Social

Cum promovăm învăţământul de calitate?

În cadrul evenimentului, profesorii au făcut schimb de experienţă şi au discutat despre modernizarea managementului educaţional, ca formă de realizare a obiectivelor învăţământului de calitate.

Forumul s-a desfăşurat în cinci ateliere: Management educaţional, Cercetare pedagogică, Curriculum – Competenţe, Laboratorul de schimb de experienţă cu colegii din Ucraina şi Valenţe educaţionale. În cadrul Atelierului „Management educaţional”, profesorii au ajuns la concluzia că un învăţământ de calitate poate fi asigurat doar de cadre didactice pregătite să susţină elevul modern, care gândeşte, este liber să vorbească şi să acţioneze. Un alt moment important pentru managementul educaţional este schimbul de experienţă între elevi şi profesori în cadrul analizei modelelor de învăţământ din întreaga lume.

Atelierul „Cercetare pedagogică”. Ana Şandra, profesoară la Liceul Academiei de Ştiinţe, a menţionat că la orele de limba străină, scopul major este ca elevii să comunice atât oral, cât şi în scris. Tamara Cristei, dr. în pedagogie, a vorbit despre potenţialul competenţei textuale la nivel de producere/produs al elevului performant. S-a menţionat şi necesitatea stringentă a investigaţiilor valorilor pedagogice ale textului ca instrument de învăţare şi formare a unei personalităţi performante.

Atelierul „Curriculum – Competenţe”. Svetlana Pulber, profesoară la Liceul Teoretic „Ion Creangă” din Căuşeni, s-a referit la competenţa şcolară ca la un mecanism de formare şi dezvoltare a elevilor. Elevii trebuie să gândească şi să vorbească limba maternă – limba română – astfel încât discursul lor să fie expus într-un mod concis şi productiv. Alexandra Tănase, învăţătoare la Liceul Teoretic „Gaudeamus”, a subliniat rolul lecturii în formarea personalităţii umane. Lectura nu este la „modă”, însă aceasta este o competenţă importantă, deoarece propune o autoinstruire eficientă, prin dobândirea unor tehnici intelectuale specifice.

Laboratorul de schimb de experienţă cu colegii din Ucraina a provocat profesorii să dezbată activ metodele de predare – învăţare, relaţia profesor – elev şi atitudinea elevilor faţă de procesul de studiere.

Atelierul „Valenţe educaţionale”. Aici profesorii au discutat, printre altele, despre modul în care sunt văzuţi aceştia de către părinţi, elevi, de societate în general. Cum să depistăm dacă un om are vocaţia de profesor? Educaţia fiind cea mai valoroasă artă, profesorul este cel care poate schimba lumea, au conchis cei prezenţi la discuţii.

Liceul Academiei de Ştiinţe a conferit 13 medalii de aur unor profesori de la liceele „Gaudeamus”, „Prometeu-Prim” şi „Gheorghe Asachi”, care au prezentat articole şi lucrări în cadrul acestui forum. Ceilalţi participanţi au fost premiaţi cu 14 medalii de argint şi 14 medalii de bronz.

Forumul ştiinţifico-practic internaţional „Orizonturi didactice” a fost organizat de Academia de Ştiinţe a Moldovei şi Liceul AŞM. În calitate de parteneri, la realizarea proiectului respectiv au mai participat: Asociaţia Obştească „Promovarea prin Inteligenţă”, Organizaţia Obştească „MATEX” din Iaşi, Universitatea Academiei de Ştiinţe a Moldovei, Universitatea Cooperatist-Comercială din R. Moldova, Liceul de Creativitate şi Inventică „Prometeu-Prim”, Asociaţia Generală a Învăţătorilor din România, filiala R. Moldova, Asociaţia Obştească în Susţinerea Învăţământului „Gaudeamus”, Liceul Teoretic „Gh. Asachi”.

Lia Kulev 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *