8 Iunie în istoria automobilistică
În 1931 austriacul a lăsat Daimler şi a hotărât să îşi facă propria companie. La insistenţele lui Adolf Hitler a creat prototipul original al primului automobil Volkswagen, denumit KdF, Kraft durch Freude, prototipul din care a luat naştere practic Volkswagen Beetle. Ferdinand Porsche a fost trimis în spatele gratiilor pentru legături cu regimul nazist, dar fiul său Ferry i-a plătit cauţiunea şi cei doi împreună au hotărât să îşi transpună în realitatea visul,un model sport care să le poarte numele.
Astfel a ieşit Porsche 356, un roadster cu aceeaşi formă de buburuză imprimată şi primului model Volkswagen. La fel ca şi "maşina poporului" 356 avea o arhitectură cu motorul amplasat posterior şi propulsie pe roţile din spate şi chiar prototipul No1 avea multe părţi împrumutate de la Volkswagen din raţionamente de eficienţă. Ulterior s-a pierdut legătura cu VW şi acest model a fost produs la uzina din Zuffenhausen, cu o caroserie din oţel. Modelul a stat pe firmamentul Porsche până în 1965, în tot acest timp fiind produse peste 76.000 de unităţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!