Auto

8 Iunie în istoria automobilistică

În 1931 austriacul a lăsat Daimler şi a hotărât să îşi facă propria companie. La insistenţele lui Adolf Hitler a creat prototipul original al primului automobil Volkswagen, denumit KdF, Kraft durch Freude, prototipul din care a luat naştere practic Volkswagen Beetle. Ferdinand Porsche a fost trimis în spatele gratiilor pentru legături cu regimul nazist, dar fiul său Ferry i-a plătit cauţiunea şi cei doi împreună au hotărât să îşi transpună în realitatea visul,un model sport care să le poarte numele.

Astfel a ieşit Porsche 356, un roadster cu aceeaşi formă de buburuză imprimată şi primului model Volkswagen. La fel ca şi "maşina poporului" 356 avea o arhitectură cu motorul amplasat posterior şi propulsie pe roţile din spate şi chiar prototipul No1 avea multe părţi împrumutate de la Volkswagen din raţionamente de eficienţă. Ulterior s-a pierdut legătura cu VW şi acest model a fost produs la uzina din Zuffenhausen, cu o caroserie din oţel. Modelul a stat pe firmamentul Porsche până în 1965, în tot acest timp fiind produse peste 76.000 de unităţi.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *