Ford a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt primul automobil hibrid fabricat vreodată în România

publicat în Actualitate pe 11 Septembrie 2019, 22:26

 Ford a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt primul automobil hibrid fabricat vreodată în România. Este vorba de Puma Titanium X cu tehnologie EcoBoost Hybrid, care va fi disponibil pentru clienţii români în 2020.

Ford susţine că Puma Titanium X este echipat cu tehnologii oferite standard care se regăsesc, de obicei, pe limuzine. Printre altele, acesta oferă huse detaşabile pentru scaune, scaune cu masaj lombar şi încărcare wireless pentru smartphone-urile compatibile.



Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficienţa lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în acelaşi timp un răspuns incisiv şi performanţe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuieşte clasicul alternator, permiţând recuperarea şi stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării şi rulării libere, în coborâre. Sistemul electric se bazează pe un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi.


Oferit în variante de 125 CP şi 155 CP, sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când şi în ce măsură să încarce bateria şi când să utilizeze energia stocată de acumulator.

Astfel se reduce nivelul de utilizare a motorului pe benzină pentru o îmbunătăţire a eficienţei consumului de combustibil de până la 9%, aşa cum arată analizele oficiale. Înlocuirea cuplului clasic cu cel al motorului electric contribuie la emisiile de CO2 de la 123 g / km şi la un nivel al consumului de la 5,4 l /100 km pentru varianta de 125 CP şi de 124 g / km şi un consum de la 5,4 l / 100 km pentru varianta de 155 CP.



Capabil să repornească motorul în aproximativ 300 milisecunde - la fel cât durează să clipeşti –BISG permite, de asemenea, tehnologiei Auto Start-Stop de pe noul Puma să funcţioneze într-o gamă mai largă de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci când vehiculului rulează cu o viteză de până 15 km/h şi chiar atunci când maşina se află în viteze, cu pedala de ambreiaj apăsată.

Tehnologii ce inspiră încredere Puma utilizează 12 senzori ultrasonici, trei radare şi două camere amplasate în jurul maşinii, pentru a oferi o gamă de tehnologii prezentate sub umbrela Ford Co-Pilot360. Acestea îmbunătăţesc nivelul de protecţie, şofatul şi parcarea, fiind proiectate pentru a face experienţa de condus mai sigură şi confortabilă.

Printre altele, un sistem ajută la reducerea stresului în timpul călătoriilor lungi, menţinând vehiculul centrat pe banda sa de rulare şi poate ajusta viteza vehiculului în limitele legale, monitorizând semnele rutiere. În plus, un alt sistem va emite o alerta la intrarea pe sens interzis.



Ford crede în modelele electrificate Ford a anunţat că intenţionează ca modelele electrificate ale mărcii să depăşească în câţiva ani, la nivel de vânzări, numărul cumulat de maşini cu motoare convenţionale.

Astfel, producătorul auto intenţionează să lanseze în Europa nouă vehicule electrice până în 2024, între care SUV-ul electric inspirat de modelul Mustang, în 2020. În plus, vor fi lansate versiunile electrice ale SUV-urilor Kuga şi Puma şi ale berlinei Mondeo.