Astăzi 21 Septembrie 2018, Vineri - Ultima actualizare la 20 Septembrie 2018
Abonamente

Actualitate 9 Iunie 2018, ora 11:11

Impresionant. AVAI, automobilul adaptat persoanelor în scaun cu rotile, a ajuns la beneficiar. Cum arată acesta

Marime Font
Imagini: 7
 
 
 

După două ani de la lansarea campaniei de crowdfunding, după o perioadă lungă de cercetări, întrebări, căutări de soluții și multă muncă în atelier, mașina AVAI a văzut lumina. Data de 5 iunie, 2018, va rămâne întipărită în memoria echipei AVAI Movement pentru totdeauna. În această zi, cheile primei mașini concepute, adaptate și realizate în Moldova, de către studentul – inginer Adrian Vlas, au ajuns pe mâinile lui Alexandru, tânărul aflat în scaun cu rotile de mai bine de 10 ani.

Cu această ocazie, săptămâna aceasta, echipa a organizat un eveniment de lansare, care s-a desfășurat pe terasa Wolfbros Cafe din Chișinău. Organizatorii și membrii echipei au prezentat rezultatul proiectului, autovehiculul propriu-zis, au făcut o analiză a campaniei de crowdfunding, au făcut public raportul cheltuielilor - bani primiți prin donații online, dar și direct, au povestit despre experiența acumulată în cei 2 ani, au socializat și au împărtășit din bucuria lor cu cei aproximativ 100 de susținători prezenți la eveniment.

A fost o seară de suflet, cu atmosferă plăcută, cu vin asigurat de către Vinăria din Vale și cu melodiile speciale ale trupei 7 Klase – care au fost surpriza serii.



Pe data de 7 iunie, Adrian Vlas, inginerul principal al proiectului a fost invitat să prezinte acest proiect în cadrul Conferinței Internaționale în Concepte Avansate de Inginerie Mecanică ACME, unde mașina AVAI a fost elementul cheie și a atras atenția mediului academic internațional. Evenimentul a avut loc la Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iasi.

De unde a pornit totul!

Această idee s-a născut din necesitate. Alexandru, un tânăr din orașul Hâncești, nevoit să se deplaseze în scaun cu rotile de mai bine de 10 ani, văzându-l pe Adrian, inginerul nostru, plimbânduse cu un triciclu exclusiv, inventat integral de către el, i-a apărut ideea de a conduce propriul său mijloc de transport. După ce i-a comunicat dorința sa lui Adrian, au trecut câțiva ani până aceasta a prins contur. Fiind absolvent la liceu pe atunci, Adrian a ezitat să înceapă un astfel de proiect, din lipsă de timp, resurse financiare și din lipsă de curaj, pe alocuri.

A mai trecut 1 an, Adrian a obținut cunoștințe necesare la facultatea de Inginerie Mecanică, din cadrul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” din Iași, a prins curaj și a simțit că este pregătit să facă față provocării. Unicul împiediment în acest sens a fost lipsa resurselor financiare, dar asta nu l-a oprit. A fost creată o echipă de entuziaști, care au pus pe picioare o întreagă campanie de colectare de fonduri, au făcut ca această poveste să fie auzită și soluția să fie pusă în practică.

Așadar, s-a colectat o sumă de bani, din care s-a achiziționat automobilul propriu-zis, s-au procurat utilajele și piesele necesare, apoi s-a muncit în atelier.

Prin ce este deosebit acest autovehicul?

La baza acestui concept stă un ansamblu mecanic, alcătuit dintr-o mecanism culisant și actuatoare. Alte detalii care diferențiază automobilul AVAI de unul obișnuit sunt facilitățile, un aspect extrem de important pentru o mașină dedicată persoanelor cu necesități speciale.

Am folosit o aplicație mobilă, valabilă pentru sistemele de operare iOS și Android, care oferă posibilitatea de a folosi telefoanele pe post de telecomandă. Aceasta va permite pornirea și oprirea motorului, încuierea și descuierea mașinii, monitorizare GPS la orice distanță a mașinii, dirijarea platformei și activarea alarmei antifurt.

AVAI e mai mult decât un proiect, este o mișcare. Pe lângă scopul nostru de bază, de a-i construi lui Alex o mașină specială și de a-i ușura existența, noi ne-am propus și alte obiective pe termen lung:

- Realizând visul unui singur om, venim cu o soluție accesibilă pentru toți cei care se află în scaune cu rotile, dar pot și își doresc să conducă un automobil;

- Sensibilizarea opiniei publice este un aspect foarte important, întrucât țara noastră nu prea vine în întâmpinarea acestei categorii de persoane. Este un subiect pe cât de sensibil, pe atât de disputat, de aceea ne dorim ca autoritățile să se autosezizeze și să acționeze în acest sens;

- Susținerea inițiativelor de crowdfunding de la noi din țară. Dacă e să facem o paranteză, această experiență ne-a arătat clar că astfel de acțiuni sunt încă străine” pentru Moldova, foarte puțină lume inițiată. Ne-am propus să punem umărul ca să avansăm la acest capitol;

- Mișcarea AVAI mai are drept scop susținrea și dezvoltarea inventicii și inovației în rândul tinerilor din R. Moldova.

Acum, când proiectul a căpătat contur și mașina este funcțională, urmează etapa de omologare a acesteia și la inițierea unui program de instruire practică pentru Alexandru. În același, vor fi ținiate discuții cu unele companii producătoare de mașini pentru a putea dezvolta acest concept, dar și pentru a produce aceste platforme pe scară largă.

Sursa: Realitatea.md

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Istorie 18 Septembrie 2018, ora: 19:33

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut”

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut” Din editia print

Un reportaj al ziarului „Ardealul (Transilvania)” despre prima ședință a parlamentului Basarabiei, care în 1918 a votat Unirea cu România Continuăm publicarea materialului „Dare de seamă asupra primei ședințe a Sfatului Țării din 21 noiembrie 1917”,...

( ) Citeşte tot articolul



Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

() Citeşte tot articolul

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 13 Septembrie 2018, de Dan Nicu

O tragedie uitată – Cehoslovacia anului 1968

În a doua jumătate a lunii august, Europa a marcat 50 de ani de la invadarea Cehoslovaciei de către trupele URSS şi ale altor state din blocul sovietic.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 11 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

Zece ani de la războiul ruso-georgian. Cauze și efecte

În această săptămână, s-au împlinit zece ani de la războiul ruso-georgian, care a condus la apariția a două noi conflicte înghețate în Regiunea Extinsă a Mării Negre: Abhazia și Osetia de Sud, recunoscute ca state independente, cu precădere, de către Federația Rusă. 

() Citeşte tot articolul