Astăzi 26 Septembrie 2018, Miercuri - Ultima actualizare la 25 Septembrie 2018

IT&C 20 Iunie 2017, ora 09:25

Peste 200 de exoplanete care ar putea susține viață, descoperite cu ajutorul telescopului spațial Kepler (NASA)

Agenția spațială americană NASA a anunțat luni că a descoperit mai multe planete în afara sistemului nostru solar care ar putea susține viață, informează DPA.

Catalogul NASA introduce 219 de noi planete, 10 dintre acestea având dimensiuni apropiate de cea a Pământului și orbitând în zona locuibilă a stelei lor, a explicat NASA într-un comunicat de presă.

Așa-numita zonă locuibilă este o distanță de la o stea pe care există condițiile favorabile pentru ca apa lichidă să se adune pe suprafața unei planete stâncoase.

Aceasta este cea de-a opta lansare a catalogului, cea mai cuprinzătoare și mai detaliată realizată până în prezent, potrivit NASA. Ediția include 4.034 de planete candidate identificate de Kepler. Dintre acestea, 2.335 au fost confirmate a fi exoplanete — planete aflate în afara sistemului nostru solar.

Datele utilizate pentru a compila catalogul au fost colectate cu ajutorul telescopului spațial Kepler al NASA începând de la lansarea sa în 2009 și pe parcursul primilor patru ani în spațiu.

Kepler este primul telescop capabil de găsirea de planete de dimensiunea Pământului aflate în zona locuibilă sau în apropierea acesteia.

Telescopul spațial Kepler "vânează" planete prin detectarea scăderii minuscule a strălucirii unei stele care are loc în momentul în care o altă planetă trece prin dreptul său.

O echipă internațională de oameni de știință a anunțat în luna februarie că o nouă analiză a datelor obținute de la Kepler a scos la iveală, în jurul unei stele pitice și reci numită TRAPPIST-1, un fascinant sistem de șapte planete, aparent stâncoase, similare Pământului, dintre care trei ar putea adăposti oceane de apă lichidă și, deci, având potențial pentru existența vieții.

Cercetătorii au declarat atunci că cele șapte planete, care au temperaturi apropiate de cele ale Pământului "ne oferă una dintre cele mai bune oportunități în următoarea decadă de a studia atmosferele unor planete similare Pământului".

AGERPRES

Actualitate 24 Septembrie 2018, ora: 13:44 de Ana Marchitan

ANCHETĂ /// Kievul a declanșat război în lumea ortodoxă Din editia print

ANCHETĂ /// Kievul a declanșat război în lumea ortodoxă

Rușii consideră că nu e timpul potrivit pentru acordarea autocefaliei Bisericii de la Kiev, în timp ce ucrainenii dau asigurări că numai așa se va face dreptate

Interviu 23 Septembrie 2018, ora: 15:40 de Ana Marchitan

PS Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud: „Acordarea autocefaliei unei biserici nu va provoca un război mondial”

PS Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud:  „Acordarea autocefaliei unei biserici nu va provoca un război mondial” Din editia print

Pentru a afla opinia Bisericii Ortodoxe Române (BOR) privind eventuala recunoaștere a autocefaliei Bisericii din Ucraina, TIMPUL a discutat cu Preasfințitul Veniamin, episcopul Basarabiei de Sud din cadrul Mitropoliei Basarabiei, fost secretar al Sfântului Sinod al BOR.

Carte 23 Septembrie 2018, ora: 05:03

Cum vorbim, cum scriem // Eu vreém, eu beem

Cum vorbim, cum scriem // Eu vreém, eu beem Din editia print

Mai ieri, de câte ori deschideam vreo pagină în internet, îmi sărea în faţă un spot publicitar, sonorizat de o tânără care întreabă, punând un accent puternic pe primul cuvânt al frazei: „Vrai să trăieşti, să înveţi şi să...

Editorial 24 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Unioniștii, alegerile și opoziția

Campania electorală pentru următoarele alegeri parlamentare în R. Moldova a început deja. Toate partidele își pregătesc armele pentru această luptă.

Opinii & Editoriale 24 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Republica Moldova cu o mână dă, cu alta lovește

Republica Moldova e un ceas cu rotițele stricate. Sau, mai degrabă, fiecare rotiță funcționează de capul ei. Iar dacă ele nu funcționează cum trebuie, nu avem nici oră, nu avem nici ceas. Moldova ca stat e de mult timp nefuncțională.

Editorial 20 Septembrie 2018, de Constantin Tănase

Viața și moartea doamnei Clara

…O cheamă doamna Clara, locuiește într-un apartament cu două odăi, are 45 de ani, doi băieți, unul de 22, iar altul de 19 ani.

Opinii & Editoriale 19 Septembrie 2018, de Moni Stănilă

Anotimpul și cheltuielile

Cât nu am vrea să ne ferim de cheltuieli, fiecare anotimp vine cu lista lui de cumpărături. Că sunt sărbătorile de iarnă, că este Paștele, că e vară și vrem concedii – o cheltuială apare întotdeauna.

Editorial 17 Septembrie 2018, de Silviu Tănase

Cât de mult ne urăsc!

14 septembrie 2018, Ziarul TIMPUL

Opinii & Editoriale 16 Septembrie 2018, de Răzvan Munteanu

România ar putea juca un rol important în reconstrucţia Siriei

Siria a cunoscut cea mai complexă criză dintre statele lovite de Primăvara Arabă, afundându-se într-un război civil care a opus regimul de la Damasc şi forţele rebele, alături de care s-au adăugat pe parcurs alte grupări din afara ţării.

Opinii & Editoriale 14 Septembrie 2018, de Moni Stănilă