POVEȘTI CU AUTOSTRĂZI - În zece ani vom avea o autostradă care ne va conecta la Europa / 3 ani în urmă trebuia finalizată șoseaua Chișinău-Ungheni care nu este gata nici astăzi (FOTO)

publicat în Actualitate pe 11 Septembrie 2019, 13:00

Discuțiile despre construcția unei autostrăzi care va conecta Republica Moldova cu infrastructura rutieră europeană și coridorul economic european ar urma să prindă greutate în mai puțin de un an, anunță cu optimism presa pro-guvernamentală din R. Moldova

Pe unde ar trece autostrada

Pe teritoriul Republicii Moldova, autostrada urmează să înceapă lângă orașul Ungheni și să urmeze traseul E58, pe lângă localitățile Pîrlița și Cornești. Ulterior, autostrada va trece pe traseul M14 (cunoscut și sub denumirea de „betoncă”), urmând să treacă în dreptul Chișinăului pe lângă Cricova.

Ulterior, proiectul prevede două posibilități de continuare a traseului autostrăzii - prin Transnistria (pe lângă Cuciurgan) sau pe traseul care duce spre postul vamal Palance (prin raioanele Căușeni și Ștefan Vodă), prima posibilitate fiind mai probabilă.

Costul proiectului se ridică la câteva miliarde de euro Costul studiului de fezabilitate pentru acest proiect este de 10 milioane de euro pentru secțiunea Ungheni-Chișinău, 22 de milioane de euro pentru secțiunea Chișinău-Odessa.

Totodată, costul proiectului se estimează la 1 miliard de euro pentru secțiunea Ungheni-Chișinău și 1,8 miliarde de euro pentru secțiunea Chișinău-Odessa.

Planurile vs Realitatea


Șoseaua Chișinău-Ungheni trebuia să fie finalizat în 2016 din bani împrumutați de la Banca Europeană de Investiții. Valoarea totală a proiectului este de 80 de milioane de euro. De atunci au fost câteva amânări, iar ultimul termen pus e sfârșitul anului 2019. Ultima promisiune a autorităților a fost că drumul va fi finalizat în următoarele 7 luni.