Actualitate

Produse autohtone cu renume NU se vor regăsi pe rafturile magazinelor Kaufland

Potrivit declarațiilor acestora, „produse sub mărcile Franzeluța, Mileștii Mici, Natur Bravo, Bucuria, Naturalis, Vita, Vita Baby, OM, Gura Căinarului, Letto, Floris, Floarea Soarelui, Perfect, Zernoff, Basarabia Nord, Filetti, Pegas, dar și aletele nu vor fi comercializate în rețeaua de magazine Kaufland.

Reprezentanți ai unor companii menționate susțin că asemenea condiții, precum cele propuse de Kaufland, pentru comercializarea produselor în cadrul rețelei, sunt nerealizabile pentru companiile autohtone. După cum declară distribuitorii, „Kaufland a cerut o reducere retroactivă de două ori mai mare decât cea aplicată pe piață. De asemenea, contractul propus de Kaufland nu a fost acceptat de producători. Companiile autohtone spun că contractele propuse de oficiul din România nu pot fi nici măcar negociate, nu se acceptă modificări.”

Redacția Bani.md a solicitat o poziție a rețelei de magazine Kaufland cu referire la condițiile care sunt oferite producătorilor autohtoni pentru a fi comercializate produsele acestora pe rafturile magazinelor din Moldova, însă nu am primit un răspuns.

UPDATE:

POZIȚIA KAUFLAND: PROCESUL DE ANALIZĂ, SELECȚIE ȘI NEGOCIERE A PARTENERIATELOR COMERCIALE NU A FOST FINALIZAT
De menționat că anterior, la finele anului 2017, în cadrul unui articol, Komsomolskaya Pravda scrie despre faptul că „sortimentul de produse comercializat în rețeaua de magazine Kaufland va fi similar celui din România”, ori sortimentul produselor moldovenești comercializate acolo este infim.

Totodată, în cadrul unui articol publicat de Infomarket la finele anului 2018 se spunea că se planifică o pondere de 50% de produse autohtone pe rafturile magazinelor Kaufland. Atunci Marco Hessl declara că „Suportul de expertiză a fost deja acordat producătorilor locali de fructe și legume care și-au anunțat intenția de a-și furniza produsele în Kaufland. Totodată, Kaufland promovează lansarea produselor moldovenești pe piețele din România, Polonia și Cehia”.

În cadrul aceluiași articol publicat de Komsomolskaya Pravda, expertul economic Serghei Ungureanu, spune și despre faptul că venirea magazinelor Kaufland pe piața din Moldova „se va reflecta negativ și asupra magazinelor mici. Businessul mic și mijlociu va avea de suferit. Vor pătimi nu doar punctele de comerț, dar și producătorii autohtoni, așa cum aceste magazine deja au contracte cu producători de peste hotare, în Europa și nu doar, care furnizează produse similare, posibil nu cele mai ecologice, însă mai ieftine. Noi știm bine că pentru consumatorul nostru, care nu are venituri din cele mai mari și putere de cumpărare mică, acest factor este joacă rolul principal. Noi riscăm să pierdem acei producători pe care îi avem și care există cumva, din cauza că cererea pentru produsele lor se va micșora. Magazinele mari vor dicta condițiile proprii. Kaufland nu este o excepție”.

Kaufland va inaugura din Republica Moldova pe data de 26 septembrie 2019, în orașul Chisinău. Magazinele din Republica Moldova sunt coordonate de către Kaufland România.

https://bani.md 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *