Internațional

Nemţii, traşi pe sfoară sistematic la Disneyland Paris. Franţa dă explicaţii

Nemţii par să fi fost ţintă favorită a administratorilor parcului de distracţii, în cazul lor un pachet premium ajungând să coste aproape dublu faţă de preţul plătit de localnici, relatează revista Newsweek.

Tarife după ochi

Comisia Europeană a cerut Franţei să verifice în amănunt acuzaţiile aduse de turiştii străini care s-au plâns de suprataxarea practicată în cazul lor.

Pentru un pachet premium în interiorul parcului, o familie de turişti francezi se presupune că ar plăti 1.346 de euro, în timp ce, pentru aceleaşi servicii, britanicii scoteau din buzunar 1.870 de euro, iar nemţii erau taxaţi cu 2.447 euro.

Conform articolului 20 din Directiva Europeană referitoare la industria de Servicii, companiilor de pe teritoriul UE le este interzisă taxarea diferenţiată în funcţie de zona de provenienţă a clientului.

Jurnaliştii de la Financial Times cred a Franţa riscă să fie chemată şi în faţă Curţii Europene de Justiţie în cazul în care nu reuşeşte să descâlcească rapid această poveste.

Că fapt amuzant, francezii par să fi acţionat conform preferinţelor politice ale lui Walt Disney, părintele desenelor animate fiind un fan înverşunat al doctrinei naziste şi un exemplu al rasismului, sexismului şi anti-semitismului din America mijlocului de secol XX, lucruri confirmate chiar de nepoata să, Abigail Disney.

Practică neobişnuită

Lucia Caudet, purtătorul de cuvânt al CE a recunoscut că, în acest moment, organismul european verifică o serie de acuzaţii care ţintesc inclusiv parcul de distracţii din capitală Franţei.

În acelaşi timp, Caudet a precizat că alte parcuri tematice, precum Legoland din Danemarca sau Europapark din Germania, aplică acelaşi tarif pentru vizitatori, indiferent de ţară de origine a acestora.

Datele de pe site-ul Disneyland Paris arată că parcul de distracţii a fost vizitat de 14,2 milioane de persoane în cursul anului trecut, 49% dintre ei fiind localnici, în timp ce ponderea turiştilor britanici a fost de 16 procente.

Reprezentanţii Disneyland susţin că toate povestea este o imensă încurcătură, cel mai probabil diferenţele uriaşe de preţ fiind rezultatul ofertelor de sezon, care ar varia de la ţară la ţară.

"Când sunt cumpărate direct de la noi costurile pe pachetele de baza, fără oferte promoţionale, sunt aceleaşi pentru toţi turiştii", a explicat un purtător de cuvânt al companiei.

Investigaţia cerută de Comisia Europeană se înscrie în strategia Bruxellesului de a stopa fenomenul de blocare a accesului la servicii pe anumite pieţe, prin practicarea unor preţuri diferite în funcţie de zona de provenienţă a cumpărătorului.

Compania Disney nu este vizată de instituţiile europene doar în acest scandal.

Alături de alte cinci studiouri de film de la Hollywod şi reţeaua de televiziune Sky din Marea Britanie, Disney face obiectul unei anchete privind restricţionarea accesului la filme şi emisiuni pentru consumatorii din afară Regatului Unit şi a Irlandei.
sursa: business24.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *