Ultima oră

Politia lui Papuc, sluga regimului Voronin

Va propunem mai jos un material senzational, in care un grup de experti, buni cunoscatori ai mecanismului politienesc din Republica Moldova, dezvaluie schemele elaborate si utilizate de guvernarea comunista, prin intermediul MAI, in scopul fraudarii alegerilor, distrugerii Opozitiei si mentinerii puterii de catre clanul uzurpatorului Voronin. Materialul este publicat cu mici redactari, pastrand stilul originalului.

In RM, din anul 2001 si pana in prezent, totul decide o singura persoana (banuita ca ar suferi de devieri psihice) care controleaza economia, mass-media, justitia, politia si serviciile de securitate. Clanul (Familia) Voronin ignoreaza fatis normele legale si valorile constitutionale, reprimand orice incercare de nesupunere. In acest context, doar o analiza fugitiva a rezultatelor guvernarii comuniste din ultimii ani, a procesului electoral, cat si a consecintelor legate de evenimentele de dupa 5 aprilie 2009, prin prisma respectarii normelor constitutionale, indica vadit la multiplele incalcari grosolane, de catre Putere, a prevederilor a circa 24 de articole ale Legii Supreme a Societatii si a Statului.

Cunoastem bine cu totii cine este regizorul(ii) principal(i) al(i) tuturor scenariilor din politica moldoveneasca, actorii si executantii orbi ai acestor planuri si ordine ilegale, in mod special, in sistemul Ministerului Afacerilor Interne.

1. Insusi faptul pastrarii in componenta Guvernului RM a ,,celebrului” ministru Gh. Papuc vorbeste de la sine ca pe parcursul alegerilor anticipate, ca si in anii 2005 si 2009, acesta va pune in miscare toate fortele si mijloacele disponibile ale MAI, cu aplicarea formelor si metodelor deja aprobate pentru a frauda si falsifica alegerile din 29 iulie curent. Este cunoscut faptul ca sub conducerea lui Papuc efectivul MAI, contrar prevederilor Legii nr. 416-XII din 18.12.1990 ,, Cu privire la politie”, a fost implicat la maximum in alegerile parlamentare si cele locale, iar in raioanele unde au avut de castigat, in 2007, Opozitia, comisarii de politie au fost eliberati din functie si schimbati cu altii, care au un… „comportament adecvat”.

1.1. In perioada campaniei actuale, ministrul Papuc se deplaseaza personal si convoaca sedinte zonale (Anenii Noi, Cahul, Balti etc.) cu efectivul politienesc din toate raioanele vecine, unde face deschis agitatie in favoarea PCRM, adresand critici dure in adresa partidelor de opozitie. Respectiv, conform Planului elaborat si graficului aprobat de Papuc, in iunie a. c., corpul de comanda al MAI, inclusiv sefii de Sectii si Birouri, se deplaseaza si organizeaza intruniri electorale cu conducerea si corpul de comanda al comisariatelor de politie.

1.2. Mai mult decat atat, in raioanele unde s-a constituit o majoritate democratica au fost desemnate in conducerea comisariatelor de politie persoane cu un trecut dubios si devotate PCRM, multe dintre care au fost concediate din organele de drept, iar ulterior restabilite, cu scopul de a submina autoritatea conducatorilor democrati. Un exemplu elocvent il constituie numirea in fruntea CGP Chisinau a lui V. Botnari – eliberat de trei ori (MAI, Ministerul Transporturilor si cel al Constructiilor) pentru abuzuri de serviciu, mita, contrabanda si alte multe ilegalitati; sau comisarul de Orhei, V. Gradinaru, concediat si arestat, apoi restabilit de comunisti; ori comisarul de Criuleni, Ig. Gorincoi, cel mai devotat PCRM. O situatie similara e in UTA Gagauz-Yeri, Cantemir, Leova, Cimislia, Cahul. Totodata, pentru meritele deosebite in fraudarea alegerilor din 5 aprilie, in aparatul MAI, la functii de sefi de directii au fost numiti ,,vestitii luptatori cu crima organizata” – coloneii de politie Ion ?urcan, Alexandru Mihai, V. Ciobanu, L. Tatian, care anterior au fost eliberati din functii pentru anumite „pacate”.

2. In cadrul MAI, in perioada electorala (ca si in Guvern si in alte ministere, de altfel) este constituit, prin ordinul ministrului Papuc, Statul major operativ – ceea ce poate fi inteles ca Staff-ul electoral al MAI -, in frunte cu prim-viceministrul V. Zubic si comisarul CGP mun. Chisinau V. Botnari; adjunctii – viceministrii A. Sumleanschii, Gh. Cosovan, S. Golovaci; membrii – sefii de directii P. Corduneanu, D. Rusu, V. Chetraru, S. Carp, S. Osman, T. Hancu, A. Jizdan, V. Ciobanu, G. Cojocaru, Gh. Palii, N. Smoleac etc. Acest Stat major organizeaza si dirijeaza strategic, tactic si operativ subdiviziunile centrale si teritoriale, conform unui program separat si coordonat cu Aparatul Guvernului, in contextul monitorizarii procesului electoral in favoarea PCRM.

3. In scopul asigurarii unui caracter conspirativ al acestor masuri si de legiferare a actiunilor politienesti, se emite dispozitia MAI cu privire la desfasurarea masurilor preventiv-profilactice si asigurarea ordinii publice in perioada preelectorala, insa, de facto, fata de subdiviziunile centrale si teritoriale, de catre conducerea MAI sunt inaintate sarcini concrete de documentare, sistematizare si analiza a intrunirilor concurentilor electorali.

3.1. Informatia zilnica se acumuleaza din comisariatele de politie si se selecteaza la Unitatea de garda a MAI si, paralel, la Directia generala politie ordine publica, iar Directia reactionare operativa, de comun cu DGPOP, analizeaza minutios rezultatele intrunirilor, numarul de participanti si al concurentilor electorali, problemele abordate si reactia cetatenilor in acest sens.
3.2. Notele generalizate sunt prezentate conducerii MAI, care ulterior elaboreaza propuneri concrete pentru presedintele tarii, conducerea Guvernului si coordoneaza problemele curente sau de perspectiva cu Staff-ul electoral al PCRM, intru crearea obstacolelor si intimidarea Opozitiei.
3.3. Serviciile operative (Departamentul serviciilor operative – A. Jizdan, Serviciul prevenire si combatere a delictelor informatice si transnationale – Iu. Stoian, indeosebi, Directia misiuni speciale – V. Ciobanu, ,,straduitorii” subalterni – loc./col. Valeriu Ohlobciuc si Sergiu Purcica, maiorii Andrei Todica si Focsa etc.), de comun cu structurile teritoriale, contrar legislatiei in vigoare, folosesc la maximum posibilitatile aparatului auxiliar si ale mijloacelor de ascultare a convorbirilor telefonice, pentru a-i provoca, documenta si discredita pe primarii, presedintii raioanelor si liderii partidelor de opozitie. In loc sa cerceteze miile de infractiuni grave comise si sutele de cauze penale ramase nedescoperite, iata unde sunt indreptate eforturile lucratorilor operativi si a mijloacelor MAI finantati din banii publici, ai poporului.

3.4. Comisariatele de politie, politia criminala, politia de ordine publica, inspectoratele pentru minori, zilnic, verifica si completeaza listele persoanelor aflate la lucru dupa hotare, a celor care nu sunt incadrati in campul de munca, invalizilor, persoanelor cu dereglari psihice sau care fac abuz de alcool, narcomani in scopul de ai influenta financiar si constrange sa voteze „corect” Aceste date sunt repartizate si coordonate cu institutia lui Buciatchii sau Molojen.

4. Masurile planificate si executarea neaparata a acestora de catre comisariatele de politie este verificata, saptamanal, de catre corpul suprem din partea conducerii subdiviziunilor centrale ale MAI, desemnati prin ordinul ministrului dupa comisariatele de politie, iar pe zone viceministrii:
– Mun. Chisinau (responsabil Gh. Papuc), Zona „Sud” (V. Zubic), „Centru” (A. Sumleanschii), „Nord” (A. Pogurschii), „Est” (S. Golovaci).
– Planul elaborat de MAI, numit conventional „Din casa in casa”, pentru alegerile electorale contine absolut toate schemele de interactiune si control, atat pe orizontala, cat si pe verticala: responsabilul Guvernului + candidatul in deputati ai PCRM + viceministrul MAI + seful-tutor de Directie al MAI + sefii de sectii si birouri ai MAI + comisarul de politie + seful de Post + primarul + liderii organizatiilor de partid ale PCRM + persoanele de incredere.

5. Un rol deosebit in intimidarea reprezentantilor partidelor de opozitie il joaca efectivul Politiei Rutiere, care creeaza impedimente la libera circulatie si stopeaza, la ordinul serviciilor operative, unitatile de transport, pe care le supun verificarilor neintemeiate. De altfel, in perioada electorala au fost observate de multe ori, in timp de noapte, intre orele 03-05.00, automobilele Politiei Rutiere ale CGP mun. Chisinau, care nimiceau afisele electorale ale partidelor democratice.

5.1. Concomitent, efectivul Regimentului de patrula si santinela „Scut” si inspectorii de sector din mun. Chisinau raportau conducerii, iar acestia – comisarului general V. Botnari – despre numarul de afise electorale ale Opozitiei NIMICITE sau DISTRUSE.

6. Respectiv, sarcini majore sunt puse fata de S. Carp, comandantul Academiei de politie „Stefan cel Mare”, A. Sumleanschii, comandantul Trupelor de carabinieri, S. Osman, seful Directiei paza de stat – pentru organizarea lucrului „explicativ” cu efectivul subordonat, studentii si carabinierii unitatilor militare si obtinerea rezultatelor dorite la scrutinul din 29 iulie 2009.

7. Trezesc nedumerire si ingrijorare eforturile sporite si urgente, depuse de ministrul Papuc, la ordinul lui Voronin, in sensul completarii cu cadre suplimentare a Regimentului patrula si santinela „Scut” – cu 600 de unitati – si a Brigazii cu Destinatie Speciala ,,FULGER” – cu 1100 de unitati suplimentar la cele 960 conform statelor (pe cand in serviciul Inspectori de sector si Politia criminala s-a interzis incadrarea ofiterilor). Iar antrenamentele frecvente din ultimul timp au un scop clar – inabusirea protestelor in masa, cu elemente de intimidare si de insuflare a fricii in randul cetatenilor.

8. Restabilirea si desemnarea ex-sefului DCCO, colonelul de politie Ion ?urcan – vestit prin faptul ca executa orbeste si neconditionat toate ordinele ilegale si criminale ale lui Voronin si Papuc (amintiti-va de maltratarile anterioare ale jurnalistilor si unor persoane oficiale, actiunile de provocare de mita la PRO-TV, Ziarul de Garda etc., care sunt doar cateva dintre faptele orchestrate de acest ,,ofiter” prieten al lui Oleg Voronin si devotat PCRM) – in fruntea conducerii Brigazii cu Destinatie Speciala „Fulger”, precum si maltratarea recenta a fiului avocatului si politicianului V. Nagacevschii constituie un semn clar ca actuala Putere, incurajata de Moscova, pregateste si va folosi la maximum fortele de ordine la curmarea oricarei tentativa de protest sau mitinguri cu privire la libertatea exprimarii in public, dupa practica regimului Lucasenco sau a lui Putin.

Este clar ca V. Voronin, dupa cum a si declarat de nenumarate ori in anii 2007-2008, inclusiv in cadrul emisiunii „?????? ? ???????????”, „nu va ceda puterea nici sub o forma altor formatiuni politice”. A si demonstrat – pana la 5 aprilie si dupa 6-7 aprilie – ca nu se va retrage din viata politica si ca teroarea va lua amploare in tara… Schimbarea brusca a vectorului politic, dupa reintoarcerea sa de la Moscova, declaratiile facute intr-un limbaj banditesc si agresiv in adresa Opozitiei la 24 iunie 2009 constituie o confirmare evidenta a utilizarii organelor de forta in fraudarea alegerilor si atingerea, cu orice pret, a scopurilor propuse. Toate acestea dovedesc ca atat fraudarea alegerilor in 2005 si apoi la 5 aprilie 2009, cat si comportamentul agresiv si violent al conducerii RM din ultima vreme, precum si actiunile organelor de forta, inclusiv ale Procuraturii generale si instantelor judecatoresti au o singura finalitate si un singur tel – mentinerea fortata a Puterii de catre clanul Voronin-Rosca si trucarea scrutinului electoral de la 29 iulie 2009.
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *