Astăzi 20 Septembrie 2018, Joi - Ultima actualizare la ora 18:30
Abonamente

Auto 12 Februarie 2012, ora 07:38

FOTOGALERIE: Noua generație BMW M6 Coupe și Cabrio

Marime Font

 
 
 

BMW a prezentat primele imagini oficiale ale noului M6, dezvelit atât în versiunea Coupe, cât şi în versiunea Cabrio. M6 Coupe dezvoltă 560 CP şi are un consum mediu de 9.9 litri la sută. 

BMW a prezentat noul M6 înainte de debutul de la Salonul Auto de la Geneva. Atât versiunea Cabrio, cât şi versiunea Coupe a lui M6 au fost prezentate în cadrul comunicatului de presă emis de BMW, iar cele două versiuni sunt aşteptate să debuteze împreună în standul de la Geneva. În tradiţia mărcii, M6 preia motorul generaţiei actuale a lui M5, respectiv o unitate V8 TwinPower Turbo de 4.395 centimetri cubi, care dezvoltă 560 CP şi 680 Nm. Noul BMW M6 promite să îmbine performanţele demne de un model super-sport cu un caracter exclusivist şi luxul cu care ne-au obişnuit modelele din gama Seria 6.



DESIGN

BMW M6 a primit un design impozant, la fel ca în cazul oricărui model dezvoltat de divizia Motorsport a constructorului din Munchen. Atât versiunea Cabrio, cât şi versiunea Coupe a acestui model respectă proporţiile tipice ale modelelor BMW, iar toate modificările operate faţă de versiunile standard ale lui Seria 6 Coupe/Cabrio au rolul de a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic al celor două versiuni, precum şi din raţiuni tehnice, fantele de aerisire mai mari având rolul de îmbunătăţire a răcirii motorului şi a sistemului de frânare de performanţă carbon-ceramic. O altă modificare este reprezentată de mărirea ecartamentului, datorată în parte jantelor de aliaj, M6 având un ecartament cu 30 de milimetri mai mare faţă de un Seria 6. Noul M6 se bucură în standard de un element al gamei Individual, respectiv linia de ornamente "shadow line" cu finisaj lucios. Pentru performanţe maxime, jantele din aliaj uşor de 19 sau de 20 de inch alături de care este oferit acest model sunt forjate, iar versiunea Coupe este echipată cu un plafon din fibră de carbon.

MOTORIZARE

BMW a echipat noul M6 cu un motor V8 twin-turbo echipat cu injecţie directă, două turbocompresoare, distribuţie variabilă Valvetronice şi sistem Vanos pentru control variabil al axelor cu came. Configuraţia galeriei de evacuare permite un răspuns rapid la apăsarea pedalei de acceleraţie, lag-ul turbo fiind aproape estompat graţie tehnologiei twinscroll a turbinelor amplasate foarte aproape de bancul de cilindri. Pentru performanţe maxime, motorul are o baie de ulei uscată şi un sistem de răcire extrem de puternic, menite să reziste solicitărilor intense întâmpinate la rularea în regim alert pe circuit. Cuplul maxim de 680 Nm este atins între 1.500 şi 5.750 rotaţii pe minut, iar cei 560 CP sunt oferiţi între 6.000 şi 7.000 rotaţii pe minut. Turaţia maximă a motorului care intră în echiparea lui M6 este de 7.200 rotaţii pe minut, iar caracteristicile tehnice ale unităţii relevă un propulsor capabil să ofere performanţe maxime pe o plajă de turaţii de trei ori mai mare decât cea a unităţilor care îl precedă. Ca în cazul fiecărui model BMW, propulsorul este dezvoltat alături de tehnologia EfficientDynamics, care include un sistem de recuperare a energiei cinetice, funcţie Start/Stop automată, sistem de management al consumului de curent electric şi o pompă de servodirecţie comandată electronic, care operează doar atunci când este nevoie, la fel cum este cazul accesoriilor precum alternatorul şi pompa de ulei.

PERFORMANŢE

BMW oferă noul M6 doar în compania unei transmisii DCT cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Unitatea include două ambreiaje răcite cu ulei şi asigură un flux continuu de putere în timpul accelerării, chiar şi în timpul schimbării treptelor de viteză. Transmisia integrează o funcţie de Launch Control şi un asistent de rulare la viteze mici pentru contro sporit. Volanul este echipat cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză. În standard, modelul este echipat cu un diferenţial activ M care oferă distribuţia variabilă a cuplului între roţile punţii spate pentru a optimiza tracţiunea şi stabilitate în cadrul schimbării de direcţie.

BMW M6 Coupe are un raport putere greutate de 4.5 kilograme pe kW, respectiv 3.3 kilograme pe cal putere. Motorul dezvoltă 93.7 kilowaţi pe litru, performanţă remarcabilă chiar şi pentru o unitate supraalimentată. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 4.2 secunde, iar primul kilometru este parcurs în 21.9 secunde. BMW M6 Coupe are nevoie de numai 12.6 secunde. Viteza maximă a modelului este limitată la 250 Km/h, dar clienţii care optează pentru pachetul M Driver pot atinge o viteză maximă de 305 km/h în urma înlăturării limitării de viteză. Consumul mediu de carburant al acestei versiuni este de 9.9 litri la sută, cu peste 30 la sută mai mic faţă de predecesorul său.

BMW M6 Cabrio are nevoie de 4.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi accelerează de la 0 la 200 km/h în 13.1 secunde. Viteza maximă a lui M6 Cabriolet este identică cu cea a versiunii Coupe. În cazul acestei versiuni, consumul de carburant în regim mixt este de 10.3 litri la sută. Raportul putere/greutate al lui BMW M6 Cabriolet este de 3.5 kilograme pe cal putere. Pentru un M6 Cabrio, repriza 80-120 km/h în treapta a patra durează 3.8 secunde, iar în treapta a cincea, aceasta este realizată în 4.8 secunde.

Ambele modele au două butoane M pe volan pentru a seta şi activa configuraţii diferite ale răspunsului motorului, ale sistemului de control al stabilităţii, caracteristicile amortizoarelor, informaţiilor afişate pe sistemul HUD de pe parbriz şi pentru răspunsul sistemului de direcţie M Servotronic. Emisiile de CO2 ale celor două modele sunt de 232, respectiv 239 de grame pe kilometru, iar ambele motorizări respectă normele Euro 5.

TEHNOLOGIE

BMW M6 poate fi echipat cu aproape toate dotările opţionale din catalogul lui Seria 6. În standard, modelul are ABS, DSC, funcţie de asistenţă la frânarea în viraj, sistem dinamic de asistenţă la frânare, funcţie de uscare a frânelor şi asistent la demaraj, alături de multe elemente de siguranţă active. Pe lângă sistemul de afişaj Head-Up Display şi toate funcţiile Connected Drive, M6 se bucură de un sistem de vedere pe timp de noapte cu funcţie de identificare a pietonilor, integrare pentru iPhone pentru a accesa Twitter, Facebook şi web radio.

Clienţii pot comanda elemente precum volan încălzit, ventilaţie activă în scaune, scaune multifuncţionale M, sistem de navigaţie BMW Professional şi un sistem audio Bang&Olufsen cu procesare digitală a semnalului, care are 12 difuzoare pentru versiunea decapotabilă şi 16 difuzoare pentru versiunea Coupe şi include un difuzor central care se ridică din bord odată cu pornirea sistemului audio, totul pentru o experienţă audio excepţională.

Fisa tehnica

  • Marca/Model/Versiune BMW M6 Coupe
  • Lungime (mm) 4.898
  • Latime (mm) 1.899
  • Inaltime (mm) 1.368
  • Ampatament (mm) 2.851
  • Greutate (Kg) 1.850
  • Capacitate (cc) 4.395
  • Puterea maxima (CP/rpm) 560/6.000
  • Cuplu maxim (Nm/rpm) 680/1.500
  • Viteza maxima (Km/h) 250
  • Acceleratie 1-100Km/h (s) 4.2
  • Consum mediu (litri/100 km)  
Via BMW

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Istorie 18 Septembrie 2018, ora: 19:33

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut”

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut” Din editia print

Un reportaj al ziarului „Ardealul (Transilvania)” despre prima ședință a parlamentului Basarabiei, care în 1918 a votat Unirea cu România Continuăm publicarea materialului „Dare de seamă asupra primei ședințe a Sfatului Țării din 21 noiembrie 1917”,...

( ) Citeşte tot articolul



Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 13 Septembrie 2018, de Dan Nicu

O tragedie uitată – Cehoslovacia anului 1968

În a doua jumătate a lunii august, Europa a marcat 50 de ani de la invadarea Cehoslovaciei de către trupele URSS şi ale altor state din blocul sovietic.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 11 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

Zece ani de la războiul ruso-georgian. Cauze și efecte

În această săptămână, s-au împlinit zece ani de la războiul ruso-georgian, care a condus la apariția a două noi conflicte înghețate în Regiunea Extinsă a Mării Negre: Abhazia și Osetia de Sud, recunoscute ca state independente, cu precădere, de către Federația Rusă. 

() Citeşte tot articolul

 

 


Cele mai citite articole Timpul.md