Femeia

Ziua mondială a luptei împotriva fumatului

 Tema campaniei anti-fumat este "gender-ul şi tutunul" şi tehnologiile de marketing ale companiilor de tutungerie care se orientează spre potenţialii clienţi de sex frumos.

Potrivit OMS, firmele de ţigări cheltuiesc resurse sporite pentru campaniile publicitare de ademenire a femeilor, care devin tot mai independente financiar, mai ales în ţările asiatice cu economii în plină ascensiune.

Medicii indieni afirmă că numărul fumătoarelor a crescut, mai ales în rândul studentelor, explicând că asta se datorează stresului sporit, dar şi veniturilor mai mari.  

Fumatul este a doua ca amploare cauză a decesurilor, responsabilă fiind pentru moartea a unei persoane din zece în lume sau a 5 milioane de oameni pe an, relatează OMS. Iar femeile constituie 20 la sută dintr-un miliard de fumători în lume. Dacă numărul decesurilor ar creşte până la 8 milioane în următorii douăzeci de ani, 2,5 milioane de decedaţi din cauza fumatului ar fi femei. 

Cu ocazia zilei de 31 mai, în conformitate cu Convenţia de Control al Tutunului, OMS cheamă toate statele să interzică spoturile publicitare care tind să inducă ideea că fumatul este la modă şi seducător, precum şi să atenţioneze femeile şi fetele asupra efectelor dăunătoare ale acestui viciu.  

Sursa: Timpul.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *