Auto

BMW testeaza un nou prototip alimentat cu hidrogen

 Modelul era folosit pe post de carcasa pentru a testa noul tren de propulsie al constructorului din Munchen, care promite o alternativa pentru hibridele conventionale si vehiculele cu hidrogen prezentate pana acum. Astfel, rotile din spate sunt angrenate de un motor electric alimentat de la pile de combustibil cu hidrogen, in timp ce rotile din fata sunt angrenate de un motor cu ardere interna. Ansamblul format creeaza un hibrid care poate functiona fie pe benzina, fie pe hidrogen, in functie de resursele disponibile si necesitati.

Fotografii de la Carpix ne-au furnizat imagini in premiera cu acest model in timp ce era alimentat cu hidrogen. Desi caroseria nu prezinta nicio diferenta fata de un Seria 1 hatchback conventional, modelul era alimentat de la o butelie de inalta presiune cu hidrogen. Mai mult decat atat, pe geamurile din spate era vizibila inscriptia "Hybrid Test Vehicle", prezenta si pe un alt BMW Seria 1 folosit in teste, surprins in urma cu ceva vreme. Inscriptia respectiva denota faptul ca modelul folosea doua tipuri de combustibil si era propulsat si de motoare electrice.

Platforma testata de inginerii BMW urmeaza sa fie folosita atat pe viitoarea generatie Mini, cat si pe primul model cu tractiune fata din istoria marcii germane. Sistemul de propulsie testat pe exemplarul din imagini incape fara probleme si pe un Mini Clubman, ceea ce inseamna ca lungimea minima a unui model care va fi alimentat atat cu hidrogen, cat si cu benzina va fi de patru metri. Spre deosebire de modele BMW ActiveHydrogen, hibridul testat de inginerii germani nu utilizeaza hidrogen in motorul cu ardere interna, ci foloseste pile de combustibil care alimenteaza un motor electric.

Sursa: automarket

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *