Astăzi 18 Februarie 2018, Duminică - Ultima actualizare la ora 14:03
Abonamente

a

 

 
 
Chişinău
Hânceşti
Tiraspol
Chişinău 40 Hânceşti 39 Tiraspol 39
 

Actualitate 20 Martie 2017, ora 15:19

Premieră: Avia Invest construieşte a doua pistă pe Aeroportul Chişinău

Marime Font

Prioritatea primară pentru “Avia Invest”, ca administrator al Aeroportului Chişinău este de a asigura un nivel sporit al siguranţei zborurilor şi un grad înalt de confort pentru pasageri. Drept urmare, continuând realizarea planului de reconstrucţie a pistei de aterizare/decolare (3590 m), “Avia Invest” a găsit soluţia optimă astfel încât să fie posibilă operarea non stop a zborurilor. Astfel, vor fi evitate suspendarea curselor aeriene şi restricţionarea traficului aerian pe Aeroportul Chişinău.

La data de 20 martie 2017, a fost prezentat opiniei publice proiectul de construcţie a unei noi piste la Aeroportul Chişinău. Calea de rulare D (Delta) urmează a fi reconstruită şi exploatată în calitate de pistă de aterizare/decolare care va avea o lungime de 2400 m şi lăţime de 45 m. Ceea ce înseamnă că, în timp ce zborurile vor fi operate pe pista nou construită, se vor desfăşura lucrările de reconstrucţie pe pista de bază de 3590 m. S-a recurs la acest plan, luându-se în consideraţie intensificarea curselor care vor fi operate în următoarea perioadă, evitându-se astfel toate problemele din punct de vedere al siguranţei zborurilor, disconfortul călătorilor Aeroportului Chişinău precum şi cel al companiilor aeriene.

Mai mult decât atât, acţiunile întreprinse corespund întru totul cerinţelor companiilor aeriene, fiind asigurat un trafic aerian 24/24, fără restricţii. Ulterior, unul din beneficiile majore ale construcţiei unei noi piste reprezintă posibilitatea de a dirija zborurile pe ambele piste, ceea ce va conduce la o funcţionare mai dinamică a aeroportului.



Procesul de reconstrucţie a învelişurilor noii piste este similar celui aplicat la primul segment reconstruit al principalei piste de 3590 m. Acesta presupune lucrări masive inclusiv lucrări de demolare a învelişurilor vechi a căii de rulare D şi prelucrarea acestora cu utilaj special – concasator care separă armătura de pietriş; lucrări de terasament; stabilizare a solului, a stratului din pietriş, beton uscat şi a stratului superior din beton de marcă înaltă. Amestecurile de beton vor fi produse de uzina giganţilor construcţiilor „Strabag Grup”, utilată cu propriul laborator şi instalată nemijlocit pe AIC. Procesul de fabricare este automatizat ceea ce permite deservirea acestuia de doar 8 specialişti, aduşi în Moldova de „Strabag Grup”.
„Ne-am propus ca şi în 2017 să fim nu mai puţin productivi decât anul trecut iar rezultatele schimbărilor făcute până acum sunt resimţite din plin în primul rând de către pasagerii noştri. Ne adaptăm constant cerinţelor acestora şi suntem receptivi la solicitările companiilor aeriene.

Conform planului iniţial de reconstrucţie a pistei, ar fi trebuit ca să recurgem la restricţionarea orarului de zbor a câte 10-12 ore/zi, ceea ce ar fi condus la perturbarea orarului zborurilor, crearea inconvenienţelor companiilor aeriene dar mai ales pasagerilor. Tocmai de aceea, am decis reconstrucţia căii de rulare D pentru a o utiliza ca pistă de decolare/ aterizare. Lucrările deja au demarat şi întreg procesul tehnologic este organizat, au fost aduse tehnica necesară şi materialele de construcţie. Am obţinut toate avizele şi autorizaţiile necesare atât de la Autoritatea Aeronautică Civilă a Republicii Moldova precum şi de la celelalte instituţii de profil.”, a declarat Directorul General “Avia Invest” - dl. Petru Jardan.

Totodată, paralel cu derularea acestui proiect, va continua desfăşurarea lucrărilor de reconstrucţie a celorlalte suprafeţe de lucru ale aerodromului.
La reconstrucţia acestor obiecte va participa compania „Exfactor-grup”, în colaborare cu „Strabag Grup”- compania germană cu renume mondial. De-a lungul experienţei sale de peste 150 de ani, “Strabag Grup” a realizat mai mult de 200 proiecte specifice construcţiilor aeroportuare ce sunt cunoscute la nivel mondial, şi anume la aeroporturile Berlin, Köln, Praga, München, Frankfurt, Düsseldorf, Soci, Sofia, Domodedovo, etc.
În vederea sincronizării dezvoltării principalei porţi aeriene din R. Moldova cu dinamica traficului aerian, “Avia Invest” implementează continuu cele mai eficiente soluţii pentru a asigura atât confortul pasagerilor cât şi condiţii optime pentru operatorii aerieni.
 
Timpul.md

blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi


Editorial 14 Februarie 2018, de Moni Stănilă

Credința și minunile (III)

Legătura dintre vindecare și credință este una foarte puternică, dar are loc în plan spiritual. Credința vie și lucrătoare duce la vindecarea sufletului nostru, la sănătatea duhovnicească. Nu întotdeauna și la cea trupească, cum ne place să credem.

() Citeşte tot articolul

Constantin Tănase 14 Februarie 2018, de Constantin Tănase

„Azilul singuraticilor”, fragment din cartea „Groapa cu lei”, 2014

Există un paradox, care doar aparent e paradox: omul, fiind sută la sută ființă socială, care „înnebunește” în singurătate în aceeași măsură în care are nevoie de parteneri sociali. Cândva eram și eu înclinat să cred că singurătatea e apanajul,...

() Citeşte tot articolul

Editorial 14 Februarie 2018, de Moni Stănilă

Accesul la literatură

Întotdeauna mi s-a părut nedrept că literatura își croiește mai greu drumul prin lume decât arta plastică, pentru că – spre deosebire de cea din urmă – are nevoie de traducere. Și cu cât e mai săracă țara, cu atât mai puține sunt căile de acces la literatura...

() Citeşte tot articolul

Opinii & Editoriale 13 Februarie 2018, de George Simion

Igor cel Fără de Țară

Chiar în aceste zile și în săptămânile și lunile, care vor urma, R. Moldova se unește cu România, comună cu comună, localitate cu localitate, om cu om. 

() Citeşte tot articolul

Editorial 13 Februarie 2018, de Răzvan Munteanu

(I)logica rusă

Tensiunile dintre NATO și SUA, pe de-o parte, și Federația Rusă, pe cealaltă parte, ating, din păcate, cote din ce în ce mai ridicate, fiind evident că asistăm la cea mai rece relație pe axa Washington-Moscova, de după căderea Zidului Berlinului.

() Citeşte tot articolul

Actualitate 22 Decembrie 2017, de Marin Basarab

Domnule Jereghi, ne așteptam să turnați filme, nu să vă turnați colegii

„Noi îl mustrăm întotdeauna pe tovarășul Stalin, și da, cu siguranță o merită. Însă eu vreau să întreb – cine a scris 4 milioane de denunțuri?” (Serghei Dovlatov)

() Citeşte tot articolul

Editorial 18 Decembrie 2017, de Octavian Țâcu

Dosarul Centenarului (V): Sfatul Țării în polemica dintre Ioan Pelivan și Pavel Miliukov

Spuneam în articolul precedent dedicat problemei legitimității Sfatului Țării la Conferința de Pace de la Paris (1919), că unul din cei mai importanți și înflăcărați apărători ai intereselor Basarabiei a fost Ion Pelivan.  

() Citeşte tot articolul


 

 



Cele mai citite articole Timpul.md