Astăzi 23 Septembrie 2018, Duminică - Ultima actualizare la 22 Septembrie 2018
Abonamente
 
 
 

Sănătate 1 Mai 2013, ora 06:22    Din editia print

Cele zece minerale esenţiale pentru organism

Marime Font

Mineralele joacă un rol foarte important în buna funcționare a corpului nostru: în activitatea celulară, în cea enzimatică și în cea hormonală, ajutându-ne să ne păstrăm sănătatea în parametri normali. De multe ori ne simțim obosiți, suntem stresați, avem diverse „pofte” și cu toate acestea, analizele ies bune. De ce?

Pentru că există carențe de minerale în organism și alimentația noastră nu este atât de bună pe cât credem. Ce ar trebui să facem?
În primul rând, să facem analize complete, care să evidențieze și nivelul anumitor minerale din corp și apoi să suplinim carențele. Acest lucru se poate face cu ajutorul suplimentelor, dar cel mai indicat ar fi să ne luăm minerale esențiale din alimente.

1. Calciul
Este, poate, cel mai important mineral pentru femei, dar nu numai… El ajută la dezvoltarea sistemului osos și previne apariția osteoporozei. Dacă micuții noștri nu consumă alimente bogate în calciu, dezvoltarea lor poate fi întârziată, iar la noi, femeile adulte, lipsa acestui mineral duce la oboseală, dureri de oase, amețeli. Îl luăm din lapte degresat, iaurt, brânză de vaci, legume, migdale/alune și miere.



2. Magneziul
Este foarte important pentru sistemul nervos și cel muscular, dar și pentru inimă. Lipsa magneziului poate duce la amețeli, stări de confuzie, apatie, oboseală cronică, anorexie. Magneziul se găsește în ciocolată, cereale integrale, verdețuri, nuci, fructe uscate.

3. Potasiul
Este foarte important pentru o gândire limpede și o memorie excelentă, ajutând transportul de oxigen spre creier. Dacă nu ai un nivel bun de potasiu în organism, se poate să suferi de lipsa poftei de mâncare, hipoglicemie, dureri abdominale. Pentru a suplimenta potasiul în organism, consumă banane, portocale, kiwi, roșii, cartofi.

4. Fierul
Este excelent împotriva anemiilor și ajută în procesul de creștere. Avem nevoie de fier pentru a preveni lipsa de oxigenare a țesuturilor și procesul de îmbătrânire. Pentru a avea o alimentație bogată în fier, consumă carne roșie, pește, ficat, fasole, cereale, legume, ciocolată neagră.

5. Cuprul
Degeaba ai o dietă bogată în fier, dacă nu există și cupru! Acesta asigură absorbția fierului, este energizant și antioxidant, deci previne răcelile și gripele. Dacă vei consuma cacao, mazăre și fructe de mare, vei ține departe anemia, intoxicațiile și inflamațiile cutanate.

6. Zincul
Este un antioxidant puternic și te va ajuta în vindecarea rapidă a rănilor externe, dar și interne. De exemplu, este excelent ca supliment dacă ai o infecție în organism sau suferi o intervenție chirurgicală. De asemenea, luptă împotriva căderii părului și întărește sistemul imunitar. Îl poți găsi în carne, pește, fructe de mare, ouă, lapte.

7. Cromul
Scade tensiunea arterială, ajută la slăbit și scade pofta de dulce. Dacă ai un nivel normal de crom în organism, poți preveni diabetul, hipertensiunea și problemele psihice. Cromul se găsește în cereale cu grâu, ceai negru și verde, drojdie, fructe de mare (scoici), carne albă, banane, spanac, legume.

8. Seleniul
Este un foarte bun antioxidant, menține elasticitatea pielii și produce hormoni tiroidieni. Seleniul este bun pentru vitalitate, menținerea tinereții și elasticității articulațiilor, dar și pentru un ten luminos și frumos. Găsești seleniu în carne, pește și ouă.

9. Fosforul
Conferă energie organismului și te ajută să ai dinți și rinichi sănătoși. Dacă ai carențe de fosfor, poți suferi de amețeli, slăbiciune, anorexie, dureri de dinți și de rinichi. Fosforul se găsește în brânză, ouă, fructe de mare, pește, sucuri naturale din fructe.

10. Iodul
Este foarte important pentru frumusețea și sănătatea părului, unghiilor, pielii și dinților. În plus, ajută în procesul de slăbire! Însă funcția lui esențială este de a crea hormoni tiroidieni, iar dacă ai o carență de iod, s-ar putea să te lupți cu boli tiroidiene. Iodul se găsește în ouă, lactate, fructe de mare, sare, legume.

Asigură-te că aceste minerale nu lipsesc din alimentația ta și că ai o dietă echilibrată! 

Suplimentul Femeia

Un articol de: Mira Tănase Contactează autorul
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Istorie 21 Septembrie 2018, ora: 17:00

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut”

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut” Din editia print

Un reportaj al ziarului „Ardealul (Transilvania)” despre prima ședință a parlamentului Basarabiei, care în 1918 a votat Unirea cu România Continuăm publicarea materialului „Dare de seamă asupra primei ședințe a Sfatului Țării din 21 noiembrie 1917”,...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Septembrie 2018, ora: 11:51 de Doina Stimpovschii

Dodon riscă o nouă suspendare din funcție după ultimele remanieri în Guvern

Dodon riscă o nouă suspendare din funcție după ultimele remanieri în Guvern Din editia print

Prin schimbarea a doi miniştri, guvernarea face o mișcare de PR înainte de alegeri, consideră analiştii politici

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 21 Septembrie 2018, ora: 11:28

OMUL SĂPTĂMÂNII: George Simion, ACTIVIST CIVIC, ZIARIST

OMUL SĂPTĂMÂNII: George Simion,  ACTIVIST CIVIC, ZIARIST Din editia print

Liderul unioniștilor, George Simion, s-a născut pe 21 septembrie 1986, la Focșani. În 2005, a absolvit Colegiul Național „Gheorghe Lazăr‟ din București.

( ) Citeşte tot articolul



Editorial 21 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Unioniștii, alegerile și opoziția

Campania electorală pentru următoarele alegeri parlamentare în R. Moldova a început deja. Toate partidele își pregătesc armele pentru această luptă.

() Citeşte tot articolul

Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 13 Septembrie 2018, de Dan Nicu

O tragedie uitată – Cehoslovacia anului 1968

În a doua jumătate a lunii august, Europa a marcat 50 de ani de la invadarea Cehoslovaciei de către trupele URSS şi ale altor state din blocul sovietic.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

() Citeşte tot articolul