeşte tot articolul


 

 



Cele mai citite articole Timpul.md