Astăzi 26 Februarie 2021, Vineri - Ultima actualizare la ora 09:39
babasının taş gibi bir kadını bulup evlenmeye karar vermesi porno ve onu bir de kendi yaşadıkları eve getirmesi sonucunda mobil porno hayalini kurduğu seksi kadının üvey annesi gibi sex hikayeleri olduğunu fark eden genç adam seks tecrübesinin ve üst sex izle seviye olduğu dışarıdan bakıldığında çok net şekilde porno seyret belli olan üvey annesini hayal edip 31 çekerek düşlerken porno izle odanın oradan geçen mature üvey oğlunu görür Odaya hd porno gelip sikini kimin için kaldırdığını soran üvey annesiyle porno farkında olmadan yakınlaşan genç adam boşalmak mobil porno izle için olgun bir kadının hayallerini kurduğunu söyleyince mature porno izle sikini eline alıp amına sokmadan çıplak şekilde üzerine çıktı
Abonamente

Social 3 Septembrie 2016, ora 09:18    Din editia print

Prosteala agenților economici

Marime Font

Consumatorii zilnic pot cădea în capcana celor care doresc să ne înșele. La piață, în magazine, la benzinării sau oriunde, agenții economici ce prestează servicii, vor să facă un ban în plus, chiar dacă este ilegal. Potrivit Agenției pentru Protecția Consumatorului, cele mai multe șmecherii se fac în sectorul alimentar.

Consumatorul poate fi înșelat cu ușurință la piață. Directorul adjunct al Agenției pentru Protecția Consumatorului, Grigore Cațăr, spune că în acel loc omul niciodată nu-și poate alege produsul. „La cântar, prin diferite manipulări, acum în sezonul fructelor și legumelor, poate fi înșelat cu 40-50 de grame. Dacă omul nu este principial, nici nu se mai întoarce să-și revendice drepturile, niciodată nu se duce ca să-i spună „mai adaugă, mai pune, că m-ai înșelat” și deseori dă din mână și pleacă”.

De asemenea, există riscul ca, în acest fel, consumatorul să fie înșelat atunci când i se vând produse expirate. Directorul adjunct zice că există cazuri că plăcintele s-au vândut cu mucegai sau persoanele s-au intoxicat cu pepene verde.
Potrivit șefului adjunct al Direcției control produse alimentare și servicii, Veaceslav Ciuhrii, în magazine sunt utilizate practici comerciale incorecte cum ar fi anexarea la raft a unui preț și încasarea la casă a unui alt preț. Specialistul susține că explicația lor precum că au uitat să schimbe prețul, că nu au reușit, este o minciună. „Consumatorul are dreptul de a fi informat corect și precis despre costul și masa netă a produsului. La raft stă produsul la un preț și atunci când consumatorul a calculat câte resurse financiare are în buzunar, ajunge la casierie și este nevoit să returneze unele produse, adică nu își cumpără cele dorite, pentru că este înșelat”, explică Ciuhrii.


Ce facem în asemenea cazuri? Agenția recomandă ca astfel clientul să păstreze bonul de casă și la plângerea depusă să-l anexeze, să mai adauge alte detalii cum ar fi numele agentului, locația, ca instituția responsabilă să poată organiza o delegație de control. Dacă se constată că a avut loc ilegalitatea, Agenția eliberează o prescripție pentru înlăturarea imediată a neconformităților sau amendează agentul economic.

O altă înșelătorie este etichetă dublă. „Cumpărătorii sunt înșelați la unele produse mai scumpe cum ar fi salamurile, cașcavalurile. Unii producători preambalează și indică masa netă a produsului, însă vânzătorii le cântăresc încă o dată, tot cu ambalaj. Agentul economic aplică produsului o etichetă cu o masă brută mai mare, ceea ce induce în eroare consumatorul, îl mai jupoaie cu câțiva bănuți sau lei, pentru că produsele sunt scumpe cu 200, 300 de lei și acolo 5-10 grame sunt bănuți buni și astfel comerciantul are un oarecare profit care nu este tocmai legal”.

Specialistul spune că la o sesizare făcută pentru asemenea caz, Agenția reacționează imediat și inițiază un control de stat și îl trage la răspundere pe agentul economic și îl impune să scoată dublările.

La karaoke se mai strică microfonul

Directorul adjunct al Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorului Grigore Cațăr povestește că s-a făcut recent o plângere mai neobișnuită. „Vorbind de discoteci: persoanele plătesc să cânte la karaoke și dacă microfonul este defect, agentul economic incriminează consumatorului că a lovit microfonul de masă, l-a defectat… doar ca să pună în dificultate clientul”, susține responsabilul.
Tot înșelătorii se fac și la benzinării. Inspectoarea Natalia Dediuc de la Direcția control metrologic și produse petroliere explică pașii pe care trebuie să-i facă clientul care a beneficiat de o cantitate de carburanți mică decât a plătit. „În cazul în care el a venit la o stație PECO, s-a alimentat și are suspiciuni precum că i s-a turnat mai puțin, este în drept să solicite operatorului stației respective ca în prezența acestuia să se verifice starea coloanei. Aceasta presupune ca operatorul să scoată un vas gradat verificat metrologic de volum anumit și să toarne din furtunul din care s-a alimentat consumatorul în vasul care indică cantitatea. Dacă se confirmă o diferență în minus și aici trebuie luate în calcul erorile maxime admisibile, operatorul este obligat să restituie pe loc diferența. Dacă cel din urmă refuză să o facă, cereți registrul de reclamații, înscrieți plângerea și administrația trebuie să ia măsuri și să trimită consumatorului răspuns în scris. Dacă operatorul refuză să ofere registrul de reclamații, atunci clientul cu bonul de plată se adresează la Agenție”, explică inspectoarea.

Plângeri pe rețele de socializare


Nu puține sunt postările pe internet despre calitatea proastă a produselor, însă de multe ori oamenii preferă să se împartă cu internauții despre experiențele neplăcute decât să se adreseze la autorități. Un asemenea exemplu este cel al Alinei Beregoi. Femeia povestește că soțul ei a cumpărat un kg de piept de pui de la un producător autohton. „Arăta ok, dar am avut ulterior o cină pe cinste de la frumusețea pe care am văzut-o”, descrie femeia imaginea anexată. Pe poză se văd bucățile de carne cu câteva elemente străine în interior de culoare verde. Într-o altă imagine cu eticheta aceluiași producător autohton, se vede cum pe carne stă un vierme.

Deoarece consumatorii nu își cunosc drepturile, mai primesc și lucruri stricate. Un utilizator al rețelelor de socializare spune că a cumpărat o imprimantă care scotea foile cu imperfecțiuni. „Am făcut comanda online și am fost să o ridic de la magazin. Mi s-a transmis cutia care la aspect era totul ok, dar acasă când am testat, scotea foile cu imperfecțiuni. A doua zi am mers la magazin să schimb produsul pe altul mai scump, dar ei mi-au zis că nu pot procura o altă imprimantă decât dacă achit un cartuș nou care costă 1500 de lei. Motivul fiind desigilarea cartușului. Într-un final am rămas cu produsul necalitativ, pentru că am refuzat să achit un cartuș nou”, se plânge tânărul.

Consumatorii nu respectă regulile de exploatare a bunurilor


Directorul adjunct al Agenției pentru Protecția Consumatorului Grigore Cațăr este de părere că, în mod normal, consumatorul trebuie să respecte regulile de exploatare a bunurilor, pentru că există riscul ca agentul economic să refuze repararea sau înlocuirea lor.
„Se întâmplă deseori că nu se pot revendica drepturile. Acum este la modă să cumperi un telefon mobil modern, dar sunt niște reguli scrise și nescrise potrivit cărora proprietarul trebuie să aibă grijă de acest bun, să nu fie scăpat pe jos sau lovit. În asemenea cazuri, consumatorii neglijează aceste reguli de exploatare și apar dificultăți. În acest sens și beneficiarul trebuie să fie responsabil”, susține Grigore Cațăr.
Pe lângă păstrarea bunurilor, consumatorul trebuie educat să-și revendice drepturile. „Noi ducem o muncă enormă în ultimii ani, vrem ca oamenii să-și poată revendica drepturile de sine stătător. Vă dați seama, 40 de inspectori în republică ca să alerge din urma fiecăruia și să-i zică „uite! L-ai înșelat, întoarce-i”, este complicat. Omul a dat banul, trebuie să-și apere singur drepturile. Noi mizăm pe educația consumatorului în acest sens”, spune Grigore Cațăr.
 

Un articol de: Georgeta Carasiucenco Contactează autorul
 Urmărește știrile Timpul.md pe Telegram
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Culinar.md 26 Februarie 2021, ora: 09:21

Pârjoale moldoveneşti, reţeta bunicii

Pârjoale moldoveneşti, reţeta bunicii

 Pârjoala este un fel de mâncare românesc, preparat mai ales în Moldova, din carne tocată, în general de porc sau în amestec cu oaie, vită sau pasăre, amestecată cu ouă, produse de panificație sau morărit (pâine uscată, pesmet sau făină...

( ) Citeşte tot articolul

Frumusețe 26 Februarie 2021, ora: 07:34

Nu arunca zaţul de cafea. Șase întrebuinţări mai puţin obişnuite

Nu arunca zaţul de cafea. Șase întrebuinţări mai puţin obişnuite

Păstrează zaţul de cafea. Din ibric, expresor sau filtru, zaţul are întrebuinţări care mai de care mai interesante şi neaşteptate.

( ) Citeşte tot articolul

Lumea 26 Februarie 2021, ora: 07:00

Japonia a înfiinţat Ministerul Singurătăţii şi Izolării

Japonia a înfiinţat Ministerul Singurătăţii şi Izolării

 Japonia a înfiinţat Ministerul Singurătăţii şi Izolării care să se ocupe de sănătatea mintală a cetăţenilor, afectată de pandemia cauzată de noul coronavirus.

( ) Citeşte tot articolul

Istorie 26 Februarie 2021, ora: 00:32

Implicarea Armatei a 14-a a Federației Ruse în războiul ruso-moldovenesc din 1992

Implicarea Armatei a 14-a a Federației Ruse în războiul ruso-moldovenesc din 1992

Colapsul Uniunii Sovietice, dincolo de implozia imperiului comunist, a creat o serie de probleme tuturor statelor ex-sovietice, una dintre cele mai stringente devenind cea a existenţei, în teritoriul acestora, a unui contingent uriaş de forţe armate ale unei formaţiuni statale noi...

( ) Citeşte tot articolul
Current tier / breakpoint: xs sm md lg xl (= visible only on this breakpoint)

.hidden-xs-down .hidden-sm-down .hidden-md-down .hidden-lg-down

.hidden-xs-up .hidden-sm-up .hidden-md-up .hidden-lg-up .hidden-xl

.hidden-xs (only) .hidden-sm (only) .hidden-md (only) .hidden-lg (only) .hidden-xl (only)