Afaceri

Una dintre cele mai mari afaceri din lume, de care nu a auzit aproape nimeni în SUA şi Europa

Alibaba, cea mai mare companie chineză de comerţ online, a fost fondată de Jack Ma în anul 1999, în urma unei investitii de 60,000 de dolari, adunaţi de la 80 de prieteni din Hangzhou, în sudul Chinei. În prezent compania valorează 22 de miliarde de dolari, scrie Bloomberg.

Site-ul favorizează relaţiile dintre exportatorii din China cu companii din 190 de ţări din întreaga lume.

De asemenea, grupul Alibaba mai deţine şi taobao.com, cel mai mare website de cumpărături din China, şi tmall.com care oferă o gamă largă de branduri pentru clasa de mijloc a Chinei. Alibaba nu se opreşte aici, grupul conduce şi un sistem de plată online, similar cu Paypal, alipay.com

Grupul chinez mai deţine o mare parte din Sina Weibo, versiunea chineză a Twitter şi Youku Tudou, alternativa chineză a YouTube.

Dezvoltarea companiei Alibaba a tras după sine extinderea spre noi domenii de activitate. Recent, grupul a investit în industria filmului şi a cumpărat 50% din acţiunile clubului profesionist de fotbal din China Guangzhou Evergrande. Însă cel mai important aspect este intrarea Alibaba în industria bancară.

Dezvoltarea companiei se măsoară şi în numărul angajaţilor. În anul 1999 Alibaba avea doar 18 angajaţi, în comparaţie cu cei 22,000 din prezent.

În prezent, China are peste 600 de milioane de internauţi, în comparaţie cu Statele Unite ale Americii care are 277 de milioane de utilizatori ai internetului şi 546 de milioane în Europa.

Creşterea rapidă a pieţei online s-a transformat într-un avantaj pentru Alibaba, care a profitat prin dezvoltarea unor platforme pentru smartphone-uri şi tablete, iar acum controlează peste 75% din comerţul pe mobil din China. Un studiu de piaţă realizat de compania Forrester estimează că numărul telefoanelor mobile din China va creşte la 740 de milioane până în anul 2017. Vestea bună pentru Alibaba este că utilizatorii vor face cumpărături de pe telefonul mobil. Potrivit organizaţiei non-guvernamentale, Internet Society of China, tranzacţiile online făcute de pe mobil vor creşte până la 1,450 miliarde de dolari, până în anul 2015.

Spre deosebire de eBay, Alibaba nu impune taxe suplimentare, venitul companiei provine în cea mai mare parte din publicitate.

Potrivit celei mai recente documentaţii depuse la autorităţile americane, 279 de milioane de cumpărători activi şi 8,5 milioane de vânzători folosesc serviciile oferite de Alibaba în fiecare an. Peste 14,5 miliarde de comenzi sunt finalizate în fiecare an, reprezentând un punct de interes pentru agenţiile de publicitate.

Piaţa online se referă deseori la volumul mare de marfă (GMV), care măsoară valoarea articolelor vândute, fiind un indicator al mărimii business-ului.

Alibaba raportează o valoare a vânzărilor de 296 de miliarde de dolari până în 30 iunie 2014, aproximativ de patru ori mai mult decât a raportat eBay, în 2013. Însă, Amazon nu a publicat un raport GMV, dar estimările sunt de 100 de miliarde de dolari, anul trecut.

Venitul acestor site-uri provine din taxe şi procente din fiecare comanda, astfel Alibaba se află în continuare în spatele giganţilor eBay şi Amazon.

Sursa: zf.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *