Sport

Preview: Marele Premiu Formula 1 al Ungariei 2011, Hungaroring

Hungaroring a fost inaugurat în 1986, după doar opt luni de la demararea construcţiei, pentru primul Grand Prix al Europei de Est.

De atunci s-a dovedit a fi extrem de popular, deşi este utilizat destul de sporadic în afara curselor de Grand Prix. De aici rezultă şi principala trăsătură a circuitului: o suprafaţă de rulare acoperită adeseori cu praf, alunecoasă, şi pe care guma se depune progresiv pe parcursul weekendului de cursă. Aderenţa devine astfel crucială, motiv pentru care Pirelli aduce la Hungaroring pneurile soft PZero Galben şi supersoft PZero Rosu.

Cele 16 viraje sunt înguste şi strânse, similar cu cele de la Monte Carlo, de viteză medie scăzută. Din aceste motive circuitul este ideal pentru pneurile de compoziţie moale din gama Pirelli P Zero, deşi este pentru prima dată în acest sezon când supersofturile vor fi utilizate în cursă pe o vreme foarte caldă.

Se aşteaptă ca pe parcursul weekendului, temperaturile să crească până la 26 sau 27 de grade Celsius în regiune, ceea ce înseamnă că piloţii vor trebui să se gândească şi cum să-şi conserve pneurile. Pe un circuit precum Hungaroring, recunoscut pentru dificultatea de a depăşi, precum Monaco, echipele vor trebui să găsească strategiile corecte pentru a câştiga poziţii – iar asta va fi cu siguranţă elementul central al întregului weekend.

Spectatorii vor putea urmări din plin acţiunea în primul rând datorită faptului că peste 80% din circuit este vizibil, datorită aşezării sale într-o vale naturală. De asemenea suprafaţa pistei este destul de neregulată, atingerea limitelor tracţiunii fiind de asemenea o altă problemă cu care se vor confrunta piloţii.

Pentru această cursă, nu se vor aloca seturi suplimentare de pneuri pentru antrenamente, fiecare echipă primind doar raţia normală de 11 seturi de anvelope pentru tot weekendul.

„Ungaria va fi cu siguranţă o cursă mult diferită de ceea ce am văzut până acum, aşa cum am descoperit anul trecut când am concurat aici în GP3. Oricum, aşa cum anvelopele de GP3 sunt complet diferite faţă de cele din Formula 1, nu putem spune că am învăţat mai mult decât să ne facem o idee asupra a ceea ce ne aşteaptă: temperaturi ridicate şi o pistă alunecoasă. Cea mai mare încercare pentru echipe şi piloţi va fi păstrarea uzurii pneurilor sub control pe temperaturi ridicate, dar noi am mai utilizat anvelopele soft P Zero Galben pe vreme călduroasă, iar acestea au dovedit că sunt performante. Pneul supersoft este cu siguranţă varianta cea mai buna în calificări, dar nu va avea aceeaşi rezistenţă la uzură. Cum vor jongla echipele cu parametrii vitezei şi fiabilităţii va reprezenta şi acum cheia diferitelor strategii. Hungaroring a fost scena unor lupte dramatice şi în sezoanele trecute, iar cu atât de multe elemente noi anul acesta, sper că vom avea un alt grand prix senzaţional”, a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

CE SPUNE OMUL DIN SPATELE VOLANULUI
Vitaly Petrov (Lotus Renault GP): „Am dat dovadă de un mare potenţial la Monaco şi Canada, ambele circuite având caracteristici similare cu Hungaroring, aşa că sper la o altă cursă bună în Ungaria. Canada a fost uşor diferită, deoarece am utilizat pneurile de ploaie şi cele intermediare, ceea ce nu va fi cazul în Ungaria, dar performanţa noastră pe acest tip de circuit este bună. Una dintre cele mai mari încercări pentru noi până acum de-a lungul acestui sezon a fost să ne acomodam cu anvelopele încă din antrenamentele libere şi să fim astfel pregătiţi pentru calificări. Aceasta va fi însă şi mai importantă în Ungaria decât de obicei, unde este uşor să greşeşti, mai ales prin subvirare şi unde este imposibil să depăşeşti. Va trebui de asemenea să înţelegem cât de mult vom putea rula pe supersofturi, ceea ce va reprezenta partea crucială din strategia tuturor. Până acum anvelopele Pirelli au fost performante, iar noi am obţinut maximum din utilizarea lor – ca şi atunci când am ajuns pe podium în Australia la începutul anului – dar în general cred că avem nevoie de ceva mai multă constanţă”.

DETALII TEHNICE HUNGARORING
* Hungaroring este unul dintre circuitele cu cea mai mică aderenţă din acest sezon, ceea ce înseamnă că uzura pneurilor nu este în mod particular ridicată. Oricum, temperaturile înalte, succesiunea permanentă de viraje şi vitezele medii scăzute, cu un curent de aer limitat, fac din această cursă una dintre cele mai solicitante din punct de vedere psihic pentru piloţi. A plouat o singură dată aici, în 2006.

* Forma neobişnuită a circuitului maghiar este recunoscută prin faptul că a dat noi câştigători pentru Formula 1: Damon Hill (1993), Fernando Alonso (2003), Jenson Button (2006) şi Heikki Kovalainen (2008) toţi obţinând aici prima victorie de Grand Prix din carieră.

* Hungaroring necesită o mare apăsare aerodinamica, maşinile fiind sub acceleraţie maximă doar 10 secunde pe parcursul unui tur de circuit în lungime de 4,831 km. Setarea moale a suspensiilor din spate ajută la optimizarea aderenţei mecanice şi tracţiunii, în toate virajele, dar asta poate cauza şi o încărcare excesivă a pneurilor spate.

Sursa: informatiiauto.ro 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *