Economie

Prăbuşirea preţului petrolului bagă în faliment două industrii

Marile investiţii în dezvoltarea fabricilor de materiale plastice sunt compromise, pe fondul cotaţiilor mici ale titieiului.

Un astfel de exemplu este compania sud-coreeană LG Chem, care a abandonat planul de a construi un complex de 4,2 miliarde de dolari în Kazakhstan, arată OilPrice.com.

Acesta ar fi trebuit să fabrice materiale plastice, însă s-a renunţat la idee din cauza costurilor ridicate pentru astfel de construcţii, dar şi din cauza preţului scăzut al petrolului.

În urmă cu cinci ani, LG Chem a bătut palmă cu Kazakhstan Petrochemical Industries (KPI) pentru a realiza proiectul, că un Joint-venture între cele două companii. Fiecare urmă să deţină 50% din acţiunile complexului.

Colaborarea dintre cele două companii ar fi presupus procesarea etanului, o componentă a gazului natural, şi transformarea lui în etilenă, iar apoi în polietilenă.

Unitatea ar fi trebuit să producă 840.000 de tone metrice de etilenă şi 800.000 de tone de polietilenă pe an, substanţe folosite la realizarea ambalajelor, dar care au şi alte utilizări.

Însă acum cei de la LG Chem au renunţat la proiect şi au decis să se orienteze în alte zone, mai profitabile.

De asemenea, sud-coreenii au lăsat baltă şi o investiţie de 408 milioane de dolari într-o fabrică de silicon policristalin, esenţial pentru producerea celulelor fotovoltaice, folosite la panourile solare.

Scăderea preţului petrolului a condus şi la ieftinirea gazului natural, astfel că multe exploatări energetice nu mai sunt viabile, deoarece companiile vând în pierdere resursele extrase.

Şi reciclarea e în pericol

În Franţa, reciclarea petrolului şi produselor conexe nu mai e profitabilă, din acelaşi motiv: scăderea preţului ţiţeiului.

Drept consecinţă, produsele refolosite au ajuns să nu mai fie mai ieftine decât cele noi, transmite Euractiv.

În 2014, trei sferturi din petrolul colectat în Hexagon a fost reciclat, însă acum "tot sectorul este acum cuprins de criză, iar fabricile se lupta pentru supravieţuire", a avertizat de curând French Naţional Council of Automobile Professions (CNPA), organizaţia care veghează asupra sectorului auto francez.

CNPA a mai arătat că stabilitatea financiară a 49 de companii e pusă în pericol, deoarece preţul de vânzare nu mai acoperă de câteva luni bune costul colectării produselor folosite, iar multe firme de reciclare nu vor rezistă nici până la finalul primului trimestru din 2016.

În Hexagon, 200.000 de tone de petrol sunt colectate şi refolosite anual. 

sursa: ziare.com

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *