Astăzi 12 Decembrie 2017, Marţi - Ultima actualizare la ora 16:00

Actualitate 13 Octombrie 2017, ora 11:58

Un asteroid a trecut, joi, pe lângă Terra. A fost efectuat un exercițiu de apărare planetară

a

Chişinău
Hânceşti
Tiraspol
Chişinău 40 Hânceşti 39 Tiraspol 39

Un asteroid de mici dimensiuni și foarte strălucitor a trecut, joi, pe lângă Terra, fără să se ciocnească de planetă, așa cum prevedeau oamenii de știință.

Evenimentul a oferit astronomilor prilejul de a participa la un exercițiu de apărare planetară și de a studia un tip de obiect cosmic care este potențial periculos pentru omenire, informează AFP, citat de Agerpres.

„Consider că exercițiul a fost un mare succes. Am acționat ca și cum ar fi fost vorba despre un obiect cosmic considerat <<critic>> (chiar dacă nu era cazul) și am exersat planul ce vizează schimburile de informații, utilizând telescoape și sisteme radar. Ne-am pregătit bine și cele mai multe dintre sistemele de monitorizare și de comunicații au funcționat așa cum era prevăzu”, a declarat Detlef Koschny, codirector al departamentului Near-Earth Objects din cadrul Agenției Spațiale Europene (ESA).

În zilele care au precedat trecerea asteroidului pe lângă Terra, NASA și ESA au subliniat faptul că nu există niciun risc de coliziune dintre acest corp ceresc și Terra.

„Nu există niciun pericol, inclusiv pentru sateliți”, a declarat Michael Kelley de la departamentul de Studii Planetare din cadrul NASA.

Asteroidul 2012 TC4, care s-a aflat la o distanță mai mică de 44.000 de kilometri față de planeta noastră, s-a dovedit a fi „mai mic decât prevedeau astronomii și are un diametru de 10-12 metri”, a precizat Detlef Koschny.

Astronomii au crezut inițial că asteroidul avea un diametru cuprins între 20 și 30 de metri, apropiindu-se de mărimea meteorului care s-a dezintegrat deasupra orașului Celeabinsk din centru Rusiei în februarie 2013.

Văzând acel bolid luminos pe cer, oamenii s-au apropiat de ferestre, însă unda de șoc a spart geamurile multor clădiri din oraș. Incidentul a determinat rănirea a peste 1.300 de persoane.

Un număr mare de telescoape au putut să monitorizeze asteroidul 2012 TC4 în ultimele zile și mai mulți astronomi amatori au putut chiar să obțină imagini cu acesta, a precizat Detlef Koschny.

Radarul de mari dimensiuni din Arecibo, Puerto Rico, nu a funcționat din cauza uraganelor care au devastat recent regiunea Mării Caraibilor. „Am fost lipsiți de șansă din acest punct de vedere, însă un alt radar american a putut fi utilizat în ultimele nopți”, a adăugat același cercetător.

Asteroidul 2012 TC4, care efectuează o rotație completă în jurul Soarelui în 609 zile, a fost descoperit în 2012 și, de atunci, nu a mai fost observat timp de cinci ani.

El a fost din nou reperat în vara acestui an de către VLT (Very Large Telescope) din cadrul Observatorului European Austral (ESO) din Chile. Acest fapt a permis astronomilor să îi calculeze traiectoria cu un grad ridicat de precizie.

Cercetătorii au putut astfel să determine că la următoarea lui trecere pe lângă Terra, ce va avea loc în 2050, asteroidul, a cărui orbită se va modifica până atunci, nu se va ciocni cu planeta noastră. Însă nu este imposibil ca în 2079 acest asteroid să lovească Terra.

Sursa: Agerpres

Editorial 12 Decembrie 2017, de Marin Basarab

Silvia Radu și stâna Primăriei

Societatea civilă de la noi (existentă în mare parte doar pe bloguri și rețele de socializare) este foarte supărată pe primarul interimar Silvia Radu.

Editorial 12 Decembrie 2017, de Moni Stănilă

Se apropie suta

În ajunul Zilei Naționale a României, obosită și cu gândurile în altă parte, am început să butonez la televizor cu intenția de a urmări știrile de la Moldova 1.

Editorial 11 Decembrie 2017, de Octavian Țâcu

Dosarul Centenarului (IV) Adunarea Națională Moldovenească de la Tiraspol

Mișcarea de renaștere națională din 1917, care a trezit vulcanul trăirilor panromânești, ținute în frâu timp de un secol de autoritățile țariste, a avut impact nu doar asupra moldovenilor din Basarabia, ci și asupra celor de peste Nistru.

Editorial 11 Decembrie 2017, de Pavel Păduraru

Întrebarea de care fug procurorii: de ce Gorbunțov nu a fost arestat?

Recent, în țara noastră a mai avut loc o minune. Dar aşa cum la noi minunile nu mai reprezintă excepții, ci lucruri ordinare, am putea să le numim fleacuri.

Editorial 10 Decembrie 2017, de Moni Stănilă

Sărbătorile și postul

Posturile, cred că acest lucru e limpede pentru oricine, nu mai sunt ținute ca pe vremuri. Poate în particular sau în mănăstiri mai există astfel de nevoitori. La noi, în schimb, creștinii căldicei, postul a rămas doar evitarea oricăror proteine animale.

Editorial 9 Decembrie 2017, de Dan Nicu

La plecarea unei Epoci

În aceste zile de decembrie, întreaga naţiune română deplânge dispariţia dintre noi a celui care a fost Majestatea sa Regele Mihai I. Suveranul s-a stins din viaţă în Elveţia, la reşedinţa sa, în ziua de marţi, 5 decembrie.

Bună Dimineața 9 Decembrie 2017, de Ana Gabor

Povestea ultimului rege

Născut la 25 octombrie 1921, regele Mihai a adus o mare bucurie în familia sa, dar și în întreaga țară.

Cele mai citite articole Timpul.md