Astăzi 26 Aprilie 2018, Joi - Ultima actualizare la ora 10:24

Actualitate 13 Ianuarie 2018, ora 11:10

Descoperire preţioasă pe planeta Marte: depozite uriaşe cu straturi de gheaţă

a

Oamenii de ştiinţă anunţă că au descoperit pe Marte straturi masive de gheaţă. Descoperirea ar putea schimba viziunea cercetătorilor în privinţa eventualei colonizări a planetei roşii.

Cercetătorii au descoperit straturi gigantice de gheaţă pe planeta Marte. Oamenii de ştiinţă au analizat imaginile captate de un vehicul spaţial ce zboară în jurul planetei roşii şi care studiază atmosfera şi solul marţian din 2006, potrivit The Independent.

În total, ar fi vorba de opt regiuni în care se găsesc depozite uriaşe de gheaţă pe câteva pante abrupte: şapte în emisfera sudică şi una în cea nordică a planetei.

Savanţii cred că gheaţa respectivă ar putea constitui o sursă accesibilă de apă pentru exploratorii care se vor aventura pe Marte sau chiar pentru viitorii colonişti umani permanenţi. Apa ar putea fi folosită atât pentru băut, cât şi pentru o eventuală conversie în oxigen, pentru a face aerul respirabil.

Cercetătorii ştiau de multă vreme că planeta roşie deţine unele rezerve de gheaţă, la mică adâncime de suprafaţă şi depozite importante la cei doi poli.

Acum, însă, oamenii de ştiinţă au aflat că există şi straturi masive de gheaţă de-a lungul unor pante care ajung şi la aproape 100 de metri înălţime.

Unii oameni de ştiinţă sunt entuziasmaţi de această descoperire ce ar putea schimba regulile jocului, în opinia lor. ”Oamenii au nevoie de apă oriunde se duc, doar că e foarte greu de transportat”, spune unul dintre coautorii studiului apărut în publicaţia Science, Shane Byrne, de la Universitatea Arizona.

„Am descoperit ceea ce credem că ar fi apă pură îngheţată şi îngropată la mică adâncime. Nu ai nevoie de o soluţie high-tech, ca să o scoţi la suprafaţă. Pur şi simplu, pui mâna pe o lopată şi o găleată şi-ţi iei câtă gheaţă ai nevoie”, mai declară savantul.

Marte este una dintre ţintele marilor agenţii spaţiale internaţionale şi companii private de explorare spaţială, care vor să trimită misiuni într-o primă fază robotizate şi apoi umane pe planeta roşie.

Să precizăm însă că până acum nu a fost inventată vreo tehnologie care să asigure un drum lipsit de griji pentru astronauţi până pe această planetă care fascinează omenirea de secole. Drumul până pe Marte durează între şase şi nouă luni.

Sursa: Rfi.ro

Frumusețe 26 Aprilie 2018, ora: 09:10

De ce să-ţi speli părul cu bicarbonat de sodiu

Tot mai multe femei se plâng de produsele pentru îngrijirea părului pe motiv că nu ar fi foarte eficiente. Pentru a redă strălucirea şi volumul podoabei capilare, e nevoie de un singur condiment: bicarbonat de sodiu.

( ) Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 26 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

„Dă-te jos ca să credem!”

Iisus, știm bine, a fost ispitit de diavol în pustie. Diavolul a încercat să găsească o slăbiciune a firii umane a lui Iisus prin trei tentații colosale, greu de trecut de noi: mâncare, slavă, putere.

Opinii & Editoriale 25 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Primăria la bătaie

Scriam, cu două săptămâni în urmă, că nu știu ce vor vota locuitorii Chișinăului. Cele mai vehiculate nume nu sunt de mare încredere, pe de o parte, pe de alta, avem de-a face cu o bătălie între partide.

Opinii & Editoriale 25 Aprilie 2018, de Răzvan Munteanu

Quo vadis, Siria?

Criza din Siria nu mai este demult doar o criză regională a Orientului Mijlociu, ci una globală, care poate afecta securitatea internațională.

Editorial 23 Aprilie 2018, de Constantin Tănase

Nopțile Moldovei suverane

(Pastel politic, compus din mai multe părți despărțite noaptea de Găinușa cerească).

Editorial 19 Aprilie 2018, de Constantin Tănase

„Un leu pentru Mitea”

Am intrat în iarnă și, de aici înainte, cât mai este până la primăvară?

Editorial 19 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Luna mai - primăvara literaturii

Luna mai e în fiecare an o lună a marilor festivaluri literare. În București are loc a IX-a ediție a Festivalului Internațional de Poezie, unde nu au lipsit și nu vor lipsi poeții basarabeni, mulțumită Muzeului Național al Literaturii Române și celorlalți organizatori. Festivaluri vor fi...

Editorial 18 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Când ne vom u(r)ni?

Discursurile despre unire sunt atât de multe și de diferite încât, dacă s-ar aduna textele scrise, am bate folclorul despre strigoi și vrăjitoare. Vorbim de reunire ca de ceva despre care bănuim că este, dar nu știm cum arată.

Editorial 17 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Găștile urii

Postam cu câțiva ani în urmă câteva gânduri pe o rețea de socializare. Revenind acum la notele de atunci, m-am gândit să le reiau și să le dezvolt, ca să înțelegem că lucrurile sunt întotdeauna mai complexe decât par la o primă vedere.

Editorial 17 Aprilie 2018, de George Simion

Cum evităm înfrângerea la primăria Chișinăului pe modelul Maia Sandu?

Cartoful fierbinte al alegerilor pentru Primăria Chișinău a fost ca o grenadă dată în spațiul închis pentru majoritatea forțelor politice din R. Moldova. Și nu doar politice… Nici noi, unioniștii, nu aveam nevoie de aceste alegeri acum, în Anul Centenarului.

Opinii & Editoriale 11 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Primăvara primarilor

E trist sau vesel să ne pregătim de Paști în plină campanie electorală?

Opinii & Editoriale 10 Aprilie 2018, de Moni Stănilă

Ferdinand – o poveste cu o singură pată

„Ferdinand” e o poveste perfectă pentru sărbătorile care se apropie. Fiind vorba de un film de animație 3D, din 2017, e recomandabil, în primul rând, copiilor. Animația, în regia lui Carlos Saldanha, a fost realizată după o carte pentru copii „Povestea lui Ferdinand”,...

Opinii & Editoriale 9 Aprilie 2018, de Răzvan Munteanu

SUA vs. Rusia: Resetarea relațiilor sau escaladarea tensiunilor globale

Oficialii de la Moscova și Washington au confirmat în această săptămână, înainte de Paște, invitația președintelui SUA, Donald Trump, de a se întâlni la Casa Albă cu omologul său rus, Vladimir Putin.

Cele mai citite articole Timpul.md