Auto

Cum a a luat naştere logo-ul BMW?

Pentru prima dată cercul cu interior alb-albastru pe fon negru cu arhicunoscutele 3 litere galbene a apărut pe modelul de motocicletă BMW R-32 (foto) din 1923. De atunci acest simbol şi-a început itinerarul în istorie. Dar cum s-a ajuns la crearea acestui logo sau mai bine-zis ce înseamnă el? La aceste întrebări ne răspund arhivele companiei BMW.

Se ştie ca fondatorii BMW au început să construiască întâi motoare de avion, după care au dezvoltat activitatea profilându-se în producerea motoarelor pentru automobile şi motociclete. Din această cauză persistă un stereotip precum că logo-ul BMW ar fi reprodus elicea avionului, însă prima dată asocierea respectivă a apărut pe un spot publicitar abia în 1929, cu mulţi ani după aparţia lui R-32. Ca să dezvăluie adevărul istoricii au coborât la originea companiei.

BMW s-a dezvoltat dintr-un grup de ateliere care se prezenta sub marca RAPP, al cărui logo alb-negru avea formă circulară cu profilul unui cal în interior. În 1917 BMW şi-a creat logo-ul său pe baza celui de la RAPP, apelând la culorile Bavariei – galben şi negru – şi la culorile oraşului Munchen unde fost creat BMW – alb şi albastru. Astfel a luat naştere simbolul care puţin s-a schimbat de atunci, dar care pentru mulţi furnizează acelaşi mesaj de succes şi siguranţă.
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *