Afacerea cu prepelițe: investiții puține cu succes garantat

publicat în Afaceri pe 9 Iulie 2015, 07:17

Orice afacere are nevoie de oarecare investiții și poate avea anumite riscuri. Un tânăr din satul Dănceni a deschis o mică fermă de prepelițe. Împreună cu doi prieteni a încercat să își găsească o ocupație încă de pe băncile facultății. Analizând piața locală și posibilitățile lor, tinerii au început să crească prepelițe, iar acum conduc o afacere de succes.  

Victor Buzatu este convins de faptul că o afacere cu investiții minime poate deveni una de succes.



Fiind în ultimul an de facultate, Victor s-a gândit ce ar putea face după finalizarea studiilor. Împreună cu câțiva prieteni au studiat mai multe opțiuni de afacere și dintre toate ideile au ales să investească banii într-o mini-fermă de prepelițe. „Evident că înainte de a lansa afacerea ne-am informat, am analizat piața de desfacere din regiune. Am citit multe informații despre condițiile în care cresc acestea și cât de repede ne-am putea întoarce investițiile”, spune proprietarul afacerii. Tinerii au investit fiecare câte 500 de euro într-o fermă, care număra la început 100 de păsări.

Rudele și vecinii au fost primii clienți

După doi ani de la demararea afacerii, Victor îngrijește acum peste 1000 de prepelițe. Pentru că își dorește să își mărească afacerea, tânărul a spus că urmează să procure din România o rasă de pasăre care se spune că are o carne deosebită.

Victor și-a amintit despre unele greutăți care au fost la început. „Când ne-am lansat, era iarna și trebuia să asigurăm căldura păsărilor, care sunt sensibile și au nevoie de condițiile lor de creștere. S-a întâmplat un caz că s-a stins lumina și am fost nevoit să încălzesc încăperea cu apă fierbinte, tot atunci am adus pături de acasă”, povestește Victor. Însă tinerii au avut și anumite avantaje, cum ar fi prețul ridicat al ouălor în timpul sezonului rece.



Până și-a format o clientelă fidelă, tinerii au vândut ouă rudelor, prietenilor și vecinilor. „Când aveam puține păsări ne rugam să facă ouă, când au început să se ouă și nu reușeam să le vindem, ne rugam ca păsările să nu mai facă ouă”, spune amuzat Victor.

Dar în urma unui curs de mentorat în deschiderea afacerii pe care l-a urmat, Victor a găsit metode noi de promovare a produsului său. Astfel, în prezent marea majoritate a clienților săi sunt persoane care află despre ouăle de prepeliță pe Internet.

Cea mai bună lecție este experiența proprie

Antreprenorul ne-a spus că o prepeliță din rasa celor ouătoare face în medie 360 de ouă pe an. „Dar experiența noastră a arătat că păsările fac în medie 300 de ouă pe an. Nu este chiar totul așa cum scrie teoria. Cea mai bună lecție este experiența proprie. Câteodată teoria diferă de ceea ce întâmpinăm în fiecare zi”, a afirmat tânărul.



Mâncarea pentru păsări o cumpără de la o întreprindere locală. Aceasta conține cereale, porumb, floarea-soarelui, soie, grâu plus făină de pește în anumite cantități. Victor este cel care are grijă zilnic de îngrijirea păsărilor, în timp ce colegii lui, Cristian și Victoria sunt ocupați cu livrările sau vânzările.



„Lucrez aici de dimineață până seara. La ora șase se conectează automat lumina, iar la ora opt vin să hrănesc păsările. Ele trebuie asigurate cu hrană din patru în patru ore. Curățenia este obligatorie. Zilnic păsările noastre consumă 40 de litri de apă”, spune Victor.

De ce este nevoie să consumăm ouă de prepeliță?

Cel mai fidel client al lui Victor este un vecin, care are probleme cu colesterolul. Acesta spune că de când consumă ouă de prepeliță situația s-a ameliorat, fiindcă oul de prepeliță are un conținut de colesterol de numai 1,4% față de 4% și grăsimi de circa 3 ori mai puține în comparație cu oul de găină. Oul de prepeliță este considerat „medicament universal” pentru valoarea nutritivă și pentru compoziția chimică bogată în P, Ca, Fe, oligoelemente și vitamine.



Ouăle de prepeliță crescute de Victor în mini-fermă au certificate de calitate și sunt supuse periodic testărilor. „În prezent, copiii de la două grădinițe private consumă ouăle noastre. Ouăle de prepeliță ajută la dezvoltarea organismului și, îndeosebi, a memoriei”, spune tânărul de 25 de ani.

Pentru a-și asigura o piață de desfacere, compania a elaborat un sistem bazat pe abonamente. Clienții au posibilitatea să fie aprovizionați pe o perioadă dorită de una, trei sau șase luni cu ouă de prepeliță. Abonamentul presupune ca beneficiarul să primească în fiecare marți și sâmbătă un produs proaspăt.



Victor Buzatu spune că ar dori să învestească banii într-un incubator, pentru a crește mai multe păsări. Cât despre primele investiții, Victor a spus că încă nu și le-a recuperat. „Poate ne-am fi întors banii, dacă nu încercam să ne lărgim. Cam tot ce facem reinvestim în creșterea productivității și calității produselor noastre”.

Prețul ouălor crescute de tinerii antreprenori costă 16-20 de lei, în funcție de abonament, în timp ce în magazin acestea costă 20-25 de lei, pentru 20 de ouă.

Oul de prepeliță conține întregul complex de vitamine A, B, D3, E, plus calciu, zinc, sulf și potasiu. Acesta este singurul ou dietetic. Conține proteine, glucide speciale nepericuloase în diabet, multe vitamine, săruri minerale, aminoacizi esenţiali, factori antialergici. Conține un agent anticolesterol, care curăţă vasele sanguine de depunerile de colesterol, inclusiv pe cele fine cerebrale. Aceste ouă se folosesc benefic în perioada pre și postnatală, cât și după intervenții chirurgicale și radioterapii. Formează neuronii din sistemul nervos central la copii și întârzie procesele degenerative de îmbătrânire.