Astăzi 25 Septembrie 2018, Marţi - Ultima actualizare la ora 21:21
Abonamente

Economie 20 Septembrie 2017, ora 13:49

CIFRA ZILEI / Piața transporturilor din România a depășit 10 miliarde de euro (analiză KeysFin)

Marime Font

Creșterea economică și investițiile semnificative în parcul național auto de marfă au dus piața transporturilor din România la un nivel istoric, depășind anul trecut 10 miliarde de euro, se arată într-o analiză a KeysFin, care ia în calcul datele comunicate de firme la Ministerul Finanțelor și Registrul Comerțului.

Potrivit acesteia, peste 34.000 de firme, cu 156.000 de angajați, asigură în prezent transportul de marfă în țară și în străinătate. România a devenit, în ultimii ani, unul dintre jucătorii cei mai activi la nivel european.

'Numărul companiilor de transport de marfă a crescut în această perioadă cu peste 5.000, de la 28.914 de firme, în 2012, la 34.628 de societăți, în 2016. Pe fondul creșterii economice și, implicit, a volumului de marfă, afacerile firmelor din acest sector au avansat semnificativ, depășind anul trecut nivelul de 47 de miliarde de lei, cu 14 miliarde de lei peste rezultatul din 2012. Transportul rutier de marfă a reprezentat 77,3% (36,3 miliarde lei) din totalul afacerilor înregistrate în 2016, în timp ce business-ul din sectorul de depozitare a însemnat 20,8% (9,79 miliarde lei)', se arată în document.



Conform KeysFin, rezultatul net a depășit, anul trecut, 1,81 miliarde de lei, iar profitul net al sectorului a fost de 2,55 miliarde de lei, cifră mai mult decât dublă față de cea înregistrată acum șase ani.

"Într-o țară în care infrastructura de transport este deficitară, rezultatele înregistrate de aceste firme vin să confirme potențialul foarte bun de business din acest sector. Poziția geostrategică a României și evoluția economică bazată în principal pe consum vin să susțină o prognoză extrem de optimistă privind anul 2017. Rezultatele financiare ale sectorului urmează, cel mai probabil, să depășească rezultatul înregistrat în anul precedent', spun analiștii de la KeysFin.

Studiul mai arată că numărul firmelor nou înființate a scăzut semnificativ, de la 13.008, în 2008 (anul considerat de boom în piața transporturilor), la numai 3.438, în 2016.

'Din totalul de 34.628 de societăți, numai 1.247 erau firme nou înființate și active în 2016, restul fiind firme cu experiență în domeniu. Relevantă este, totodată, și evoluția numărului firmelor de transport care au intrat în insolvență. Numărul lor a scăzut puternic în 2016, la 2.931, față de 6.863 câte erau cu doi ani în urmă. Mai mult, numărul insolvențelor, în 2017, se află deocamdată la minimul ultimilor șapte ani (1.742 de cazuri)', se mai arată în document.

Studiul KeysFin arată, pe de altă parte, că investitorii străini sunt din ce în ce mai interesați de acest segment de afaceri. 375 de companii, care reprezintă 22% din piață, aveau anul trecut acționariat majoritar străin (o deținere de peste 50%).

'Cei mai mari investitori în sectorul transporturilor și depozitării sunt austriecii care, anul trecut, controlau peste 4% din piață (2,086 miliarde de lei) apoi vin cei din Olanda și Italia, cu câte 3%, topul fiind completat de investitorii spanioli, germani și francezi, fiecare cu câte 2% din piață. În total, investitorii străini erau implicați, anul trecut, în afaceri de peste 10 miliarde de lei', conform analizei.

Datele financiare analizate arată că datoriile transportatorilor au crescut, pe ansamblu, de la 18,5 miliarde lei în 2012 la 24,7 miliarde lei în 2016, în timp ce totalul creanțelor a atins anul trecut valoarea de 11,9 miliarde lei.

Ponderea datoriilor comerciale a rămas relativ constantă în tot intervalul analizat (2012-2016), la 30-32%, valoarea acestora depășind 7,7 miliarde lei în 2016.

Potrivit studiului, perioada medie de încasare a creanțelor era de 92 de zile anul trecut, față de 98 de zile în 2012, iar perioada medie de plată a datoriilor a scăzut și ea la 192 de zile, față de 206 în urmă cu cinci ani.

 

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Actualitate 24 Septembrie 2018, ora: 13:44 de Ana Marchitan

ANCHETĂ /// Kievul a declanșat război în lumea ortodoxă Din editia print

ANCHETĂ /// Kievul a declanșat război în lumea ortodoxă

Rușii consideră că nu e timpul potrivit pentru acordarea autocefaliei Bisericii de la Kiev, în timp ce ucrainenii dau asigurări că numai așa se va face dreptate

( ) Citeşte tot articolul

Interviu 23 Septembrie 2018, ora: 15:40 de Ana Marchitan

PS Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud: „Acordarea autocefaliei unei biserici nu va provoca un război mondial”

PS Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud:  „Acordarea autocefaliei unei biserici nu va provoca un război mondial” Din editia print

Pentru a afla opinia Bisericii Ortodoxe Române (BOR) privind eventuala recunoaștere a autocefaliei Bisericii din Ucraina, TIMPUL a discutat cu Preasfințitul Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud din cadrul Mitropoliei Basarabiei, fost secretar al Sfântului Sinod al BOR.

( ) Citeşte tot articolul

Carte 23 Septembrie 2018, ora: 05:03

Cum vorbim, cum scriem // Eu vreém, eu beem

Cum vorbim, cum scriem // Eu vreém, eu beem Din editia print

Mai ieri, de câte ori deschideam vreo pagină în internet, îmi sărea în faţă un spot publicitar, sonorizat de o tânără care întreabă, punând un accent puternic pe primul cuvânt al frazei: „Vrai să trăieşti, să înveţi şi să...

( ) Citeşte tot articolul



Editorial 24 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Unioniștii, alegerile și opoziția

Campania electorală pentru următoarele alegeri parlamentare în R. Moldova a început deja. Toate partidele își pregătesc armele pentru această luptă.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 24 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Republica Moldova cu o mână dă, cu alta lovește

Republica Moldova e un ceas cu rotițele stricate. Sau, mai degrabă, fiecare rotiță funcționează de capul ei. Iar dacă ele nu funcționează cum trebuie, nu avem nici oră, nu avem nici ceas. Moldova ca stat e de mult timp nefuncțională.

() Citeşte tot articolul

Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 14 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Vestirea patimilor și a învierii

„Pe când străbăteau Galileea, Iisus le-a spus: Fiul Omului va să fie dat în mâinile oamenilor. Şi-L vor omorî, dar a treia zi va învia. Şi ei s-au întristat foarte!” (Matei 17; 22-23)

() Citeşte tot articolul

 


Cele mai citite articole Timpul.md