Actualitate

Au fost decernate premiile la concursul naţional de business Planuri pentru Tineri, ediţia a X-a

Scopul acestui concurs este de a promova ideile tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Concursul este organizat anual, începând cu anul 2004, bucurându-se de mare succes în rândul tinerilor cu inițiativă antreprenorială.

Etapa finală a acestui concurs este GALA IDEILOR DE AFACERI, unde sunt anunțate rezultatele și premiați finaliștii concursului. 25 de afaceri prezentate de către tineri vor obţine susţinere financiară pentru dezvoltarea afacerii și vor primi cadouri din partea partenerilor concursului.

Sumele care vor fi oferite câștigătorilor sunt cuprinse între 60 000.00 lei – 150 000.00 lei. Susţinerea financiară, în mare parte, este oferită de către Fundația ARGIDIUS, care al treilea an consecutiv oferă acest suport pentru antreprenorii începători din Republica Moldova. Vor fi oferite și premii speciale de către Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri.

La această ediție s-au înregistrat 1392 de tineri cu idei de afaceri, dintre care 298 au fost invitați pentru interviu. Din cei prezenți la interviu au fost selectate 100 de persoane care au avut acces la instruire on-line începând din luna aprilie – nelimitat. Participanţii au avut posibilitatea să adreseze întrebări şi să primească răspunsuri prin intermediul sistemului de învăţământ la distanţă. Susținuți de către formatori și o echipă de mentori – oameni de afaceri și profesioniști din domenii diferite, participanții au ajuns în finală, prezentând planul de afaceri, conform cerințelor concursului.

Planurile de afaceri prezentate au fost evaluate de către două echipe de juriu independent (prezentarea orala și evaluarea planului scris ) și doar 25 de afaceri vor obține susținere financiară, în valoare totală de 1 750 000 lei.

Peste 500 mii din această sumă sunt banii reveniți de la finaliștii din CBP 2013, care au reușit să inițieze și să dezvolte afacerea proprie.

Beneficiile băneşti CBP 2014 sunt următoarele: Premiul mare – 150000 lei – 1 persoană, Locul I – 100 000 lei – 5 persoane, Locul II – 80 000 lei – 7 persoane, Locul III – 60 000 lei – 10 persoane.

Aurelia Braguța, președinte ANTiM: „Anul acesta este ediția a X jubiliară și la această ediție am decis să creștem numărul de persoane care vor beneficia de resurse financiare pentru afaceri. Considerăm că acest concurs este o oportunitate pentru tinerii antreprenori de a accesa o parte din resurse de care au nevoie pentru afacerea lor. Totodată ei mai beneficiază de susținerea unui grup de mentori și consultanță pe durata unui an de activitate post concurs”.

Eugeniu Josan, membru al Comitetului de Conducere BC „Moldova Agroindbank” SA: „Modova Agroindbank este cel mai vechi partener al acestui concurs, sprijinindu-l atât financiar, cât şi în calitate de mentor. Specialiştii noştri îi călăuzesc pe participanţi pe tot parcursul proiectului, oferind tinerilor întreprinzători oportunitatea de instruire în domenii, precum marketing, etica în afaceri, banking, aspecte legale de derulare a afacerilor etc. Prin susţinerea şi implicarea în proiecte dedicate tinerilor cu aptitudini antreprenoriale, Moldova Agroindbank le încurajează spiritul de businessman, le oferă suport pentru realizarea ideilor de afaceri. Scopul nostru este de a contribui la crearea de noi locuri de muncă pentru ca tinerii să-şi găsească rostul în ţară, să-şi creeze familii, să-şi crească bunăstarea, să contribuie la dezvoltarea social-economică a Republicii Moldova”.

La Gala Ideilor de Afaceri, sunt prezentate istorii de succes ale tinerilor antreprenori, care au dezvoltat afaceri pe piața națională, creându-le un nume recunoscut de către toți și care le sugerează celor la început de cale ce trebuie să ocolească pentru a reduce din problemele cu care se
confruntă.

Partenerii proiectului Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA, Academia de Studii Economice din Moldova, ODIMM, Asociația Businessului European, Ministerul Tineretului și Sportului, Japan Tabaco International. Partenerii Media: „KissFM", „Avtoradio", TRM, „Экономическое обозрение", ziarul TIMPUL, Internet: „Simpals”, Learning.md Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă,
organizate de instituţii guvernamentale atât de marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o asociaţie obştească, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea și dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova.

Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativităţii tinerilor, astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *