IT&C

Gafe celebre pe Facebook şi Twitter

 Cu reale beneficii atât pentru utilizatori, cât şi pentru deţinătorii platformelor sociale – prin publicitatea masivă pe care o dezvoltă -, distracţia virtuală are însă şi dezavantaje care uneori pot creea neplăceri mari de ambele părţi.

1. Trimisă în judecată

O chiriaşă din Statele Unite a fost dată în judecată de către o agenţie imobiliară după ce a a postat un mesaj pe Twitter. Aceasta s-a plâns că apartamentul pe care îl închiriase prin agenţia companiei Horizon are mucegai.

Nemulţumită de condiţiile din locuinţă, Amanda Bonnen a postat un mesaj în care a scris: „Cine spunea că nu este bine să dormi într-un apartament cu mucegai? Compania Horizon crede că este în regulă.”

După ce au văzut mesajul, reprezentanţii agenţiei i-au cerut acesteia despăgubiri de 50.000 de dolari susţinând că afirmaţiile sale sunt false şi defăimătoare, ceea ce afectează imaginea firmei.

Mai mult, agenţia a intentat proces fără să îi ceară întâi să şteargă mesajul. Din fericire, judecătorul i-a dat dat câştig de cauză chiriaşei, pentru că afirmaţia sa era „prea vagă şi lipsită de context”.

2. „Tweeting” live de la o înmormântare

Tragica moartea a unui băieţel de trei ani, ucis de o maşină în timp ce îşi cumpăra îngheţată, a devastat întreaga comunitatea a oraşului Aurora din Colorado.

Sub pecetea promptitudinii, cum îi stă bine unui reporter operativ, Berny Morson, jurnalist la ziarul local „Rocky Mountain News”, a folosit reţeaua Twitter pentru a transmite întregul ceremonial de înmormântare, într-un stil extrem de sumbru.

Descriind în cele mai mici detalii funeraliilor – de la suspinele rudelor până la sicriul coborât în groapă -, utilizatorii care au citit „transmisiunile” live ale jurnalistului au rămas îngroziţi. Aceştia au atras atenţia ziarului să facă distincţia între ştiri care pot fi comunicate şi mesaje copleşitoare, ce nu pot fi niciodată citite.

3. Platforma Beacon de la Facebook

Cu sute de milioane de utilizatori, Facebook „stă” pe o bază de date impresionantă, pe care orice companie şi-ar dori să o deţină. Oricât de mare ar fi tentaţia unui profit uriaş, Facebook s-a angajat să „protejeze viaţa privată” a utilizatorilor săi.

Şi totuşi, Facebook nu a fost complet „discret”, în special când a ales să creeze platforma online de publicitate Beacon.

Serviciul era bazat pe ideea marketingului viral – mesaje publicitare transmise oral, în cazul acesta online – şi cerea internauţilor să vorbească despre produsele cumpărate pentru a le facilita astfel promovarea.

Una dintre hibele platformei a fost faptul că impresiile erau transmise mai departe, lucru care i-a stricat unei utilizatoare surpriza de Crăciun pe care o pregătea soţului ei.

Mark Zuckerberg, directorul executiv al Facebook, a recunoscut că platforma a fost o greşeală, drept pentru care Beacon a fost închisă în septembrie 2009.

4. Peste 1,5 milioane de conturi Facebook furate

Recent, cercetătorii de la Verisign, societatea care administrează domeniile de internet .com şi .net, au descoperit că datele personale ale utilizatorilor Facebook sunt scoase la vânzare, după ce un hacker rus a anunţat că deţine nu mai puţin de 1,5 milioane de astfel de conturi.

Aceştia ar fi interceptat o convorbire cu hackerul, care le-a spus că cere între 25 şi 45 de dolari pentru 1.000 de conturi, în funcţie de numărul de prieteni ai proprietarilor cu conturi furate.

Acesta ar fi vândut deja 700.000 de conturi, care pot fi folosite pentru phishing, tehnică ce permite sustragerea datelor personale ale utilizatorilor, inclusiv date privind conturile bancare.

5. Politician demis din partid

În Marea Britanie, cu o lună înaintea alegerilor, unul dintre tinerii candidaţi ai Partidului Laburist a fost suspendat din partid pentru că a insultat politicieni din opoziţie.

Într-un mesaj pe Twitter, Stuart MacLennan şi-a pierdut calmul şi a jignit aproape toată clasa politică, de la liderii partidelor din opoziţie şi până la alegătorii în vârstă.

Partidele de opoziţie au cerut imediat demisia tânărului şi, deşi colegii de partid l-au susţinut iniţial, aceştia au acceptat să îl suspende din funcţie şi din partid, din cauza „afirmaţiilor total inacceptabile”.

Stuart MacLennan şi-a cerut scuze pentru mesajele „insultătoare” şi şi-a închis contul pe Twitter.

6. Google Buzz

Ca o tentativă de a imita platformele Twitter şi Facebook, Google a creat Buzz, o reţea de networking şi mesagerie ce conectează utilizatorii serviciului Gmail.

Buzz îţi permite să ţii legătura cu prietenii pe care îi ai în agendă, dar te conectează automat cu cei care folosesc în mod frecvent Gmail. Nimic dubios însă până la prima plângere.

O bloggeriţă, care s-a semnat Harriet Jacobs, a fost foarte furioasă să vadă că serviciul Buzz a conectat-o automat cu fostul ei soţ, de care se despărţise din cauza abuzurilor fizice, şi care a avut acces şi la documentele acesteia din Google Reder.

Aceasta a transmis pe bloggul său un mesaj destul de critic către Google, reproşându-i că i-a pus în pericol siguranţa fizică, precizând că „preocupările privind confidenţialitatea utilizatorilor nu sunt banale!”.

Reprezentanţii Google au recunoscut că reţeaua de networking Buzz are câteva lacune şi au operat modificări în acest sens.

7. Concediată de la un job „plictisitor”

După o zi grea la serviciu, Kimberley Swann a intrat pe Facebook pentru a se destinde puţin. Deloc inspirată, aceasta şi-a reactualizat statusul în care se plângea de aceleaşi sarcini monotone pe care trebuia să le îndeplinească zilnic.
„Prima zi de muncă. Doamne, ce plictisitor” sau „tot ceea ce trebuie să fac este să scanez nişte hârtii” erau impresiile pe care tânăra le posta zilnic pe Facebook fără ca măcar să se gândească cine le-ar putea citi.

Până când, compania la care lucra a anunţat-o după o săptămână că nu mai are nevoie de serviciile ei „banale”.

Incidentul a ajuns la acuzaţii adresate companiei şi anume că foloseşte Facebook să îşi ancheteze angajaţii.

8. Demisă pe Facebook

Un alt incident asemănător vine să arate utilizatorilor că o doză de prudenţa nu strică nicodată.

Deşi toată lumea ştie ce comunitate mare măsoară Facebook, o angajată din Statele Unite a uitat că printre sutele de milioane de utilizatori se află şi şeful ei şi, mai mult, că este chiar prietenă cu acesta.

Aşadar, când şi-a actualizat statusul aceasta a marturist că şeful ei este „pervers”, fără argumente însă.

Surpriza a fost să descopere că acesta a citit mesajul, lăsându-i în schimb şi un comentariu în care îi transmitea să nu se mai obosească să ajungă a două zi la serviciu. „Îţi vom împacheta lucrurile aşa că poţi veni oricând vei dori să le iei. Şi da, vorbesc foarte serios”, a notat acesta.

Tu ai făcut vreo gafă folosind aceste reţele sociale?

Sursa: Unica

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *