Interviu

Malvina Cervenschi: „Am deprins arta de a transforma orice lucru urât în unul pozitiv”

Vremea de afară şi-a urmat cursul natural al anotimpurilor, Malvina Cervenschi a trecut la pupitrul Ştirilor de la TVR, a devenit muza şi imaginea colecţiilor semnate de Rhea Costa, iar odată cu lansarea propriei colecţii de bijuterii „My first diamond” („Primul meu diamant” – trad.) este şi femeie de afaceri. Alături de alte invitate la evenimentul organizat de „Clubul Nostru”, am cunoscut o femeie puternică şi care pune mare preţ pe sinceritate, dar şi o femeie care nu a renunţat niciodată să-şi pună dorinţe, care se îndeplinesc întotdeauna. Vă invit să o cunoaşteţi şi voi…

– Dragă Malvina, recent ai vizitat Chişinăul pentru a promova colecţiile de haine Rhea Costa, dar şi propria ta linie de brăţări. Cum ţi s-au părut oamenii de aici? Ai găsit noi inspiraţii?
– A fost o mare plăcere să vizitez Chişinăul şi am rămas impresionată de tipologia oamenilor de aici, de căldura cu care m-am simţit înconjurată şi, mai ales, de atenţia cu care oamenii privesc lucrurile. M-a impresionat şi dimensiunea profundă pe care o alocă înţelegerii unor aspecte. Posibil să fi găsit şi noi surse de inspiraţie, am să văd asta la o nouă lansare de produse.

– Te-ai apucat de afaceri din plictiseală, din prea mult timp liber sau pentru că-ţi plac provocările? Şi, de ce o afacere în domeniul modei?
– Antreprenoriatul a fost un domeniu care m-a atras dintotdeauna, dar am tot considerat că nu era momentul… Un business nu înseamnă doar pasiune. Este un algoritm mult mai complex, care presupune experienţă, cunoaşterea pieţei unde doreşti să intri, cercetarea nevoii publicului şi o înţelegere foarte corectă a sistemului în care pătrunzi. De ce o afacere în domeniul modei? De-a lungul timpului, oamenii mi-au apreciat stilul vestimentar şi atunci asta a venit ca o confirmare şi m-a stimulat să merg în zona aceasta. A fost ca un credit pe care l-am primit în timp de la public.

– Ce trebuie să ai înainte de a începe o afacere – bani, un business plan afaceri structurat sau multă pasiune?
– Depinde foarte mult de linia pe care se structurează businessul pe care îl ai în vedere. În cazul meu nu a fost vorba de o mare investiţie financiară, dar există şi businessuri pe care, dacă nu ai un capital financiar important, nu le poţi iniţia. Dar, înainte de toate, cred că îţi trebuie o strategie foarte bine gândită şi multă pasiune şi dedicaţie pentru proiectul iniţiat. De asemenea, sunt şi alte resurse de care ai nevoie: timp, imagine, răbdare plus o echipă cu o viziune de perspectivă.

– Faptul că joci şah de mică te-a ajutat în strategiile de afaceri?
– Cu siguranţă, şahul este un sport al minţii, pe care o antrenează şi o ajută să se păstreze foarte activă, dar cred că a fost şi un spirit antreprenorial care aştepta să fie descoperit, şi intuiţie. Şahul este singurul joc în care ai totul pe tablă, restul depinde de strategia ta. Rigorile unui sport practicat la nivel de performanţă sau ca amator sunt benefice afacerilor. Hobby-urile au rolul de a-i disciplina pe oameni.

– Ai lansat o colecţie de brăţări magice. Te implici sută la sută în designul acestora sau ai pe cineva care îţi propune schiţele şi tu alegi?
– Acest gen de brăţări se găseşte aproape în toate colţurile lumii, aşa că nu voi spune că este un concept care îmi aparţine exclusiv. Nu pot să mi-l arog… Partea de creaţie în care mă implic sută la sută este aceea ce ţine de designul pandantivelor, care vin să completeze într-un mod foarte sugestiv brăţările.

– Şi-atunci, prin ce sunt magice brăţările create de tine?
– Magie e puţin cam mult spus! Brăţările Malvensky „vorbesc” despre sentimentele noastre, ele transmit un mesaj pe care ar trebui să ni-l însuşim cu toţii: Make a wish and let it happen – Pune-ţi o dorinţă şi las-o să se îndeplinească! Firul roşu te ajută, ori de câte ori îl priveşti, să-ţi aduci aminte de dorinţa pe care o ai şi să contribui la realizarea acesteia. Atunci când am lansat „My first diamond”, i-am dăruit o brăţară unei domnişoare foarte drăguţe. După câteva zile, ea mi-a sunat şi mi-a spus că dorinţa pe care o purta în suflet i s-a îndeplinit… A fost şi este o mare bucurie ori de cate ori o persoană îmi spune că Malvensky a avut un mic sau mare aport în realizarea unei dorinţe. Asta mă face ca în fiecare zi să mă gândesc la public şi să vreau să vin în întâmpinarea lor cu ceva nou.

– De curând, a fost lansată colecţia VELVET by Rhea Costa for Malvina. Ce semnificaţie are catifeaua pentru tine?
– Catifeaua înseamnă nobleţe, seducţie şi atitudine. Fiecare rochie din colecţia Velvet spune o poveste onestă şi face o promisiune completă: poţi fi elegantă, dar respectându-ţi intuiţia, înaintea tendinţelor. Rochiile reprezintă alegeri fireşti, care corespund atât dresscode-ului business, cât şi celui casual. Se adaptează perfect stilului personal, devenind mai mult decât simple accesorii.

– Prin ce sunt deosebite hainele semnate Rhea Costa de cele pe care le găsim în magazinele de masă?
– Fiecare brand îşi are valorile şi atuurile sale. Rhea Costa este un brand prietenos, iubit de foarte multă lume, atât datorită eleganţei pe care o denotă, cât şi prin versatilitatea produselor. Fiecare rochie Rhea Costa este, de fapt, o poveste unică a femeii care alege să o poarte.

– Ce reprezintă hainele pentru tine?
– Hainele sunt, întâi şi-ntâi, un mod subtil de a vorbi despre tine. Ele pot spune realitatea într-o manieră mai sinceră decât cuvintele pe care ştim uneori să le meşteşugim bine.

– Părinţii tăi trăiesc în străinătate de mai mulţi ani. Pe tine ce sau cine te ţine în România?
– Îmi iubesc viaţa de aici cu tot ce implică ea: cariera în televiziune, businessul pe care îl dezvolt, oamenii minunaţi care îmi sunt alături… Îi vizitez foarte des pe părinţii mei, iar asta reuşeşte să-mi suplinească dorul de ei.

– Ce fel de femeie este Malvina Cervenschi?
– Mi-ar plăcea ca ecoul muncii şi al personalităţii mele să îl aud prin cuvintele altora şi mai puţin prin apologia proprie. Malvina este o persoană deschisă, foarte caldă, prietenoasă, care ştie să se bucure de tot ce i-a oferit destinul şi care a deprins arta de a transforma orice lucru urât într-unul pozitiv de la care învaţă.

– Frumuseţea te-a ajutat în activităţile profesionale sau, dimpotrivă, ţi-a creat obstacole?
– Am mai spus şi în alte contexte: întotdeauna, o femeie care este percepută drept o femeie frumoasă trebuie să demonstreze mai mult. O femeie frumoasă e mereu suspectată că armele ei de seducţie au fost cele care i-au facilitat drumul în viaţă, ceea ce de cele mai multe ori este doar o falsă supoziţie, o idee preconcepută. E adevărat însă, aşa cum şi studiile au spus-o, că persoanele frumoase obţin mai uşor ceea ce vor, dar nu datorită unor tehnici mai puţin ortodoxe, ci doar pentru simplul fapt că oamenii îşi doresc în preajmă persoane cu un aspect fizic plăcut. Acestea sunt întotdeauna mai bine primite în societate şi le este mai uşor, de exemplu, să transmită mesajul unei companii. Sunt nişte brand ambasadori foarte eficienţi.

– La început a fost Vremea, apoi au urmat Ştirile, acum ai şi o afacere care se dezvoltă în fiece zi. Unde te vezi profesional peste cinci ani?
– Ca orice om responsabil, îmi place să-mi fac planuri atât pe termen scurt, cât şi în perspectivă. De asemenea, îmi place ca şi viaţa să mă surprindă prin şansele pe care mi le oferă. Imprevizibilitatea vieţii este stimulativă şi incontrolabilă. Chiar nu ştiu ce îmi va rezerva destinul peste cinci ani.

– Noi îţi mulţumim pentru interviul oferit şi sperăm ca în următorii cinci ani să mai vii la Chişinău, iar brăţările tale să materializeze cât mai multe dorinţe!

Silvia Ursu

Timpul Suplimentul Femeia

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *