Cum să pregăteşti un mic dejun echilibrat

publicat în Culinar.md pe 26 Ianuarie 2021, 07:08

Micul dejun te poate ajuta să fii într-o formă fizică mai bună.  

Prima masă a zilei îţi oferă energie pentru întreaga zi şi te împiedică să mănânci foarte mult seara. În continuare îţi arăt cum să combini alimentele pentru a alcătui un meniu echilibrat pentru micul dejun.

Un mic dejun sănătos este bine să conţină trei componente esenţiale: cereale integrale, lactate/proteine şi fructe. Cerealele sunt o bună sursă de carbohidraţi, în timp ce lactatele sau proteinele se digerează mai greu şi te fac astfel să te simţi sătul o perioadă mai lungă de timp. Fructele sunt importante, deoarece au un aport sporit de vitamine, minerale, dar şi fibre.

1. Mic dejun cu brioşe

Brioşele pot constitui un mic dejun în sine. Nişte brioşe cu brânză şi cârnaţi urmate de o cană cu suc de fructe de pădure pot constitui o masă sănătoasă de dimineaţă.

2. Cereale cu lapte şi fructe

Combină o cană de cereale cu 3/4 căni lapte degresat şi cu jumătate de cană de căpşuni. Este o masă dulce şi gustoasă, potrivită pentru un început de zi.

3. Brioşe combinate cu ouă şi fructe proaspete

Fă o tavă cu brioşe din fructele tale preferate şi combină-le cu ouă fierte tari şi cu bucăţele de pepene galben.

4. Caşcaval cu mere şi biscuiţi

Combină câţiva biscuiţi simpli cu soldăţei de caşcaval şi cu un măr proaspăt. Este o masă uşoară şi o combinaţie reuşită.

5. Lipie cu brânză şi nuci

Taie o lipie pe jumătate şi umple-i cavitatea cu brânză degresată, nuci şi bucăţele de banană. Acest mic dejun dietetic este gustos şi hrănitor.

6. Băuturi

Pentru băuturi sănătoase la micul dejun, apelează la cereale şi fructe. Fă un suc de fructe şi tărâţe prăjite. Foloseşte mere, căpşuni şi banane pentru o băutură sănătoasă şi foarte aspectuoasă.

Timpul Suplimentul Femeia