Astăzi 20 Septembrie 2018, Joi - Ultima actualizare la 19 Septembrie 2018

Lumea 9 Septembrie 2014, ora 16:44

Oamenii de știință au descoperit în Tanzania o nouă specie de dinozauri gigant

Descoperirea unor rămășițe de oase în Tanzania a dus la identificarea unei noi specii de dinozauri ierbivori giganți. se arată într-un studiu publicat în Journal of Vertebrate Paleontology, informează AFP.

Resturile acestui dinozaur numit "Rukwatitan bisepultus", care a trăit acum aproximativ 100 de milioane de ani, au fost găsite într-o stâncă a bazinului Rukwa din sud-vestul Tanzaniei.

Conform studiului, acest ierbivor de talie mare a avut greutatea mai multor elefanți, cu picioarele din față de aproximativ doi metri înălțime. Totuși, nu a fost la fel de mare ca vărul său, "Dreadnoughtus", descoperit săptămâna trecută în Argentina. Scheletul acestui dinozaur, care ar fi cântărit 60 de tone în timpul vieții, este cel mai complet descoperit vreodată din grupul dinozaurilor ierbivori titanosaurus.

Reamintim că, dinozauri gigant au fost găsiți mai ales în America Latina, unde oamenii de știință au descoperit fosilele a mai mult de 30 de titanosaurus, față de numai patru în Africa, amintește AFP.

sursa: agerpres.ro

Istorie 18 Septembrie 2018, ora: 19:33

Prima şedinţă a Sfatului Ţării (II) „Fericiți sub ochii noștri sunt care văd ceea ce nu au văzut” Din editia print

Un reportaj al ziarului „Ardealul (Transilvania)” despre prima ședință a parlamentului Basarabiei, care în 1918 a votat Unirea cu România Continuăm publicarea materialului „Dare de seamă asupra primei ședințe a Sfatului Țării din 21 noiembrie 1917”,...

( ) Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

Opinii & Editoriale 13 Septembrie 2018, de Dan Nicu

O tragedie uitată – Cehoslovacia anului 1968

În a doua jumătate a lunii august, Europa a marcat 50 de ani de la invadarea Cehoslovaciei de către trupele URSS şi ale altor state din blocul sovietic.

Opinii & Editoriale 12 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Caritate sau reclamă?

Ori mai degrabă aș spune că ambele. Și când spun acest lucru, o fac cu convingerea că reclama va fi condiționată cu timpul de caritate.

Opinii & Editoriale 11 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

Zece ani de la războiul ruso-georgian. Cauze și efecte

În această săptămână, s-au împlinit zece ani de la războiul ruso-georgian, care a condus la apariția a două noi conflicte înghețate în Regiunea Extinsă a Mării Negre: Abhazia și Osetia de Sud, recunoscute ca state independente, cu precădere, de către Federația Rusă.

Editorial 10 Septembrie 2018, de Constantin Tănase