Cultură

Anatol Dumitraş: „Păcat că nu se mai scriu piese despre conştiinţa naţională…”

Deşi deocamdată şi-a făcut timp pentru odihnă, în curând Anatol Dumitraş va avea un program artistic destul de încărcat. Peste două săptămâni va susţine un concert de Ziua oraşului Oancea (România), după care urmează să plece în Canada. Interpretul lucrează şi la un nou CD pe care intenţionează să-l lanseze în toamnă la Palatul Naţional. El spune că acest disc conţine muzică foarte frumoasă şi ar avea o sugestie pentru oamenii de afaceri: „M-aş bucura dacă s-ar găsi la noi un businessman care ar deschide un post de radio ce ar difuza exclusiv muzica anilor ’70-’80, s-ar putea numi, de exemplu, „Retro Moldova”… Avem interpreţi talentaţi care s-au afirmat în această perioadă – Ion Suruceanu, Gheorghe Ţopa, Ricu Vodă, Ştefan Petrache – şi e păcat ca muzica lor să fie dată uitării”, crede Anatol Dumitraş. Cântăreţul mai spune că invazia de pseudoartişti din ultimul timp se datorează faptului că nu există o instituţie abilitată care să filtreze creaţia lor. „Eu când m-am lansat, în anii ’80, la Ministerul Culturii, la Televiziune existau aceste filtre. Pe atunci, consiliul artistic la Televiziune era format din Valentin Dânga, Gheorghe Mustea, Anatol Chiriac, aceştia m-au purtat timp de o săptămână pe drumuri până mi-au aprobat o piesă, eu fiind pe atunci student la Conservator. Ar fi bine să existe şi astăzi astfel de comisii, formate din specialişti. Din păcate, în lipsa lor, fiecare cântă ce crede el de cuviinţă, unii mai fură piese, inclusiv de pe Internet şi în general, toată lumea face ceea ce-i trăsneşte prin cap”, consideră Dumitraş. Artistul regretă şi faptul că astăzi muzica aproape nu abordează tematica socială. „E păcat că nu se mai scriu piese ca „Libertate”, noi avem încă numeroase probleme privind identitatea naţională, limba de stat etc. Atunci când lansau Ion şi Doina Aldea-Teodorovici nişte piese cu o astfel de tematică, te treceau fiorii, ele chiar trezeau conştiinţa naţională. În prezent însă se cântă despre… vrăbii şi semafoare, aceste piese fiind doar o aglomeraţie de cuvinte, uneori fără sens”, spune cu ironie artistul.
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *