Actualitate

Promisiuni electorale vs Realitate /// Ministrul Economiei, Vadim Brînzan: NU SUNT pârghii pentru a întoarce statului Aeroportul

Potrivit lui Brînzan, această tranzacție de vânzare-cumpărare nu poate fi stopată, deoarece Guvernul nu are pârghii în acest sens. De asemenea, ministrul spune că practic nu există șanse ca Aeroportul să ajungă în proprietatea statului, chiar dacă s-au admis nereguli la semnarea contractului de concesionare.

„Din practica mea de antreprenor, pot să vă spun că rezilierea unui astfel de contract e un proces de durată, care implică și costuri foarte mari. Durează ani de zile. Doar lucrul unui avocat poate costa de la 300 până la 3 000 de euro pe oră…. Pentru a rezilia un astfel de contract este necesar de demonstrat existența unei intenții frauduloase la semnarea acestuia. Noi știm că o astfel de intenție a fost, dar trebuie de demonstrat asta. Sunt necesare dovezi extraordinare”, a menționat astăzi Vadim Brînzan, în cadrul unei conferințe de presă.

Sursa citată a fost întrebat și de taxa de 9 euro, care este plătită de cetățenii care zboară de pe Aeroportul Internațional Chișinău: „Taxa de 9 euro nu poate fi anulată și va fi plătită timp de 49 de ani, pe perioada concesionării AIC. Din calculele noastre, în cei 49 de ani se vor percepe peste 1 miliard de euro. Nu cred că va putea fi anulată. Iar dacă va rămâne, atunci noi ne dorim ca și statul să aibă ceva din această taxă de 9 euro”.

Vadim Brînzan a mai adăugat că în zilele următoare urmează să se întâlnească cu noul proprietar al AIC și să vadă care sunt planurile sale de viitor.

Compania „Avia-Invest”, care a obținut concesiunea Aeroportului Internațional Chișinău pe o perioadă de 49 de ani, a fost vândută către „NR Investments Ltd”. De menționat că această tranzacție are loc în contextul în care o Comisie de anchetă parlamentară, în frunte cu deputatul Igor Munteanu, a depus o sesizare la Procuratura Generală și CNA privind neregulile admise la concesionarea AIC.

Acordul de concesiune a Aeroportului Chișinău a fost semnat pe 30 august 2013, între Agenția Proprietății Publice și compania „Avia Invest”, fondată pe 2 august 2013, cu un capital social de 85,1 milioane de lei, divizat în părți egale între firmele rusești Habarovski Aeroport și Kolomenski Zavod. Ulterior, s-a constatat că această companie aparține lui Ilan Șor.

Sursa: Ziarul Național

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *