Cele mai bune maşini din clasa mică în 2018

publicat în Auto pe 6 Septembrie 2018, 13:30

Fiabilitate, preţ de achiziţie cât mai mic, consum decent, acestea sunt cerinţele la căutarea unei maşini din clasa mică.

Fiabilitate, preţ de achiziţie cât mai mic, consum decent şi preţuri de întreţinere cât mai reduse, cam acestea ar fi principalele cerinţa la achiziţionarea unei maşini din clasa mică. Am făcut un top cu cele mai accesibile maşini noi, disponibile pe piaţa din România. Începem cu cea mai scumpă şi terminăm cu cea mai accesibilă.

SEAT Ibiza - de la 12.734 euro

Indiferent de nivelul de echipare sau de motorizare, Ibiza rămâne o maşină foarte uşor de condus. Nu vei doborî nici un record de viteză cu propulsorul de 1.0 MPI şi 75CP, însă acesta este foarte elastic, iar transmisia e destul de precisă. Aşadar, fie că şofezi în oraş, pe viraje sau pe autostradă, nu vei prea avea bătăi de cap cu această maşină. Şi apoi, cel mai important lucru este să-ţi placă. Un capitol la care farmecul latin şi jucăuş al lui Ibiza va atrage cu siguranţă foarte multe persoane tinere.

Ford Fiesta - de la 12.650 euro

Ford Fiesta ST este o adevărată reuşită din punctul de vedere al condusului entuziasmant şi plin de adrenalină pe traseele virajate. Motorul (mai ales cel dintr-o echipare superioră) este vivace, iar cutia bine etajată, suspensia şi direcţia îi conferă maşinii o agilitate dezarmantă, iar sound-ul motorului te va face să crezi că te afli într-o maşină mult mai puternică decât este ea în realitate.

Volkswagen Polo - de la 12.595 euro

Polo este o poveste de succes. Deşi trăieşte în umbra fratelui mai mare, Golf, Volkswagen Polo este unul dintre cele mai bine vândute modele fabricate la Wolfsburg. Din 1975 şi până astăzi, Volkswagen a vândut peste 10 milioane de unităţi ale acestul model. Ţinuta de drum este excelentă, dar nu la fel de sportivă precum cea oferită de noul Ford Fiesta. Polo e orientat un pic spre confort, iar singurul lucru pe care i-l reproşăm este direcţia prea anesteziată. Asistarea este OK, dar lipseşte feedback-ul. Fiesta este superioară şi în acest domeniu. Polo excelează însă la calitatea fabricaţiei. Totul dă senzaţia de de lucru bine făcut. Instrumentele de bord sunt simple şi sobre, avem navigaţie cu display tactil şi o instalaţie audio excelentă.

Opel Corsa - de la 11.360 euro

Prin prisma versatilităţii, dată de gama amplă de motorizări şi de pachetul tehnologic bogat, Opel Corsa rămâne un competitor serios în segmentul B, pretându-se tuturor buzunarelor. Preţurile pentru noul Corsa încep de la 11.360 € (Selection, 1.4 benzină, 75 CP).

Skoda Fabia - de la 9000 de euro

Skoda Fabia - acum în a treia generaţie - este bine cunoscută pentru că este spaţioasă, confortabilă şi „benefică” pentru portofel, iar această ultimă Fabia nu dezamăgeşte. Are suficient paţiu interior şi soluţii practice de depozitare la îndemână. Deşi preţurile au crescut, acestea sunt compensate uşor de echipamentul standard mai bun.

Dacia Sandero - de la 7.249 euro

Practic, ”Loganul fără coadă” (datorită look-ului frontal identic această sintagmă chiar este potrivită) mi se pare, la ora actuală, un demn partener de drum pentru escapadele zilnice la birou şi cumpărături, însă confortul interior face din Sandero o maşină bună şi pentru ieşirile de weekend sau voiajele din concedii. E indicată mai mult clienţilor mai tineri şi fără familie numeroasă, condiţia principală fiind nivelul mai scăzut al pretenţiilor ţinând de calitatea generală, deci vorbim de un public mai pragmatic, pentru care contează în primul rând funcţia de bază a maşinii.