Actualitate

A inceput procesul Concorde

Compania americana Continental Airlines, doi dintre angajatii sai si trei inalti oficiali din sectorul aeronautic francez sunt judecati, de astazi, in procesul Concorde. Ei trebuie sa dea socoteala pentru catastrofa aeriana care s-a produs in Franta in anul 2000, in care a fost implicat un supersonic.

Tragedia s-a soldat cu 113 morti si a pus capat carierei celui mai rapid avion de linie din istorie. Ultimul zbor Concorde a avut loc in octombrie 2003, dupa 27 de ani de serviciu.

Pe banca acuzatilor in procesul Concorde se afla Henri Perrier, de 80 de ani, o personalitate marcanta din istoria supersonicului. A pregatit lansarea acestuia in anii 60, dupa care a devenit directorul programului Concorde, pana in 1994. Jacques Hérubel, 74 de ani, inginer sef al programului intre 1993 si 1995 si Claude Frantzen, de 72 de ani, unul dintre fostii sefi ai Directiei generale a aviatiei civile.

Cei trei sunt acuzati de omucidere si ranire involuntara. Miza financiara in cazul unei eventuale condamnari este uriasa, pentru ca Air France, o serie de sindicate si unele dintre familiile victimelor, constituite ca parti civile, cer despagubiri substantiale. Inculpatii se declara nevinovati si cer eliberarea.

Catastrofa Concorde a avut loc in iulie 2000: un supersonic al Air France, cu 109 persoane la bord, s-a prabusit atunci, la decolarea de pe aeroportul parizian Roissy, peste un hotel: au murit patru persoane din cladire si toti cei aflati in aeronava.
Ancheta a stabilit ca tragedia a avut loc din cauza exploziei cauciucului din dreapta-fata, provocata de o lamela din titan desprinsa dintr-un avion la Continental Airlines, care decolase inaintea supersonicului. Conform acestui scenariu, resturile de pneu au fost proiectate in aripa aeronavei Concorde si in reactor. Propulsia a fost avariata. La fel unul dintre rezervoare, din care a inceput sa curga combustibil. Asa s-a declansat incendiul fatal.

Anchetatorii au retinut si o cauza indirecta a accidentului: neglijenta producatorului si a autoritatilor de control, care ar fi trebuit sa impuna modificari ale structurii supersonicului. Slabiciunile sale erau cunoscute inca de la primele zboruri din 1976. Pana in 2000, fusesera inventariate 80 de incidente legate de cauciucurile trenului de aterizare, dintre care sapte s-au soldat cu perforarea rezervoarelor.

dupa money.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *