Astăzi 20 Septembrie 2018, Joi - Ultima actualizare la 19 Septembrie 2018
Abonamente

Auto 2 Septembrie 2013, ora 18:51

(ȘOC PRINTRE VITEZOMANI) Parlamentul European vrea LIMITAREA electronică a vitezei maxime la 120 km/h

Marime Font
 
 
 

Pentru a reduce emisiile de CO2 pentru camionetele noi până în 2020 la 147 grame pe kilometru, Comisia pentru mediu, sănătate publică și alimentară propune, pe lângă aplicarea inovațiilor în domeniu, și limitarea electronică a vitezei maxime la 120 km/h. Cu o limită de 147 de grame, care este echivalentul a 5,6 litri de motorină, vehiculele vor produce mai puţină poluare. Acest lucru înseamnă că, în oraşele mari calitatea aerului se va îmbunătăţi. 

Comisia pentru mediu, sănătate publică și alimentară a aprobat cu 53 de voturi propunerea de reducere a emisiilor de CO2 pentru autovehiculele utilitare până în 2020 la 147g/km, dar şi reducerea vitezei la 120 de km pe oră.

"Salut propunerea de reducere a a emisiilor de CO2 la 147 g până în 2020, aşa cum ne-am înţeles acum trei ani. Obiectivele mai ambiţioase ar trebui respinse. Dacă schimbăm obiectivele prea des, producătorii nu vor mai avea încredere în lege", a spus raportorul european Holger Krahmer, scrie europarl.europa.eu.



Deputații au spus că măsura se aplică pentru producătorii care produc mai mult de 1.000 de vehicule pe an. Producătorii ar trebui să producă, în plus un număr suficient de filtre de aer - sau combustibil mai eficient - pentru a atinge un echilibru de 147 grame pe kilometru până în 2020, altfel vor primi sancțiuni.

Comisia pentru mediu, sănătate publică și alimentară a votat şi un amendament prin care cer producătorilor să echipeze autovehiculele utilitare cu dispozitive de reducere a vitezei până la 120 de km/h, începând cu 1 ianuarie 2014.

Raportorul european, Holger Krahmer s-a opus acestui amendament susţinând că regulile de circulaţie reprezintă o problemă a statelor membre, şi nu a Uniunii Europene.

"Fără îndoială, acest compromis reprezintă totuşi un important pas înainte. Până în 2020, acesta va aduce coborî media emisiilor de CO2 pentru camionete de la nivelul din 2007 de203 de grame de CO2 pe kilometru la 147 grame pe kilometru. Acest lucru va însemna oreducere medie a emisiilor din flota camionetelor de 28% pe o perioadă de 13 ani. Având în vedere cererea tot mai mare de aşteptată de vehicule utilitare uşoare, creşterea eficienţeiva reprezenta o contribuţie importantă la reducerea emisiilor provenite din transporturi", susţinea Connie Hedegaard, membră a Comisiei, în 2011.

Aceasta susţinea că decizia va aduce economii nete pe viaţă pentru consumatori, în special pentru întreprinderile mici şi mijlocii, în valoare de peste 2 200 de euro per vehicul. Mai mult, obiectivele vor stimula inovaţia în industrie şi vor permite producătorilor să profite de tranziţia către o economie cu emisii scăzute de carbon şi, prin urmare, vor sporicompetitivitatea acestora pe termen lung.

"Să nu uităm că acest regulament ar trebui să le ofere producătorilor avantajul primului venit pe pieţele mondiale, unde standarde similarede CO2 ar putea fi introduse şi se prevede o creştere a cererii de vehicule eficiente.
În plus, acest regulament va elimina o discrepanţă majoră de reglementare între autoturisme şi camionete şi, prin urmare, minimizează potenţialele efecte perverse asupra regulamentuluiprivind emisiile de CO2 pentru autoturisme. Autoturismele mari nu vor putea să scape de standardele pentru emisiile de CO2 prin simpla schimbare a categoriei de la autoturism la "camionete", atunci când sunt omologate", a mai spus Hedegaard, scrie europarl.europa.eu.

Sunteți de acord cu aceste propuneri? Ce alte măsuri credeți că ar trebui luate pentru a reduce gradul de poluare generat de mașini?

Sursa: realitatea.net

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Istorie 18 Septembrie 2018, ora: 19:33

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut”

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut” Din editia print

Un reportaj al ziarului „Ardealul (Transilvania)” despre prima ședință a parlamentului Basarabiei, care în 1918 a votat Unirea cu România Continuăm publicarea materialului „Dare de seamă asupra primei ședințe a Sfatului Țării din 21 noiembrie 1917”,...

( ) Citeşte tot articolul



Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 13 Septembrie 2018, de Dan Nicu

O tragedie uitată – Cehoslovacia anului 1968

În a doua jumătate a lunii august, Europa a marcat 50 de ani de la invadarea Cehoslovaciei de către trupele URSS şi ale altor state din blocul sovietic.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 11 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

Zece ani de la războiul ruso-georgian. Cauze și efecte

În această săptămână, s-au împlinit zece ani de la războiul ruso-georgian, care a condus la apariția a două noi conflicte înghețate în Regiunea Extinsă a Mării Negre: Abhazia și Osetia de Sud, recunoscute ca state independente, cu precădere, de către Federația Rusă. 

() Citeşte tot articolul

Editorial 10 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Tata cu trei feciori

Nu știu de ce, poate de-atâta că vine sezonul rece, când moldovenii (etnicii români), dârdâind de frig, revin la îndeletnicirea lor milenară – crearea folclorului – poate pentru că s-au întors deputații din vacanță și reîncepe sezonul fierbinte,...

() Citeşte tot articolul