Actualitate

A fost publicată lista actelor necesare pentru controlul documentar la vămuirea mărfurilor

În listă se regăsesc documentele comerciale, cele de transport, actele permisive, dar şi actele ce vizează unele restricţii la introducerea sau scoaterea mărfurilor din vamă. La fel, este vorba despre actele suplimentare care pot fi prezentate pentru confirmarea declaraţiilor vamale prezentate de către agenţi economici, transmite IPN.

Şeful Direcţiei control vamal, Vitalie Stratan, declarat că transparentizarea actelor necesare la efectuarea controlului documentar va facilita acest proces. Acest proces va fi benefic, atât pentru agenţii economici, cât şi pentru colaboratorii birourilor vamale. Nici un colaborator vamal nu va putea solicita prezentarea unor acte decât cele incluse în listă.

Vitale Stratan a spus că pentru o tranzacţie clasică, la efectuarea controlului documentar urmează a fi prezentate doar trei acte. În primul rând, factura comercială, necesară organelor vamale pentru a determina valoarea reală a mărfurilor importate şi pentru stabilirea drepturilor şi taxelor. De asemenea, urmează a fi prezentate documentule de transport în funcţie de mijlocul de transport utilizat, ce confirmă legalitatea operaţiunii de transportare a mărfurilor şi actul permisiv, eliberat de autorităţile emitente persoanelor fizice şi persoanelor juridice pentru practicarea activităţii de întreprinzător.

„Alte acte la efectuarea controlului documentar vor fi solicitate doar în cazurile când agentul economic doreşte să beneficieze de unele facilităţi, de tratament tarifar favorabil sau în baza analizei de risc. Sau, de exemplu, dacă mărfurile se aduc în ţară nu pentru a fi comercializate în piaţă, dar pentru a majora capitalul statutar al unor întreprinderi”, a menţionat Vitalie Stratan.

Şeful Direcţiei a mai spus că ar fi foarte bine, ca nu doar colaboratorii birourilor vamale, dar şi agenţii economici, care efectuează tranzacţii de comerţ extern să cunoască lista actelor necesare pentru confirmarea declaraţiilor vamale. Acestea necesită a fi solicitate din timp autorităţilor emitente, nu atunci când marfa a ajuns în vamă. Cu atât mai mult, că unele pot obţinute online. Potrivit lui, acesta ar simplifica cu mult procedura de control documentar, ar reduce timpul şederii în vamă.

Sursa: IPN

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *