Astăzi 8 Mai 2021, Sâmbătă - Ultima actualizare la ora 10:29
babasının taş gibi bir kadını bulup evlenmeye karar vermesi porno ve onu bir de kendi yaşadıkları eve getirmesi sonucunda mobil porno hayalini kurduğu seksi kadının üvey annesi gibi sex hikayeleri olduğunu fark eden genç adam seks tecrübesinin ve üst sex izle seviye olduğu dışarıdan bakıldığında çok net şekilde porno seyret belli olan üvey annesini hayal edip 31 çekerek düşlerken porno izle odanın oradan geçen mature üvey oğlunu görür Odaya hd porno gelip sikini kimin için kaldırdığını soran üvey annesiyle porno farkında olmadan yakınlaşan genç adam boşalmak mobil porno izle için olgun bir kadının hayallerini kurduğunu söyleyince mature porno izle sikini eline alıp amına sokmadan çıplak şekilde üzerine çıktı
Abonamente

Actualitate 6 Octombrie 2020, ora 12:28

Apel disperat privind Autostrada „Unirii” A8 spre Moldova: Unde au apărut probleme la proiectul care ar urma să treacă munții Carpați și de ce este iminent un blocaj

Marime Font

 

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate pentru autostrada A8 de la Tg. Mureș la Tg. Neamț, trecerea Carpaților pentru „Autostrada Unirii”, are probleme și se derulează defectuos, atrage atenția Asociația Moldova Vrea Autostradă, al cărei vicepreședinte este tocmai consilier onorific al ministrului Transporturilor. „Se mimează progresul ca să nu țipe lumea, dar în sistem se știe că nu se va face”, confirmă și deputatul USR, Cătălin Drulă, care vorbește la rându-i de alte probleme ce macină proiectul ce riscă să intre într-un blocaj.

„Societatea civilă din Moldova se declară extrem de îngrijorată vis-a-vis de seriozitatea și dorința materializării de trecere a Carpaților pe coridorul trans-european reprezentat de autostrada A8!”, se arată într-un punct de vedere publicat de către Asociația Moldova Vrea Autostradă, asociație al cărei vicepreședinte și membru fondator Adrian Covăsnianu este chiar consilier onorific al ministrului Transporturilor Lucian Bode.


Redăm mai jos din textul publicat de MVA:

Date fiind

- derularea extrem de lentă a contractului de “Completare Studiu de Fezabilitate pentru tronsonul Tg. Mureș-Tg. Neamț”
- evoluția extrem de redusă caracterizată de slaba mobilizare a resurselor tehnice și logistice în etapa de realizarea a studiilor geotehnice
- diversele solicitări adiționale ale autorităților centrale (unele nejustificate) vis-a-vis de proiectul A8
- declarațiile politice recente care evită declararea A8 – sectorul montan ca prioritate imediata (4 ani) sau parte a unui plan viitor.
- că există o preferință de trecere a Carpaților Orientali printr-o combinație între A7 (sectorul Pașcani-Bacău-Adjud) și A13 (Bacău-Oituz-Brașov)

Având în vedere că:

- există finanțare europeană în acest sens nerambursabilă în procent de 75 %
- dezideratul european obligă statele membre de a-și finaliza rețeaua principală de transport (A8 – se află pe acest culoar)
- angajamentul politic (inițial) al Guvernului României
- există susținerea Parlamentului și a Președintelui României prin aprobarea și promulgarea Legii 291/2018 (Legea Autostrăzii Unirii)
- considerăm că există premise care pun la îndoială INTENȚIA HOTĂRÂTĂ de a demara viitoare lucrări din cel mai necesar și așteptat tronson al coridorului Tg. Mureș-Iași

În acest sens pentru a infirma suspiciunile rezonabile ale societății civile solicităm următoarele:

- declanșarea procedurilor contractuale de mobilizare a proiectantului general de pe SF Tg. Mureș-Tg. Neamț
- stabilirea unui calendar concret, real și predictibil pentru finalizarea și avizarea contractului de Completare SF pentru Tg M – Tg N inclusiv un termen CLAR pentru obținerea Acordului de Mediu
- pregătirea autostrăzii A8 pentru a fi eligibilă și compatibilă cu Green Deal (stații de încărcare pentru vehicule electrice, utilizare materiale reciclabile în procesul de construcție)

- lansarea licitației de Proiectare și Execuție cu clauză suspensivă pentru primii kilometri de autostradă din sectorul montan respectiv conexiune A3 cu A8 pe tronsonul Tg. Mureș-Acățari (legătură DN 15/Leordeni-Gheorghe Doja-Acățari cu DN 13) și Moțca-Tg. Neamț (legătură DN 2 cu DN 15B)

Precizăm faptul că lansarea primilor kilometri de autostradă în execuție este posibilă date fiind următoarele argumente :

- faptul că traseul autostrăzii A8 pe relația Tg. Mureș-Tg. Neamț a fost agreat în CTE la CNAIR
- cele mai avansate sectoare din Tg. Mureș-Tg. Neamț sunt “capetele” autostrăzii
- având experiența pozitivă a Sibiu-Pitești unde au fost lansate sectoarele mai ușoare (capetele reprezentate de loturile 1 și 5) putem replica această experiență și pe A8
- conexiune A3 cu A8 ar asigura inclusiv ocolirea municipiului Tg. Mureș pe sectorul sudic la profil de autostradă
- conexiune Moțca-Tg. Neamț ar asigura inclusiv ocolirea municipiului Tg. Neamț la profil de autostradă”.

„Avem de-a face cu un proiect nedorit: A8. Se mimează progresul ca să nu țipe lumea”

Problemele care macină proiectul A8 „Autostrada Unirii” sunt confirmate și detaliate și de către liderul deputaților USR, Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților.

„Ce ne spun cei de la MVA este că studiul de fezabilitate pentru sectorul de 200km dintre Tg. Mureș și Tg. Neamț merge prost și că avem de-a face cu un proiect nedorit: A8. Se mimează progresul ca să nu țipe lumea, dar în sistem se știe că nu se va face”, spune Drulă.

„Pentru aducere aminte, stadiul actual este:

1) Sector Tg. Mureș-Tg. Neamț (~211 km) cel care traversează Carpații Orientali: din mai 2019 este în derulare o revizuire a studiului de fezabilitate care abia a ajuns ca progres la 55% progres

2) Sectorul Tg. Neamț-Iași-Ungheni: de-abia s-a lansat pe 1 septembrie 2020, licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectarea autostrăzii

Revenind la sectorul cel mai greu, Tg. Mureș-Tg. Neamț:

- deși stadiul fizic este 55%, stadiul financiar este doar 0,55%. Adică deși prestatorul a lucrat în valoare de aprox. 10 milioane lei(valoare totală 17 milioane) nu a fost plătit decât câteva firimituri.

De ce? Pentru că așa sunt făcute contractele CNAIR pentru studii de fezabilitate - cu o singură plată grasă la final. Ce firmă și cine poate susține ani de zile (2-3 ani) costuri de zeci de milioane de lei așteptând plata la sfârșit? Rezultatul este că prestatorii lucrează prost și taie costuri pe cât pot iar munca pe care o fac nu e de calitate.

O altă mare problemă cu acest proiect este că nu s-a lăsat în tema de proiectare libertatea de a optimiza din punct de vedere al costurilor traseul și soluțiile din studiul din 2010-2011 care poate fi considerat mai degrabă un studiu de prefezabilitate la nivelul de detaliu tehnic al soluțiilor (costul de altfel a fost de 10x mai mic, ceea ce dă o indicație asupra detaliului de investigare).

Motivul? "Vine Curtea de Conturi și ne zice că am făcut degeaba studiul din 2011". Ceea ce nu e adevărat, e normal ca în investigarea și detalierea unui mega-proiect să fie niveluri succesive de detaliere și în orice mare proiect o parte din muncă o faci degeaba (într-un mare proiect se explorează piste și se abandonează, oricine a lucrat într-o activitate antreprenorială/startup etc, înțelege conceptul). Să consideri asta "prejudiciu" înseamnă să fii bătut în cap.

O consecință a fixării soluțiilor din 2011 este că acestea sunt extrem de scumpe și de fapt nimeni din sistem nu crede că acest proiect A8 va fi făcut prea curând/vreodată.

Eu am tot spus că ar trebui văzut dacă reducerea vitezei de proiectare și/sau execuția în primă fază half-profile _pe zonele grele montane_ nu ar crește fezabilitatea acestui proiect. Obții aproape același beneficiu, la un cost mult mai mic. Dacă Elveția și Germania/Bavaria au putut fi legate 30 de ani (până recent) printr-un tunel de 7km cu o bandă pe sens cu limită de 60km/h, putem și noi să ajustăm niște soluții exorbitante și să avem un drum modern cu mici limitări în zonele cele mai dificile.

Dar așa se întâmplă când își bagă politicienii coada și se bat cu făcălețul în piept: de obicei în realitate nu se construiesc lucruri, dar e toata lumea happy că se promite și se glăsuiește măreț”.

---
Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - pod Ungheni ar urma să aibă o lungime de circa 311 km, din care 211 pe segmentul Tg. Mureș - Tg. Neamț și circa 100 de km de la Tg. Neamț la Iași și la Podul Ungheni peste Prut.

Pentru sectorul Tg. Mureș - Tg. Neamț a fost semnat în 2018 un contract de revizuire a Studiului de Fezabilitate cu firma INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA pentru circa 17,6 milioane de lei.

Pentru tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni recent a fost lansată licitația pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic.
 

 Urmărește știrile Timpul.md pe Telegram
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Istorie 8 Mai 2021, ora: 09:07 de George Damian

Confuzia creată de panglica Sf. Gheorghe

Confuzia creată de panglica Sf. Gheorghe

La Chişinău, panglica Sfântului Gheorghe loveşte din nou, creând confuzie. 

( ) Citeşte tot articolul

CSI / Rusia 8 Mai 2021, ora: 08:54

Putin acum 21 ani, la început de mandat: Rusia face parte din „cultura europeană”. Nu exclud aderarea la NATO

Putin acum 21 ani, la început de mandat: Rusia face parte din „cultura europeană”. Nu exclud aderarea la NATO

Vladimir Putin aniversează, joi, 21 ani la conducerea Rusiei, pe care a transformat-o profund după perioada anarhică a anilor '90, dar care este tot mai izolată pe plan internaţional şi în declin economic pe plan intern, relatează The Guardian, în ediţia electronică.

( ) Citeşte tot articolul

Istorie 8 Mai 2021, ora: 07:42

ARHIVELE NU ARD / Limba română la Chişinău în 1815

ARHIVELE NU ARD / Limba română la Chişinău în 1815

„Moldoveniştii” gen Nicolae Pascaru alături de alte lifte păgâne îşi pot răspândi otrava pe internet şi pentru că li se permite. Blogul Tipărituri Româneşti face o treabă excelentă: pune online dovezi imposibil de combătut de cei care susţin că...

( ) Citeşte tot articolul

Moldova 8 Mai 2021, ora: 07:41

ESTE OFICIAL! AUR a fost validat pentru participarea la alegerile din Republica Moldova

ESTE OFICIAL! AUR a fost validat pentru participarea la alegerile din Republica Moldova

 Este oficial: CEC a validat participarea AUR - Alianței pentru Unirea Românilor la alegerile parlamentare anticipate din Republica Moldova. „Asistăm la un moment istoric, un partid politic parlamentar transcende granița de pe Prut și are șanse mari să intre în...

( ) Citeşte tot articolul

Bună Dimineața 8 Mai 2021, ora: 07:39 de Constantin Tănase

Bună dimineaţa! Moldovenii sub teroarea clişeelor

Moldovenii sub teroarea clişeelor

Moldovenii mi se par veşnic terorizaţi de clişee. 

( ) Citeşte tot articolul

Culinar.md 8 Mai 2021, ora: 06:40 de Mira Tănase

REȚETA ZILEI Ciocolată de casă

Ciocolată de casă

( ) Citeşte tot articolul

Istorie 8 Mai 2021, ora: 04:01

Simion Murafa s-a născut la 24 mai 1887 în satul Cotiujenii-Mari, judeţul Soroca, într-o familie răzășească.  

( ) Citeşte tot articolul

Sport 8 Mai 2021, ora: 01:17

Ce se întâmplă cu finala Champions League și unde ar putea fi mutat meciul Manchester City - Chelsea

Ce se întâmplă cu finala Champions League și unde ar putea fi mutat meciul Manchester City - Chelsea

Guvernul de la Londra a inclus Turcia pe lista roșie din pricina cazurilor numeroase de COVID-19 din zonă, astfel că finala Champions League programată pentru 29 mai la Istanbul a rămas în aer.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 7 Mai 2021, ora: 16:24

Alexandru Oleinic: Legea cu privire la plafonarea prețurilor la produsele petroliere s-a „prăfuit” o lună prin birourile președinției...

Alexandru Oleinic: Legea cu privire la plafonarea prețurilor la produsele petroliere s-a  „prăfuit” o lună prin birourile președinției...

 La 5 mai, după mai bine de un anu și jumătate de la înaintarea inițiativei legislative de modificare a Legii privind piața produselor petroliere nr.461 din 30.07.2001 (ianuarie 2020) și după o lună de ”păfuire” prin birourile Preșidinției, șefa statului, Maia...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 7 Mai 2021, ora: 12:18

S-a dat startul schimbării clasei politice: „măgarul Găgăuziei” și sutienele ONG-știlor care cad „când o văd pe Maia Sandu”

S-a dat startul schimbării clasei politice: „măgarul Găgăuziei” și sutienele ONG-știlor care cad „când o văd pe Maia Sandu”

 A trecut abia o săptămână din momentul semnării de către Președinta Republicii Moldova, Dna Maia Sandu, a decretul de dizolvare a „celui mai odios, corupt și traseist parlament” de la Burebista încoace, iar mugurii schimbării spre bine deja încep să...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 7 Mai 2021, ora: 10:58

CATASTROFĂ! Jumătate din albinele din RM au murit! Apicultorii spun că guvernarea Dodon+Șor nu le-a dat NICIO subvenție

CATASTROFĂ! Jumătate din albinele din RM au murit! Apicultorii spun că guvernarea Dodon+Șor nu le-a dat NICIO subvenție

În anul curent, în Republica Moldova va fi recoltată o cantitate mai mică de miere de albini, deoarece în primăvara anului curent au murit 30-50 la sută din albinele apicultorilor, din cauza secetei.

( ) Citeşte tot articolul

Istorie 7 Mai 2021, ora: 09:10

Propaganda moldovenistă nu costă 2 bani! Moldovenii lui Vasile Lupu (1646) știau că VORBESC ROMÂNEȘTE

Propaganda moldovenistă nu costă 2 bani! Moldovenii lui Vasile Lupu (1646) știau că VORBESC ROMÂNEȘTE

Apare, la Iaşi, în timpul domniei lui Vasile Lupu, „Cartea românească de învățătură de la prăvilele împărătești și de la alte giudețe”, primul cod de legi tipărit în limba română. Pravila lui Vasile Lupu s-a folosit în Moldova...

( ) Citeşte tot articolul

Istorie 7 Mai 2021, ora: 08:58

7 mai în istorie / 1775 - Bucovina este ruptă din trupul Moldovei prin presiunile Imperiului Austriac asupra turcilor în urma Războiului ruso-turc 1768-1774

7 mai în istorie / 1775 - Bucovina este ruptă din trupul Moldovei prin presiunile Imperiului Austriac asupra turcilor în urma Războiului ruso-turc 1768-1774

Bucovina istorică era, la data anexării ei de către Habsburgi (Imperiul Austriac), o parte constitutivă a Principatului Moldovei. Toponimul slav „Bucovina“ = „Ţara Fagilor“, preluat ulterior de către austrieci cu aceeaşi semnificaţie („Buchenland“),...

( ) Citeşte tot articolul

Ultima oră 7 Mai 2021, ora: 08:28

(FOTO) MAȘINILE LUI VORONIN. Dezvăluire bombă în garajul PCRM! Familia deține mașini blindate, limuzine de lux și mașini de epocă

(FOTO) MAȘINILE LUI VORONIN. Dezvăluire bombă în garajul PCRM! Familia deține mașini blindate, limuzine de lux și mașini de epocă

Una dintre marile plăceri și provocări pentru oamenii bogați este să dețină o colecție impresionantă de mașini de epocă, dar și de mașini noi. 

( ) Citeşte tot articolul
Current tier / breakpoint: xs sm md lg xl (= visible only on this breakpoint)

.hidden-xs-down .hidden-sm-down .hidden-md-down .hidden-lg-down

.hidden-xs-up .hidden-sm-up .hidden-md-up .hidden-lg-up .hidden-xl

.hidden-xs (only) .hidden-sm (only) .hidden-md (only) .hidden-lg (only) .hidden-xl (only)