Cultură

IMAGINEA zilei: A fost expus scheletul celui mai mare dinozaur care a existat vreodată

Scheletul expus zilele trecute la New York este cel mai mare exponat de la muzeu, depăşind chiar şi Balena Albastră care deţinea până acum recordul. Creatura preistorică nu a încăput în cea mai mare încăpere a clădirii, astfel că o parte din gâtul său uriaş a fost scoasă afară pe uşa de intrare în sala de expoziţie.

Rămăşiţele animalului au fost descoperite la începutul anilor 2000 de către un agricultor din La Flecha, din regiunea Patagonia. Ulterior, fosilele au fost excavate de către o echipă de paleontologi.

Titanozaurul era un erbivor imens care a trăit în timpul Cretacicului târziu, în pădurile din Patagonia în urmă cu 95-100 de milioane de ani. Oamenii de ştiinţă estimează că animalul, al cărui gât foarte lung măsura aproximativ 26 de metri, avea o greutate de aproximativ 60 de tone.

"Cântărea cât 10 elefanţi din Africa şi cât şapte Tyrannosaurus rex, cel mai cunoscut dintre dinozauri”, a declarat Kenneth Lacovara, profesor de paleontologie la Universitatea Drexel din Philadelphia, care a descoperit scheletul acestui animal în sudul Patagoniei, în Argentina.

În plus, scheletul arată că animalul nu îşi terminase perioada de creştere în momentul morţii sale.

"Este de departe cel mai bun exemplu pe care îl avem dintre toate vieţuitoarele uriaşe care au trăit pe planeta noastră", a declarat Kenneth Lacovara.

În timpul a patru campanii de săpături, între 2005 şi 2009, paleontologii au reuşit să găsească peste 70% din schelet, cu excepţia oaselor capului. Acest procent este considerabil mai mare în comparaţie cu cele pentru scheletele altor titanozauri descoperite în trecut.

Sursa: Mediafax