Cultură

Puterea amabilităţii în secolul XXI

Vi s-a întâmplat să fiţi trezit de zgomote puternice de la muzica prea tare de la vecinul de bloc? V-a enervat într-o zi vreun participant la trafic? La serviciu v-a trântit vreodată un coleg uşa în nas? Acestea, dar şi alte mici incidente sunt doar unele motive cauzate de nepăsarea celor din jur. Imaginaţi-vă pentru un minut cum ar arăta lumea dacă toţi ar fi puţin mai amabili şi mai responsabili. Dacă persoanele aflate în funcţii publice ar fi un exemplu în acest sens. Amabilitatea poate fi o calitate, dar asta nu înseamnă că este atât de uşor să fii amabil.

Codul bunelor maniere subliniază importanţa întrebuinţării cuvintelor frumoase şi gesturilor tandre atât de necesare în societatea noastră. De multe ori, după vizitarea unor ţări, ceea ce rămâne în minte este amabilitatea şi zâmbetul sincer al persoanelor de acolo. În acest sens, este mai mult decât necesar ca societatea noastră să fie mai atentă la fiecare gest, pentru că autoeducarea conduce la performanţa de a deveni mai buni.
Fie că vă aflaţi în vizită, la cumpărături, la un film sau spectacol, fie că discutaţi cu pacienţii la spital, că oferiţi sfaturi ca vânzător, că verificaţi paşapoartele la aeroport gesturile politicoase, zâmbetul sincer trebuie să fie parte din fişa dvs de post. Totuşi, printre toţi factorii de succes necesari ghidaţi-vă şi de următoarele recomandări:
– Uitaţi de problemele personale odată ieşiţi din casă.
-Afişaţi un zâmbet cald, dar nu exageraţi că devine ridicol.
– Salutaţi dvs. primul, nu aşteptaţi mereu să fiţi salutat.
– Aveţi grijă de ţinuta dvs., dar şi de aspectul îngrijit al feţei.
– Oferiţi-vă ajutorul, nu ignoraţi persoanele.

Mai mult, este imperios necesar să motivaţi copiii pentru a fi cât mai amabili. Amintiţi-le să spună cât mai des „te rog” şi „mulţumesc” fiind şi dvs. un exemplu în acest sens, încurajaţi-i să fie drăguţi cu semenii lor.

Cu siguranţă, îi admiraţi pe cei care vă întâmpină cu binevoinţă, dar, de multe ori, înconjuraţi de problemele zilnice uitaţi să le răspundeţi la fel. Totuşi, dacă pentru o zi aţi respectat mai multe sfaturi recomandate mai sus sau din materialele anterioare, vă mulţumesc şi vă transmit un zâmbet imaginar.

În materialul următor veţi învăţa reguli specifice pentru un salut manierat.
Cursurile predate la şcoala „ABeZe”: administrarea afacerilor, curs de bune maniere, ore de dicţie (modelarea vocii, pronunţarea corectă în limba română, pregătirea profesională a prezentatorilor radio şi TV), curs de psihologie motivaţională (individual).

Dorina Arsene, lector de bune maniere la Școala Manierelor Elegante „ABeZe”

Str. Vlaicu Pârcălab, 45 (intersecţie cu str. 31 august 1989)
Tel. 0 (22) 22-69-83,
Mob. 0682 100 06,
e-mail: sme.abeze@gmail.com,
web: abeze.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *