TRĂSNEA&K°club

Atac asupra prostiei

Pornografia televizata „Atac asupra Moldovei” pe care a realizat-o o gasca de betivi de serviciu ai comunistilor demonstreaza nu numai prostia omeneasca a conducatorilor organelor de forta care au asistat la nasterea ei, ci ne mai si convinge ca azi in televiziune este posibil orice.

Azi, tehnica TV deschide creatorului mii de oportunitati de a modifica realitatea si de a remodela situatiile, astfel ca, in urma trucurilor de montaj, vaca devine bou, Voronin devine treaz, criza din Moldova aduce numai belsug si prosperare, Misin devine Fat-Frumos, Greceanaia se preface in Ileana Cosanzeana cu bazooka la soldul stang, Tkaciuk se da peste cap cu ochii pe fata si revine cu ochii pe dos, Iovv se trezeste, Calin poate citi, lui Grisa Petrenko, atunci cand aiureste, ii ies bube rosii pe varful nasului. Cu alte cuvinte, salcia devine pom si comunistul se face om. Multe le poti compune cu tehnica asta de la televiziune. Cum s-a intamplat, de exemplu, cu evenimentele din 6 si 7 aprilie.

Toti cei prezenti la proteste au vazut ca Filat, Urecheanu si Chirtoaca incercau sa calmeze tineretul pornit rau impotriva lui Voronin si a comunistilor, cum liderii opozitiei ii chemau pe studenti sa nu se lase atrasi de provocatori, sa nu participe la distrugerea cladirilor. Dar ce ne-au aratat regizorii de curte in „Atac asupra Moldovei”? Au aratat cu totul altceva sau, cum spune moldoveanul, Staris, SIS-ul si Procuratura au intors lumea cu dosul in sus. Asta-i tehnica de la televiziune. Progres, oameni buni! Progres si fantezie. Iar ca sa intelegeti mai bine, va ofer cateva pilde. Iata, de exemplu, Voronin sta alaturi de Greceanaia. Stau oamenii si vorbesc despre grijile lor bugetare.

Dar, daca esti Staris la cap si om de televiziune, poti sa le-o faci de sa le iasa pe ochi. Poti sa-i filmezi in picioare la guvern, dar, la montarea materialului, ii poti plasa prin suprapunere (dar nu unul pe altul) in baie. Si toata lumea o sa se intrebe: da ce cauta Voronin cu Greceanaia in baie? Chiar poti merge si mai departe si, folosind montajul trucat, ii scoti Zinei capul si il montezi pe cel al lui Mark Tkaciuk. Si toata lumea o sa se intrebe: da ce fac ei acolo in baie – Marc Tkaciuk in fusta lui Greceanaia si Vladimir Voronin in haine de hipodrom, cu biciul in mana?

Incearca, stimate alegator, sa raspunzi la aceasta intrebare. Grea intrebare. Dar lucrurile pot fi simplificate pentru electoratul stabil al comunistilor. De exemplu, il arati pe Voronin discutand cu Tkaciuk in baie, dar pe colana sonora dai monologul lui Voronin de la conferinta de presa din 24 iunie. „Armeanskaia bania (baie armeneasca). Cine o sa ridice sapunul de pe podea?”, intreaba Voronin. Marc priveste sfios in jos. In baie este cald si camera de filmat arata cum ii tasnesc broboane de sudoare pe frunte. Ce ar putea sa creada taranul moldovean care vede sudoarea si aude despre armean si sapun? Ca adica ce fac ei acolo oare cu sapunul?

Dar televiziunea poate face si alte minuni. De exemplu, il filmezi pe Voronin descheindu-i pantalonii lui Chirtoaca. Imaginea coboara lent, apare mana tremuranda a lui Voronin in prim-plan. Mana trage senzual de slit, camera de filmat surprinde surasul ideologic al presedintelui in exercitiu. Cadrele se perinda cu stabilitate. Mana lui Voronin tremura din ce in ce mai tare, de parca este a doua zi dupa o vizita in teritoriu, toata lumea holbeaza ochii la ecran si se intreaba: oare ce cauta Voronin in chilotii primarului?

Tensiune maxima si, cand toti se asteptau la ceea ce gandeau, Voronin face hop! si baga un sobolan. Chirtoaca scoate sobolanul si i-l trasneste in cap lui Voronin. Seful statului tipa, privind la camera: „Atac la statalitate!” Sobolanul nu zice nimic. Nu-i asa ca-i un scenariu excelent pentru Staris, Resetnikov si procurorul general? Chiar ar putea produce un serial intreg: „Atac asupra presedintelui”. Primul epizod – „Atac asupra presedintelui in baia armeneasca”. Epizodul doi – „Atac asupra presedintelui cu sobolanul in cap”. Epizodul trei – „Atac asupra presedintelui cu coniac si vodca”.

Ar mai urma si alte creatii, de exemplu, un film pe motivele povestii „Ivan Turbinca”. Rolul Mortii este jucat de Anatol Popusoi, care primeste ordin de la Comitetul Central sa roada trei ani numai stejari tineri. Camera arata in prim-plan maselele rozatorului, surcelele care sar impreuna cu bucati de dinti pentru ca stejarii sunt prea tari. Dar asta e televiziunea. Pentru ca Popusoi sa nu simta durerea, Staris pune pe fundal cantecul „Noi suntem romani”.
 

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *