Timpul Liber

Cele mai ciudate legi pentru pietoni

În Japonia, Universitatea din Tokyo a descoperit că, cu excepţia locuitorilor capitalei, toţi ceilalţi asiatici traversează străzile mult mai încet decât locuitorii din Europa. Zona Shibuya este cea mai aglomerată din acest punct de vedere, mii de pietoni traversând strada în fiecare oră. În aceste condiţii, chiar şi celebra Picadilly Circus pare o staţiune de vacanţă. Poliţia niponă a stabilit că dacă un pieton nu a traversat mai mult de 49% din stradă până la apariţia culorii roşii a semaforului, acesta trebuie să se întoarcă din locul în care a plecat, şi asta în fugă. O curiozitate este şi faptul că 76% din semnalele sonore de la trecerile de pietoni din Japonia sunt invitaţii ale trilurilor unor specii de păsări.

În China, 70% dintre şoferii acestei ţări dau vina pe pietoni atunci când vine vorba de problemele din trafic. Legea chineză este însă foarte clară în acest sens. Cel mai mare obiect implicat într-un accident de circulaţie este vinovat. Aşa că un şofer are câştig de cauză doar dacă maşina pe care o conduce este minusculă, iar pietonul vreun uriaş jucător de baschet. Oricum, poliţia a luat măsuri pentru ca pietonii să-şi mişte picioarele mai repede atunci când traversează, stabilind amenzi piperate pentru cei care cască gura pe drumurile publice.

În Rusia, aproape 250.000 de ruşi sunt implicaţi în fiecare an în accidente. S-a ajuns atât de departe încât Biserica Ortodoxă a declarat traversarea şoselelor prin locuri nepermise ca fiind un păcat. Părintele Cermogen din Biserica Sf. Nicolae din Moscova a spus, în predicile sale, că traversarea pe culoarea roşie nu este numai o contravenţie, ci şi un păcat major şi că prin această acţiune îl supărăm pe Dumnezeu. Efectul nu a fost însă cel scontat, întrucât să treci drumul în Rusia a rămas în continuare un lucru de zece ori mai periculos decât în Marea Britanie, iar cel mai indicat este să vă faceţi o asigurare.

În India, claxonatul în Mumbai a devenit demult un hobby. Şoferii claxonează pentru a-i avertiza pe pietoni ca nu cumva să le încalce teritoriul, dar şi pentru a-i soma pe şoferii din faţă să le facă loc. Lipsa de interes pentru pietoni a fost arătată şi într-un proiect al autorităţilor locale care pentru niciuna din străzile construite nu au fost prevăzute treceri de pietoni. Un studiu al revistei "enRoute" a arătat că 45% dintre locuitorii Indiei nu se asigură în momentul în care vor să treacă strada. În încercarea de a mai reduce din accidentele rutiere cauzate de neatenţia şoferilor, există şi un proiect de lege prin care se doreşte interzicerea ascultării muzicii la maşină în timpul deplasării.

În Elveţia, pietonii sunt constituiţi într-o asociaţie legală. Există şi o revistă internaţională a pietonilor care apare la Zurich, oraş în care își are sediul şi Federaţia Pietonilor înfiinţată în 1963. Pe site-ul grupării există şi o secţiune care descrie plăcerea mersului pe jos. Cu toate acestea, în Elveţia, mai mult de o treime din accidentele în care sunt implicaţi pietoni se petrec pe trecerile marcate special pentru ei.

Şoferii din Los Angeles sunt cei care acordă cea mai mică atenţie pietonilor de pe întreg teritoriul SUA, pentru că citesc ziarul la volan, scriu SMS-uri, trimit mail-uri, din cauza tabletelor sau a smartphone-urilor deținute. În plus, aceste lucruri se suprapun şi peste faptul că pietonii de aici sunt şi cei mai imprevizibili.

Cei mai "aburiţi" pietoni din lume îi veţi întâlni în Ţara Galilor. Un studiu al departamentului de transport din Cardiff a arătat că 40% dintre pietonii implicaţi în accidente se aflau sub influenţa alcoolului. De vină sunt numeroasele crâşme şi pub-uri plasate strategic în vecinătatea celor mai aglomerate intersecţii şi artere de circulaţie. 

Via Citynews.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *