Actualitate

În Germania a fost lansat camionul-troleibuz

 Tot timpul se vorbește despre cât de multă poluare emit autoturismele. Într-adevăr, mașinile au devenit accesibile pentru mai multe categorii sociale și tot mai multă lume își cumpără un automobil, fie nou, fie second-hand.

Era evident, în urmă cu zece ani, cel puțin, că se va ajunge la supraaglomerarea traficului urban și la creșterea poluării. Dar, să fim onești. Transportul de marfă este cel puțin la fel de nociv. Studii recente spun că transportul rutier de marfă, dar și autovehiculele care prestează servicii precum strângerea gunoiului, curierat și altele, produc aproape 40% din totalul emisiilor poluante.

Camionul electric, o soluție pentru reducerea poluării

Uniunea Europeană obligă statele membre să găsească soluții pentru reducerea acestora și se militează, în principal, pe dezvoltarea infrastructurii pentru mașinile electrice. Dar, ca să fie posibil acest lucru, guvernele trebuie să colecteze de la populație taxe peste taxe. Aparent, de aceea plătești atât de mult pentru mașina pe care o conduci, fie că dai mult pe carburant, fie pe alte taxe care ți se par inutile și stupide.

În teorie, cam sunt așa, dar, în realitate, sunt necesare, iar țări ca Suedia și Germania chiar investesc bine acești bani.

Nu întâmplător vei auzi tot mai des de acum încolo de acest camion-troleibuz de la Scania, care reinventează transportul de marfă. Scania este o compania cu o reputație remarcabilă în fabricarea celor mai bune camioane și profită de ocazie pentru a-și face inovația cunoscută.

Primul camion-troleibuz a fost testat în Suedia, dar Germania a început cooperarea cu aceasta pentru a soluționa propriile problemele economice și de mediu.

Camionul care merge pe „sârmă”

În efortul său de a proteja și economia, dar și mediul țării, pentru binele populației, dar și pentru binele bugetului, ca să nu fie sancționată de UE, Germania a lansat programul Trucks for German eHighways.

Într-adevăr, nemții au chiar și așa-numitele “autostrăzi electrice”. Au un număr limitat de kilometri deocamdată, dar, totuși, le au și sunt mai eficiente decât par. Este o rețea de stâlpi de electricitate similari cu cei întâlniți în orașe, ca infrastructură pentru troleibuze. Doar că, în locul lor, circulă aceste camioane hibrid.

Folosesc combustibilul obișnuit atunci când infrastructura le permite, dar, odată intrate pe autostrăzile electrice, șoferul comandă direct de la bord înălțarea pantografului care face legătura cu rețeaua electrică. Pantograful a fost realizat de Siemens, dar se implică și Volksawagen pentru dezvoltarea infrastructurii.

În Germania și alte state europene, acest tip de transport este esențial pentru economie, la fel și autostrăzile. Spre deosebire de guvernanții din România, acolo se investește de zeci de ani în dezvoltarea rețelei de șosele. Din 2019, se trece la un nivel superior: electrificarea transportului.

O fi Germania un poluator mai mare decât România, dar va găsi soluții mult mai rapid decât se va întâmpla la noi.
Între timp, Scania România a publicat pe pagina de Facebook două imagini cu acest camion-troleibuz și e spectaculos, chiar dacă la început ai impresia că e o ciudățenie.

https://playtech.ro 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *