Rebranding AGERPRES. Agentia de presa a demarat procesul de adaptare la noile tendinte din mediul online

publicat în Ultima oră pe 18 Septembrie 2013, 10:32

AGERPRES, prima agentie de presa din Romania, si-a creat o noua identitate vizuala si a trecut printr-un proces de transformare si adaptare pentru noile platforme de comunicare online. 

Agentia a prezentat publicului rezultatele procesului de rebranding marti, la Grand Cinema Digiplex, dar si online, pe noul site AGERPRES.

"Suntem aici din 1889 si avem peste 90 de ani de transmisie live, aceasta insemnand practic ca AGERPRES reprezinta istoria Romaniei in stiri. Vrem sa fim si prezentul si viitorul sau, astfel ca ne reinventam astazi pentru a putea sa ne indeplinim cat mai bine scopul de a fi cea mai importanta sursa de informatii corecte, obiective, pentru Romania si pentru restul lumii", declara Alexandru Giboi, Director General AGERPRES, intr-un comunicat de presa.

De asemenea, agentia are un nou slogan, care sintetizeaza misiunea asumata de AGERPRES: "Actualizeaza lumea".

Noul AGERPRES demonstreaza faptul ca agentia trece printr-un proces complex de transformare si adaptare la schimbarile din mass-media internationala, adoptand cele mai noi tendinte la nivel global. In noul sau format, agentia de presa isi va pastra rolurile fundamentale (fluxuri de stiri tematice, monitorizare de presa, arhiva de fotografii) si va introduce trei noi piloni care ii vor asigura evolutia constanta si intarirea pozitiei de sursa de stiri rapide, corecte si de calitate. Acestia sunt:

1. Orientarea catre mediul online si adaptarea la tendintele din aceasta zona. Noul website AGERPRES a fost creat pornind de la comportamentul vizitatorului care are nevoie de acces rapid la informatie. Astfel, la nivel de uzabilitate, vizitatorul va interactiona cu o interfata prietenoasa care ii va oferi acces facil la informatie.

In ceea ce priveste zona de accesibilitate, noul site AGERPRES este creat pe o platforma robusta, cu o implementare grafica adaptiva ce livreaza utilizatorului o interfata adaptata dispozitivului de pe care navigheaza. Va fi, de asemenea, implementat sistemul de achizitie si plata online pentru fluxuri de stiri si fotografii. In plus, noua platforma online va face posibila integrarea cu cele mai populare retele sociale din Romania (Facebook, Twitter, Google +, Youtube) care permit autentificarea sociala, distribuirea usoara a informatiilor de interes si comentarea acestora direct in retelele sociale.

2. Imbogatirea zonei multimedia cu o platforma video interactiva. Aceasta va oferi numeroase modalitati de transmitere a informatiilor, precum ilustratie video, live streaming, flux de stiri video. In plus, platforma va fi constant actualizata cu interviuri video si documentare exclusive AGERPRES si va fi integrata cu YouTube pentru a oferi o experienta sociala completa.

3. Introducerea conceptului de jurnalist complet. Acesta este redactorul care are cunostinte si pregatire de baza in domeniile foto si video, pentru a putea transmite cu rapiditate stiri complexe catre publicul sau.

Conceptul noii identitati a pornit de la jurnalist si activitatea sa de baza: colectarea informatiilor la nivel global si gruparea lor in stiri. Astfel, noua identitate va transmite si sustine mesajele noului AGERPRES: acoperire globala, imbinarea de informatii din diverse surse nationale si internationale, caracterul national simbolizat prin culorile tricolorului, directia ascendenta si substanta, puterea stirilor, simbolizata prin volumul bucatilor de informatie.
 
Agerpres